تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد تخلف آب معدنی دماوند رو شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اسناد تخلف آب معدنی دماوند رو شد


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک روز پس از آنکه مسئولان آب (معدنی) دماوند مدعی شدند در تولید این آب تخلفی نداشته ایم، در جمع خبرنگاران اسناد تخلفات این شرکت را رو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو درمراسمی با حضور خبرنگاران گفت: بر اساس دستور مقام عالی وزارت و سازمان غذا و دارو، کلیه آب های آشامیدنی و معدنی بسته بندی مورد بررسی و آزمایش دقیق قرار گرفتند که حدود 10 درصد آن ها دچار مشکلات عمده و جزئی هستند.
دکتر رستگار افزود: آب های معدنی و آشامیدنی که دارای مشکلات عمده بودند دستور توقف و بسته شدن خطوط تولید آن ها صادر شد تا بعد از اصلاحاتی که صورت می دهند تولیدات شان را وارد بازار کنند.
اودرباره آب (معدنی) دماوند گفت: پس از آزمایشهایی که بر روی نمونه جمع آوری شده این آب از بازار صورت گرفت مشاهده شد دارای دو میکروب کُلی فُرم و اِثِرشیاکِلی است و به همین دلیل ضمن توقف خطوط تولید به آن ها اعلام شد اصلاحات را صورت دهند و سپس با مجوز وزارت بهداشت خط تولید را از سر گیرند.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت افزود: در این آزمایشگاه طی آزمایشات دقیقی که بر روی آب (معدنی) دماوند صورت گرفت مشخص شد میکروب هایی وجود دارند که این میکروب ها یکی از منشأهای فاضلاب و کودهای کشاورزی است به همین خاطر قرار شد تا اصلاح خط تولید، همه آب های معدنی دماوند را کنترل و بعد اجازه ورود به بازار دهیم.
رستگار ادامه داد: از حدود هشت محموله آب معدنی دماوند نمونه هایی را برای بررسی ارسال کردیم که مشکلی نداشت اما در یک مورد آن که آب چاه بود مشخص شد دو میکروب فوق الذکر وجود دارد.
او گفت: ما فوراً به مدیرعامل، مسئول فنی و دبیر انجمن بسته بندی طی فراخوانی اعلام کردیم و تمام موارد را به طور جزئی و دقیق به آن ها گفتیم و از آن ها تعهد کتبی گرفتیم تا اصلاحات را در خط تولید خود داشته باشند.
رستگار در پاسخ به اینکه مدیرعامل شرکت آب معدنی دماوند گفته است به ما اطلاع رسانی نشده است افزود: اسناد اطلاع رسانی ما به مسئول فنی، مدیرعامل و دبیر انجمن بسته بندی این شرکت وجود دارد.
او با نشان دادن این اسناد گفت: در فراخوانی که به مسئولان آب معدنی دماوند داشتیم تعلیق آب معدنی و شرایط ادامه تولید آب آشامیدنی را برای آن ها توضیح دادیم.
این مسئول وزارت بهداشت افزود: این شرکت به هیچ وجه نمی تواند آب معدنی تولید کند اما اگر خواسته باشد آب آشامیدنی تولید کند باید موارد بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت را اجرا کند و پس از آن خط تولید آب آشامیدنی خود را از سر بگیرد.
رستگار گفت: اصلاحاتی که قرار است در خط تولید آب آشامیدنی دماوند صورت گیرد از طریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره نظارت سازمان غذا و دارو صورت خواهد گرفت و اگر آن ها نیاز داشتند نمونه های موارد مشکوک را برای آزمایشگاه مرجع خواهند فرستاد.
اودر خصوص دیگر برندهای آب معدنی افزود: از 12 برندی که خط تولیدشان متوقف شده است چهار مورد اصلاح کرده اند و تولید را از سر گرفته اند و بقیه با اصلاحاتی که صورت خواهد گرفت کارشان را شروع خواهند کرد.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت گفت: همه شرکت های تولید کننده آب معدنی غیر از دماوند موارد بهداشتی متذکر شده را تمکین کرده اند و یکی یکی نمونه هایشان به دست ما می رسد و ما پس از تأیید اجازه از سرگیری تولید را به آن ها خواهیم داد که به عنوان مثال یک برند آب معدنی در غرب کشور در بین این شرکت ها بود که از فردا خطوط تولیدش باز می شود.
رستگار افزود: دکتر هاشمی دستور داده است در موضوع سلامت با هیچکس تعارف نداشته باشیم و سلامت مردم را در رأس امور قرار دهیم.
او همچنین در خصوص اظهارات مسئولان استاندارد مبنی بر عدم مشکل آب معدنی دماوند گفت: آب معدنی هایی که در بازار وجود دارند بطور سرزده نمونه برداری و بازدید می شوند و در نمونه هایی که وزارت بهداشت انجام داده آلودگی میکروبی مشهود بوده است.


سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن