تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805157732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح فاضلاب ايران به عنوان يکي از ۱۵ پروژه برتر جهان شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
طرح فاضلاب ايران به عنوان يکي از ۱۵ پروژه برتر جهان شناخته شد موج - رئيس بنياد جهاني انرژي گفت: طرح فاضلاب ايران به عنوان يکي از ۱۵ پروژه برتر جهان در سال ۲۰۱۶ در ميان طرح‌هاي برتر همه کشورها از جمله آمريکا، انگليس، کانادا، چين و استراليا انتخاب و نامزد دريافت جايزه جهاني انرژي شناخته شده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، بنياد جهاني انرژي به عنوان بزرگ‌ترين مرجع ارزيابي و حامي طرح‌هاي محيط زيستي؛ به ويژه انرژي است که در حدود ۳۰ سال است فعاليت خود را آغاز کرده است و بيش از ۱۷۷ کشور جهان عضو رسمي اين بنياد هستند.
ولفگانگ نيومن، رئيس اين بنياد، با اشاره به اين‌که بزرگ‌ترين طرح‌هاي محيط زيستي از سوي سازمان ملل به منظور نظارت به بنياد جهاني انرژي سپرده مي‌شود، افزود: طي شش سال گذشته چندين بار به تهران سفر کرده‌ام و با همکاران انجمن توسعه سبز کارها و فعاليت‌هاي زيادي را در ايران انجام داده‌ام. من عاشق مردم ايران هستم و تمايل دارم تصوير واقعي ايران را به دنيا معرفي کنم.
او گفت: خارج از ايران، تصويري از ايران ساخته شده که تصور مي‌کنند در اين کشور فکر و ايده پايداري وجود ندارد؛ چون اين کشور داراي انرژي فسيلي است.
نيومن با بيان اين‌که حدود ۳۲ سال پيش در اروپا شروع به اقداماتي براي افزايش آگاهي مردم به صرفه‌جويي انرژي شد، گفت: در آن زمان فکر پايداري و صرفه‌جويي انرژي مطرح نبود به همين دليل بنياد جهاني انرژي شروع به کار کردن با شرکـت‌هايي کرد که صرفه‌جويي را سرلوحه کار خود قرار دادند تا مردم متوجه شوند و بدانند که بايد صرفه‌جويي انرژي را جدي بگيرند.
وي گفت:‌ براي آغاز اين کار نمايشگاه‌هاي انرژي را برگزار کرديم و در آن نمايشگاه‌ها اقدام به دادن جايزه جهاني انرژي کرديم. بنابراين اهداي جايزه جهاني انرژي از ۱۶ سال پيش آغاز شد و هدف آن اين بود که به جهانيان پروژه‌هاي پايدار را معرفي کنيم.
نيومن افزود: براي امسال در جايزه ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰۰ پروژه از ۱۷۷ کشور جهان نامزد دريافت اين جايزه شده‌اند و پروژه فاضلاب تهران يکي از ۱۵ طرح برتر جهان (يکي سه طرح برتر جهان در بخش آب) به منظور دريافت جايزه جهاني انرژي براي نخستين بار مطرح شده است.
رئيس بنياد جهاني انرژي گفت: در سال جاري براي نخستين بار مراسم اهداي جايزه جهاني انرژي سال ۲۰۱۶ در ايران در ۲۹ دي‌ به منظور معرفي و تجليل از پروژه‌هاي سبز پذيرفته شده برگزار خواهد شد.
به گفته وي، اهداي اين جايزه به صورت سراسري در دنيا پخش خواهد شد و ۱۵۰۰ ساعت پخش تلويزيوني در سراسر دنيا خواهد داشت.
نيومن خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت که در آينده دنيا با دو مشکل اساسي مواجه خواهد شد به طوري که در سال ۲۰۵۰ حدود ۴۰ درصد جمعيت جهان شهرنشين خواهد بود و دوم اين‌که ۲۵ درصد جمعيت روستايي کشورهاي در حال توسعه از دست‌رسي به منابع انرژي محروم هستند. پس بايد در شهرها به دنبال راهکارهايي براي يافتن راه‌حل مشکلات فاضلاب، انرژي، هوا، آب‌وخاک باشيم.
وي با اشاره به اين‌که پروژه فاضلاب تهران در زمان و شرايط تحريم آغاز و ادامه يافت، افزود: پروژه فاضلاب تهران توسعه پايدار به معني کامل است و اين يعني اين‌که با اجراي اين پروژه هر چيزي که استفاده شده مجددا به حالت اول خود بازگشته است.
نيومن در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌که با توجه به اين که پس از آغاز تحريم‌ها بانک جهاني وامي را که (۱۴۵ ميليون دلار) به پروژه فاضلاب تهران اختصاص داشت قطع کرد، آيا قصد داريد با مسوولان بانک جهاني براي پرداخت مرحله دوم وام بانک جهاني به پروژه فاضلاب تهران مذاکره کنيد يا خير، گفت: با مسوولان رده بالاي بانک جهاني همکاري نزديکي دارم و در جلساتي که با مسوولان بانک جهاني خواهم داشت بحث پرداخت وام مرحله دوم به پروژه فاضلاب تهران را مطرح خواهم کرد.
وي افزود: هر سال بانک جهاني وام با بهره کم به ميزان ۳۰ ميليارد دلار براي اين‌گونه پروژه‌ها در نظر گرفته است.
وي گفت: چهار معيار اساسي نوآوري، ميزان سرمايه‌گذاري و موفقيت پروژه، قابليت اجرا در مناطق ديگر و جلوگيري از خروج گازهاي گلخانه‌اي از ويژگي‌هاي اصلي انتخاب پروژه‌هاي برتر جهاني است که پروژه فاضلاب تهران اين ويژگي را دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن