تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819858754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیاء 3 رشته صنایع دستی بومی در خراسان جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: احیاء 3 رشته صنایع دستی بومی در خراسان جنوبی معاون صنایع دستی خراسان جنوبی، گفت: امسال احیاء 3 رشته بومی صنایع دستی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر ساعت 12:40

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری  پانا از  خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حسین عباس‌زاده گفت: محصولات صنایع دستی ایران از نظر رنگ، خاصیت، کیفیت و تنوع در جایگاه مطلوبی قرار دارد در این میان سهم خراسان جنوبی از این تنوع و کیفیت کم نیست.
 
وی ادامه داد: از میان رشته های صنایع دستی مصوب کشور نزدیک به 80 رشته صنایع دستی در استان خراسان جنوبی زمینه فعالیت داشته و یا دارند.
 
معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری معاونت صنایع دستی خراسان جنوبی احیاء رشته‌های فراموش شده است، افزود: بر اساس نیازسنجی‌ها و اولویت‌های در نظر گرفته شده امسال، احیاء 3 رشته بومی صنایع دستی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
 
عباس‌زاده، تصریح کرد: این 3 رشته الویت‌دار که عبارتند از برک بافی، پلاس بافی و گیوه بافی که با همت استادکاران قدیمی و تلاش این معاونت قرار است روزهای پر رونقی را پیش رو داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: معاونت صنایع دستی استان پس از شناسایی استادکاران قدیمی و دلجویی از آنان جهت شروع مجدد و انتقال مهارت ارزشمندشان به نسل جدید، اقدام به تهیه مواد اولیه مورد نیاز و ساخت نمونه فاخر از هر کدام از این رشته ها نموده است.
 
معاون صنایع دستی خراسان جنوبی، یادآور شد: نمونه برک‌بافی در شهرستان سربیشه، نمونه پلاس بافی در شهرستان قاینات و نمونه گیوه‌بافی در شهرستان طبس آماده که از این میان 2 نمونه در رشته پلاس‌بافی و رشته برک‌بافی برای دریافت نشان ملی نیز ارسال می‌گردد.
 
عباس‌زاده خاطر نشان کرد: پیش از این معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی موفق به احیاء کامل رشته‌های حوله بافی، کرباس بافی، چادر شب بافی و جاجیم بافی نیز شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن