تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات مسمومیت غذا در اندوهجرد کرمان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیات مسمومیت غذا در اندوهجرد کرمان
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به بروز مسمومیت غذایی از شامگاه پنجشنبه در منطقه اندوهجرد کرمان، در حال حاضر آمار مراجعان به درمانگاه اندوهجرد کاهش یافته و در مرحله کنترل قرار دارد و تیم‌های درمانی و بهداشتی همچنان در منطقه مستقر هستند.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ - 18 October 2015


مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به بروز مسمومیت غذایی از شامگاه پنجشنبه در منطقه اندوهجرد کرمان، در حال حاضر آمار مراجعان به درمانگاه اندوهجرد کاهش یافته و در مرحله کنترل قرار دارد و تیم‌های درمانی و بهداشتی همچنان در منطقه مستقر هستند.


به گزارش ایسنا، دکتر" مهدی شفیعی" افزود: از عصر روز جمعه 24 مهرماه مراجعه کننده‌ها به مرکز بهداشتی درمانی شهداد و افضلی پور کاهش داشته است.


وی تعداد مراجعه کنندگان سرپایی و بستری را 284 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 118 نفر بستری شدند که در حال حاضر تعداد افراد بستری 12 نفر هستند.


مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از کل بیماران 65 نفر توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.


وی ادامه داد: یک مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه و تهوع و استفراغ از ساعت شش عصر روز پنجشنبه در منطقه شهداد اعلام شد که با توجه به اینکه تعداد موارد رو به افزایش بود، احتمال طغیان بیماری منتقله از آب و غذا داده شد.


وی اضافه کرد: چون تعداد بیماران در حال افزایش بود بررسی در منطقه انجام شد و چون اکثر این مراجعان از یک غذای نذری استفاده کرده بودند بیشتر شک بر این شد که مسمومیت غذایی ناشی از مصرف این غذا باید باشد.


شفیعی گفت: رعایت بهداشت فردی خیلی مهم است قبل از مصرف غذا دست‌ها را با آب و صابون بشویید.


مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در شرایطی که معمولا اپیدمی آب و غذا ایجاد می‌شود باید از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده کرد.


وی توصیه کرد: مواد اولیه غذا باید از محل‌های مناسب و مورد تایید تهیه و نکات بهداشتی در هنگام پخت، نگهداری، توزیع و مصرف غذا رعایت شود.


شفیعی ادامه داد: ترجیحا غذا را باید تازه به تازه استفاده کرد و کسانی که نذری می‌دهند حتما تمام نکات بهداشتی را در طبخ و توزیع غذا رعایت کنند، غذا نباید چند ساعت در محیط باز بماند و بلافاصله باید استفاده شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن