تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804447731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا شاخص بورس صعودی شد؟/ بازار چشم انتظار کاهش نرخ سود بانکی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا شاخص بورس صعودی شد؟/ بازار چشم انتظار کاهش نرخ سود بانکی
وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید با توجه به اینکه به زودی تحریمها نیز در عمل لغو خواهد شد، بنابراین انتظار رونق را در بخش واقعی اقتصاد داریم و اگر این بخش رونق یابد به تبع آن بازار سرمایه نیز از رشد مناسبی برخوردار خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، در حالی که روند حرکتی شاخص بورس در ماه های اخیر نگرانی های زیادی را در میان فعالان بازار ایجاد کرده بود هفته گذشته حجت الاسلام حسن روحانی اعلام کرد بورس مشکلاتی دارد و باید مشکلات را حل و فصل کنیم، البته همه بورس دست دولت نیست، اصلاً کلاً در اختیار دولت نیست اما دولت می‌تواند به بورس کمک کند و این کمک را خواهد کرد.
وی تاکید کرد آینده بورس، آینده خوبی خواهد بود، البته امسال فراز و نشیب زیاد و مشکلاتی داشته است ولی ما باید از این فضا عبور کنیم و برای شرایط امروز و ماه‌های آینده یک اقداماتی انجام دهیم. این اظهارات رئیس جمهور و رونمایی دولت از بسته جدید خروج اقتصاد از رکود منجر شد روند حرکتی شاخص تغییر کرده و شاخص کل به کانال 62 هزار واحد بازگردد. اما در همین رابطه بسیاری از کارشناسان معتقدند صعودی شدن شاخص کل بورس در روزهای اخیر تحت تاثیر فضای روانی حاکم بر بازار است و این احتمال وجود دارد این فضا شکننده باشد. این در شرایطی است که اتحادیه اروپا از یکشنبه هفته جاری لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران را تصویب کرده است و همین موضوع نیز می تواند بر بازار سرمایه تاثیرگذار باشد. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این رابطه گفته است با توجه به اینکه به زودی تحریمها نیز در عمل لغو خواهد شد، بنابراین انتظار رونق را در بخش واقعی اقتصاد داریم و اگر این بخش رونق یابد به تبع آن بازار سرمایه نیز از رشد مناسبی برخوردار خواهد شد. با توجه به اینکه اتفاقات در بخش واقعی اقتصاد در حال رخ دادن است، به نظر می رسد باید منتظر رشد مناسب بازار سرمایه طی ماههای آینده بود. اگرچه مسئولان دولتی از رشد پایدار بورس در ماه هایآینده خبر می دهند اما کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار سرمایه با مشکلات اساسی مواجه است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود نمی توان به آینده بازار امیدوار بود. به اعتقاد کارشناسان آنچه باعث موفقیت بورس می شود و رئیس جمهور هم به ان اشاره کرده، مهار تورم و کاهش سود بانکی است. هم اکنون آنچه بر ضد بورس عمل می کند، سود بانکی است و تا زمانی که نرخ بازدهی در بازار پولی از بازار سرمایه بیشتر باشد، نمی شود سرمایه گذاری را توسعه داد. به اعتقاد کارشناسان کار امروز بانک ها در تعارض با تولید است و اکثر قراردادهای آنها مشارکت نیست. وقتی بانک ها با نرخ 24 درصد به سپرده داران سود می دهند چه کسی به دنبال تولید می رود و اصلا چرا باید برود. در این شرایط که بسیاری از کارشناسان از نرخ بالای سود بانکی انتقاد کرده و آن را عاملی برای ایجاد رکود در بازار سرمایه عنوان می کنند باید دید سرانجام شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را کاهش خواهد داد یا مسئولان اقتصادی دولت به منظور حل مشکل بازار سرمایه مسیرهای دیگری را تدوین می کنند.



۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن