تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمیع نمایندگی‌ کشورهای کوچک در یک سفارتخانه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تجمیع نمایندگی‌ کشورهای کوچک در یک سفارتخانه
کد خبر: ۵۴۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ - 19 October 2015


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود سفارتخانه در کشورهای کوچک در شرایطی که روابط ایران با کشورهای مهم بهبود یافته است، منطقی نیست.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارت امور خارجه یکی از وزارتخانه کم در آمد کشور است، اظهار داشت: منابع مالی کمی به این وزارتخانه اختصاص داده می شود، به این جهت اداره سفارتخانه های در خارج کار سختی برای وزارت خارجه است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد:  در شرایطی که منابع کمی در اختیار وزارتخانه قرار دارد، داشتن سفارتخانه های که  جز هزینه، سودی ندارد به نفع وزارت خارجه نیست و بهتر است سفارتخانه هایی که منفعتی ندارد را تعطیل کنند.

این نماینده با بیان اینکه لزومی ندارد که در کشورهای کوچک ایران سفارتخانه داشته باشد، پیشنهاد کرد: وزارت امور خارجه می تواند نمایندگی های کوچک در کشورهای مختلف را در یک سفارتخانه تجمیع کند و اداره آنها را بر عهده یک نمایندگی بسپارد.

به گفته شفیعی تجمیع چند سفارت در یک نمایندگی اقدامی است که کشورهای دیگر نیز چنین اقدامی می کند و او این اقدام را تصمیمی خردمندانه دانست.

وی تصریح کرد می توان جمعی از نمایندگی کشورهای کوچک را با رعایت ملاحظات در قالب  یک سفارت خانه  اداره کرد و این تصمیم منطقی تر ازر وضعیت فعلی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها با قدرت های مهم رو به بهبودی است، باید در راستای تنظیم و اختصاص سفارتخانه ها بر اساس اولویت بندی جدیدی اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی دانش یزدی، معاون اداری و مالی وزارت خارجه در گفت‌و‌گویی تاکید کرد: تاکنون هیچ دستور مستقیمی از آقای رئیس جمهور در رابطه با تعطیلی هیچ یک از نمایندگی‌ها به ما داده نشده است. ایشان در سمینار سال پیش سفرای جمهوری اسلامی ایران که در تهران برگزار شد، در اواخر صحبت‌های خودشان اشاره فرمودند، باید در یک فرصت مناسب با آقای دکتر ظریف بنشینند و وضعیت نمایندگی‌ها را بررسی کنند تا ضرروت وجود برخی از آن‌ها را احراز کنند.


وی ادامه داد: به دنبال این بحث از ما خواسته شد، وضعیت نمایندگی‌های خودمان را از زوایای مختلف با اطلاعات کافی بررسی کرده و نتایج حاصله را برای بررسی این موضوع در اختیار دفتر رئیس جمهور محترم قرار بدهیم و ما این کار را انجام داده‌ایم.


معاون وزیر اظهار داشت: البته در مورد تعدادی از نمایندگی‌های مهم مثل نمایندگی‌های ما در نیویورک، پاریس، مسکو، پکن، ژنو و... مطلقاً بحث و تردیدی در مورد ضرورت وجود و یا ارتقای کیفیت آن‌ها نیست. صحبت از برخی نمایندگی‌های بسیار کوچک است که در دوران دولت سابق ایجاد شده و یا از قبل بوده‌اند و الان این نمایندگی‌ها با پرسنل بسیار اندک و امکانات نه چندان مطلوب مشغول فعالیت هستند. طبعاً کارایی این نمایندگی‌ها باید بازبینی تا ضرورت وجودی آن‌ها احراز و عنداللزوم تثبیت شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن