تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال، اعتيادآور است!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اشتغال، اعتيادآور است!
نویسنده : اولاد آدم 
اي اولاد آدم چه نشسته‌اي كه كاشف به عمل آمده است كه آنچه تا به حال فكر مي‌كردي اشتباه بوده است و بايد به چيز ديگري فكر مي‌كردي كه نكرده‌اي! به اين مي‌گويند راه رفتن به روش دايره‌اي، همراه با نيروي گريز از مركز در مركز! مي‌دانم كه دارم گيجتان مي‌كنم. اصلاً بگذاريد يك جور ديگر لقمه را دور سرتان بپيچانم كه نفهميد از كدام طرف خورده‌ايد! ما در ستون عقبگرد يك روش استقرايي مبتني بر ديرينه‌شناسي داريم كه مي‌توانيم از نيم فرسخي بگوييم كه چه كسي چه كاره است؟ اصلاً شام چه خورده و بعد از آن چه زده و الان در معده‌اش چه خبر است!. . . . واضح‌تر مي‌گويم؛ مثلاً معاون وزير كار كه گفته بيكاري دليل مهم اعتياد نيست و۵۳ درصد معتادان كشور، شاغل هستند، بزنيم به خال كه بنابراين آن وزارتخانه اگر چه در ايجاد اشتغال هنري نداشته، اما موجب انقراض جامعه و ورودش به ورطه انحرافات و بزه ديدگي هم نيست. يعني نشان به آن نشان كه حتي كارمندان دولت هم معتاد هستند و بيكار نيستند! پس دنبال اشتغال نباشيد كه اعتياد‌آور است!
يعني اولاد آدم تا به حال فكر مي‌كرد كه معتاد يك آدم يك لا قباست كه يه‌وري راه مي‌رود و حمام نمي‌كند و تنش شپش مي‌اندازد و بوي گندش عالم و آدم را بر مي‌دارد و دائم چرت مي‌زند و دزدي و اختلاس( نه اختلاس را اشتباهي گفتم، بخدا عمدي در كار نبود!) مي‌كند و بايد بگيرند و بيندازندش در دريا‌! اما حالا فهميد كه معتاد مي‌تواند كت و شلواري باشد و منشي و قائم مقام داشته باشد و راننده و دفتر و دستك! اولاد آدم باز هم در خواب بوده و حالاست كه بفهمد وزارت كار، از اين به بعد به جاي دادن آمار ايجاد اشتغال، آمار ايجاد معتادان شاغل را بدهد. يعني تغيير فرهنگ در رفتار معتادان، خودش نوبر است. فكرش را بكنيد كه مثلاً به جاي ديدن صحنه‌هاي فجيع در خيابان و متنفر شدن از زندگي، شما شاهد اين باشيد كه كارمند دولت دارد تزريق مي‌كند، شارژ مي‌شود و كار شما را راه مي‌اندازد. اين يك نوع گفتمان پسا اشتغالي است كه موجب تفنن هم مي‌شود. اصلاً براي همين هم بعد از عنوان وزارت كار، رفاه را هم آورده‌ايم. ايجاد رفاه براي معتادان!
اگر قديم بود، با روش‌هاي منسوخ شده قديمي، لابد مي‌گفتيم بياييد معتادان را شناسايي كنيم و از كار بيكارشان كنيم تا ديگر پول نداشته باشند و مواد بكشند! اما حالا افتخارمان اين است كه بيش از نيمي از معتادان اشتغال دارند. فقط معلوم نيست آنها اول شاغل بوده‌اند و بعد مشغول شده‌اند يا اول مشغول بوده‌اند و بعد شاغل شده‌اند؟ (اولاد آدم از اين وزارتخانه اكيدا درخواست مي‌كند به اين موضوع نيز رسيدگي كند تا ما در اين زمينه نيز شاهد آمارهاي جديد باشيم. البته معتادها خودشان نمي‌گويند كه ما معتاد هستيم! اما از ساقي‌هايمان مي‌توانيم اين آمار را درآوريم.)
لابد مي‌گوييد كه اولاد آدم باز يك چيزي شنيد و دارد سونامي به پا مي‌كند! مگر اين روزنامه، خبرگزاري آسوشيتدپرس است و مگر من، سلطاني فرم كه بخواهم مثل او كه مي‌خواهد سونامي گردشگران خارجي را در آن خبرگزاري به راه بيندازد، سونامي معتادان دولتي را در اين روزنامه به راه بيندازم؟ خير! من اولاد آدم هستم و سلطاني‌فر هم نيستم و تمام استنباطاتم از روي آمار و ارقامي است كه بايد مثلاً يك وزارت ديگر مي‌داده اما وزارت كار داده! شايد عنوانش را عوض كنيم و از اين به بعد بگوييم وزارت كار، تعاون، رفاه و امور معتادان! بله! كورش پرند معاون ربيعي گفته: نكته حائز اهميت اين است كه بسياري از مردم تصور مي‌كنند بيكاري علت مهم اعتياد است اما متأسفانه آمارهاي موجود حاكي از آن است كه ۵۳ درصد جمعيت معتادان كشور را شاغلان تشكيل مي‌دهند، حتي تعدادي از اين افراد داراي شغل دولتي بوده‌اند.
به كوري چشم اولاد آدم، او پا را از وزارت سه سيلابي خود هم فراتر گذاشته و براي وزارت آموزش و پرورش هم نسخه پيچيده كه از نكات مهمي كه برادران و خواهران به خصوص دانش‌آموزان بايد توجه كنند، مهارت نه گفتن است. ما بايد قدرت نه گفتن را در فرزندانمان ايجاد كنيم و موضوع پيشگيري از اعتياد به صورت جدي در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش پيگيري مي‌شود.  البته اولاد آدم مي‌داند كه آن وزارتخانه در آموزش معتادان بهبود يافته، نقش بسزايي دارد و آن را كتمان نمي‌كند. اولاد آدم در همين‌جا ضمن قدرداني از زحمات تيم ربيعي، اعلام مي‌كند كه بر اساس مدل جديد ربيعي و كادر مركزي، يعني مدل (آموزش، توليد، بازاريابي و فروش در حوزه كارآفريني)، معتادان بهبود يافته وارد بازار اشتغال و كار دولتي مي‌شوند تا بعد از اشتغال دوباره.... ! فقط آقاي ربيعي بايد لطف كند و بگويد چقدر از آمار ايجاد اشتغال مخصوص معتادان بهبود يافته است، تا اولاد آدم ديگر هيچ‌گونه دلمشغولي آماري نداشته باشد! (نگوييد كه مگر اين وزارتخانه مسئول ايجاد اشتغال هم است؟ برو آمارت را از وزارتخانه‌هاي ديگر بگير! مثلاً وزارت دادگستري! يا وزارت راه!)
ختم كلام اينكه ما از وزير روشمندمان متشكريم. اين روش اعجاز مي‌كند. مخصوصا همه را همسطح مي‌كند و به اين مي‌گويند تلاش براي ايجاد جامعه بي‌طبقه! يعني گل سر سبد سخنان معاون نامبرده را اگر ننويسم به شما خواننده گرامي و دولت تدبير و اميد خيانت كرده‌ام. ببينيد چه زيبا معاون وزير كار گفته: هدف اصلي الگوي آموزشي توليد، بازاريابي و فروش كه در وزارت تعاون، كار و رفاه به كار گرفته شده اين است كه كارآفرينان، سرمايه‌گذاران، بهبوديافتگان، خيرين و نخبگان به عنوان پشتيبان عمل نمايند. شما فهميديد چه گفته؟ اگر نفهميديد، حلالم كنيد!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن