تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805658826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 250 مرکز بهداشتي-درماني روستايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۰ب.ظ)
سياري: ساخت 250 مرکز بهداشتي-درماني روستايي موج - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از اجراي آزمايشي طرح پرونده‌هاي سلامت الکترونيک خبر داد و گفت: 250 مرکز بهداشتي-درماني روستايي با اتمام مرحله جانمايي ساخته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر سياري در گردهمايي معاونان بهداشتي که در تبريز برگزار شد با تاکيد بر لزوم برقراري دسترسي شبکه بهداشتي براي مردم عنوان کرد: در صورتي که امسال بتوانيم شبکه بهداشتي-درماني کشور را تکميل کنيم، اقدام موثري در حوزه سلامت انجام داده‌ايم.
وي با بيان اين که طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در 10 برنامه و در قالب هشت پروژه تدوين شده است؛ مهم‌ترين اين پروژه‌ها را ارائه خدمات اورژانس 115 به روستاييان و نيز برون سپاري و خريد خدمت عنوان کرد و گفت: تلاش بر توسعه و شکوفايي شبکه و ارتقاي سلامت مردم است. اين موضوع؛ به ويژه در مقابله با مرگ زودرس در جامعه به جد در حال پيگيري است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که کار در حوزه بهداشت مشارکتي و توأم با يادگيري است، اذعان کرد: در تلاشيم نگرش سيستمي را ارتقا داده و از هر گونه آسيب و عارضه در اجراي طرح تحول سلامت جلوگيري کنيم. با اين اقدام مشکلات و نارسايي‌ها را برطرف کرده و با خرد جمعي و صبوري، دغدغه‌هاي سيستم و کارکنان را رفع مي‌کنيم.
سياري با تاکيد بر اين که تا کنون برنامه‌هاي طرح تحول نظام سلامت به خوبي پيش رفته است، خاطرنشان کرد: در اجلاس معاونان بهداشت تلاش کرديم اولويت‌هاي صورت گرفته تا خرداد را تشريح و ميزان پيشرفت پروژه‌هاي برنامه تحول را بررسي کنيم.
اين مقام مسوول با بيان اين که تمام اعتبارهايي که سال گذشته از محل اعتبارات پزشک خانواده شهري به دانشگاه‌ها ارسال شده 556 ميليارد تومان بوده است، عنوان کرد: 211 ميليارد تومان نيز در سال جاري براي بهبود استانداردها اختصاص داديم و 223 ميليارد تومان ديگر بدين منظور به دانشگاه‌ها تخصيص يافته است. از سوي ديگر 200 ميليارد تومان نيز اخيراً ابلاغ شده است.

تخصيص 868 ميليارد تومان براي اجراي طرح پزشک خانواده شهري
سياري با اشاره به اين که از سال گذشته تا کنون 868 ميليارد تومان براي پزشک خانواده شهري به دانشگاه‌ها تخصيص يافته است، اظهار کرد: معاونت درمان به بررسي دقيق چگونگي هزينه کرد اين بودجه مي‌پردازد به گونه اي که تا کنون 921 پايگاه سلامت زمينه و غير زمينه راه اندازي شده که 254 مورد آن به صورت دولتي و 667 مورد آن به صورت برون سپاري بوده است.
وي با اشاره به راه اندازي 265 مراکز سلامت جامعه تا کنون، خاطرنشان کرد: 94 مورد از مراکز دولتي و 171 مورد آن به صورت برون سپاري بوده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که در حوزه درماني، ضمن توسعه خدمات، تحميل بودجه اي به دولت صورت نمي‌گيرد، گفت: 2 هزار و 141 مراقب سلامت در بخش خصوصي تا امروز به کار گرفته شده است. همچنين 276 پزشک و دندان پزشک،180 کارشناس روان، 156 کارشناس بهداشت و تغذيه، 208 نفر کارشناس محيط و حرفه اي و 272 نفر پرستار، بهيار و کارکن آزمايشگاهي و نيز مراقب بيماري‌ها به کار گرفته شده است؛ زيرا در اپيدمي‌ها نياز به حضور افرادي براي رصد کردن است.
وي با بيان اين که ميزان پيشرفت بخش بهداشت طرح تحول نظام سلامت در حاشيه و پايگاه‌ها 75 درصد است، عنوان کرد: مراکز سلامت جامعه 81 درصد پيشرفت داشته‌اند. از سوي ديگر در شهرهاي بين 20 تا 50 هزار نفر 85 درصد پايگاه سلامت جامعه و 88 درصد مرکز سلامت جامعه راه اندازي شده است.
سياري با اشاره به اين که برخي از استان‌ها آمادگي اين را دارند که روند انجام کار را سرعت ببخشند، اظهار کرد: استان‌هاي يزد، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، اردبيل و البرز آمادگي اين را دارند که تمام استان را زير پوشش برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ببرند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که آنچه مهم است نه اعداد و ارقام بلکه تعداد پرونده‌هاي تشکيل شده و حجم ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: بايد خدمت با کيفيت به دست مردم برسد، به نحوي که رضايت آن‌ها تأمين شود.
وي با بيان اين که امسال پيش بيني‌هايي براي رفع کمبودها صورت گرفته است، گفت: در صدد هستيم در شهرهاي بالاي 50 هزار نفر، واحدهاي خود را فعال کنيم. در صورتي که طبق وعده داده شده از سوي سخنگوي دولت 65 درصد بودجه از محل پزشک خانواده تأمين شود مي‌توانيم طرح تحول نظام سلامت را در حوزه بهداشت به طور کامل اجرا مي‌کنيم.

اجراي موفق «پرونده الکترونيک سلامت» در صورت همکاري دانشگاه‌هاي علوم پزشکي
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اقدامات انجام شده در حوزه «پرونده الکترونيک سلامت» اشاره کرد و گفت: مقرر شد پرونده‌هاي سلامت الکترونيک، بسته‌هاي آموزشي و خدمت در دو هفته از تاريخ دوم آبان به صورت آزمايشي اجرا و در صورت تأييد اين پروژه در کشور اجرائي شود.
اين مقام مسئول با اشاره به تفاوت‌هايي که از نظر تعاريف و ساختار در پايلوت و طرح نهايي پرونده الکترونيک سلامت وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزئيات اين موضوع به دقت مورد بررسي قرار گرفته و با ارائه کنندگان خدمت مصاحبه انجام شده است تا تمام نقاط ضعف احصاء و برطرف شود. در صورت حمايت روساي دانشگاه‌ها اين برنامه به خوبي پيش خواهد رفت.
وي با اشاره به مستند سازي و استفاده از تجربه مديران گذشته در اين طرح اذعان کرد: همچنين هر فرد براي خود برنامه کاري دارد که با پنل مديريتي، آن را تطبيق مي‌دهد.
سياري با اشاره به استفاده از توان مديريتي بخش خصوصي در پرونده الکترونيک سلامت، عنوان کرد: نوآوري‌هايي در حوزه سالمندان براي اجراي اين طرح به کار رفته و از نظر خود سالمندان در طراحي آن بهره برده‌اند. همچنين چندين پروژه تحقيقاتي به صورت همزمان براي پيشبرد کار، تعريف و مورد رصد قرار مي‌گيرد و کار جمع آوري اطلاعات اوليه به شيوه برون سپاري در حال انجام است.
اين مقام مسوول با بيان اين که 250 مرکز بهداشتي درماني روستايي پس از تهيه زمين جانمايي شده است، خاطرنشان کرد: اين مراکز با اتمام مراحل لازم به سرعت در دست ساخت قرار مي‌گيرند. در صورتي که اين اقدام در حاشيه شهرها نيز انجام شود اقدام بسيار مؤثر و ماندگار است، در اين موضوع کمک خيرين سلامت نيز مي‌تواند بسيار راهگشا و مؤثر باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان با تاکيد بر عمل‌گرايي و خدمت فعال از سوي روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تصريح کرد: دانشگاه‌ها متعهد هستند 25 درصد مرگ در حوزه چهار بيماري عامل مرگ؛ يعني سرطان، بيماري‌هاي قلبي و عروقي، ديابت و بيماري‌هاي تنفسي را تا 10 سال آينده کاهش دهند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن