تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804386672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه به دو ميليارد دلار سرمايه گذاري براي توسعه و نوسازي شبکه هاي توزيع و انتقال برق نياز داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۳ق.ظ)
وزير نيرو در کنگره راهبردي و نمايشگاه نفت و نيرو: سالانه به دو ميليارد دلار سرمايه گذاري براي توسعه و نوسازي شبکه هاي توزيع و انتقال برق نياز داريم موج - وزير نيرو با اشاره به نياز سالانه کشور به دست کم دو ميليارد دلار براي توسعه و نوسازي شبکه هاي انتقال و تزويع برق از استقبال کشورمان از مشارکت شرکت هاي خارجي در اين پروژه ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميد رضا چيت چيان وزير نيرو در کنگره راهبردي و نمايشگاه نفت و نيرو با اشاره به اعلام لغو تحريم ها گفت: به زودي با لغو کامل تحريم ها فضاي جديدي در اقتصاد کشور ايجاد مي شود که بايد از آن در جهت توسعه ايران بهره گرفت.
وي افزود: در حال حاضر ظرفيت نصب شده نيروگاه هاي کشور 74 هزار مگاوات است که از اين ميزان 12 هزار مگاوات از نيروگاه هاي برق آبي و تجديدپذيرها، 1000 مگاوات از نيروگاه هاي اتمي و 61 هزار مگاوات از نيروگاه هاي حراراتي تامين مي شود.
چيت چيان با بيان اين که بيش از 32 ميليون مشترک برق در کشور داريم، ادامه داد: متوسط رشد مصرف برق در 10 سال اخير حدود 5.5 درصد بوده است و انتظار مي رود در آينده افزايش اندکي در اين زمينه داشته باشيم.
وي با اشاره به کاهش تلفات شبکه توزيع برق از 15.2 درصد به 10.6 درصد در دو سال اخير افزود: با هفت کشور همسايه خود ارتباط الکتريکي داريم که از يک سو صادرکننده برق به ترکيه، عراق، پاکستان و افغانستان هستيم و از طرف ديگر از ترکمنستان و ارمنستان برق وارد مي کنيم. ضمن آنکه با جمهوري آذربايجان نيز تبادل برق داريم.
وي گريزي به برخي از فناوري هاي نوين صنعت برق که در دو سال اخير به دست آورده ايم زد و گفت: تا پايان دهه جاري با چهره کاملا جديد از اين صنعت رو به رو مي شويم چرا که فناوري و دانش در اين حوزه به سرعت در حال پيشرفت است.
چيت چيان با اشاره به طراحي راهبردهاي مختلف از سوي وزيران نيرو براي مواجه با شرايط تازه خاطر نشان کرد: ارتقا کارايي انرژي در توليد، انتقال، توزيع و مصرف برق، کمک به بهبود محيط زيست از طريق کاهش آلاينده هاي در جريان فرايندهاي توليد برق، گسترش اقتصاد دانش بنيان و توسعه رقابت و کاهش هزينه ها از طريق افزايش مشارکت بخش خصوصي از مهمترين برنامه هاي ما در آينده است.
وزير نيرو از حمايت اين وزارتخانه از توسعه نيروگاه هاي جديد خبر داد و افزود: در قالب قراردادهاي eca ، سرمايه گذار نيروگاه را مي سازد و ما سوخت مورد نياز را تهيه مي کنيم و به مدت 5 سال با قيمت تضميني برق خريداري مي شود.
پس از اين مدت نيز سرمايه گذار مي تواند يا برق توليدي را در بازار برق و بورس انرژي بفروشد يا از طريق قراردادهاي دوجانبه مستقيما با مصرف کننده طرف شود و در هر حال وزارت نيرو امکان انتقال اين برق را فراهم مي کند.
چيت چيان افزود: پيش بيني مي کنيم تا 10 سال آينده به دست کم 50 هزار مگاوات ظرفيت بيشتر برق نياز داشته باشيم که در اين زمينه تامين 15 هزار مگاوات از طريق اين نوع نيروگاه ها در دست اقدام است که موجب کنار رفتن نيروگاه هاي قديمي و کمک به افزايش راندمان شبکه برق مي شود. در عين حال که به دنبال آن هستيم راندمان شبکه برق پايين تر از 58 درصد نباشد.
وي با يادآوري تمهيدات وزارت نيرو براي خريد تضميني برق از انرژي هاي تجديدپذير گفت: خريد تصميني برق از واحدهاي توليد پراکنده به روش chp نيز در دستور کار قرار دارد که ضمن توليد برق حرارت نيز توليد مي کنند و مقرر شده است برق توليدي اين واحدها بين 90 تا 100 تومان به ازاي هر کيلووات ساعت خريداري شود.
وزير نيرو با اشاره به نياز سالانه کشور به دست کم دو ميليارد دلار براي توسعه و نوسازي شبکه هاي توزيع و انتقال برق خاطر نشان کرد: از مشارکت و همکاري شرکت هاي خارجي با شرکت هاي داخلي استقبال مي کنيم و زمينه اين همکاري ها کاملا مهيا شده است.
وي در پايان حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را از راهبردهاي مهم وزارت نيرو خواند و تصريح کرد: تمام زير مجموعه هاي اين وزارتخانه آمادگي کامل براي راهنمايي و کمک به سرمايه گذاران را در حوزه هاي مختلف برق دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن