تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804326522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت افکار عمومي غرب از حملات هوايي روسيه به تروريست ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
حمايت افکار عمومي غرب از حملات هوايي روسيه به تروريست ها موج - گروه بين الملل
آخرين نظر سنجي هاي صورت گرفته نشان دهنده حمايت مردم آمريکا و انگليس از حملات هوايي روسيه به گروه هاي تروريستي در سوريه است. اين نظرسنجي ها در حالي منتشر شده است که رسانه هاي غربي هجمه گسترده اي را عليه حملات عليه روسيه برنامه ريزي کرده اند تا افکار عمومي مردم کشورهاي غربي را به جهتي که مورد نظرشان است سوق دهند.
نظرسنجي هاي منتشر شده از سوي شبکه فاکس نيوز آمريکا و رزونامه اکسپرس انگليس در مورد حمايت مردم اين کشورها از حملات هوايي روسيه در به تروريست ها در سوريه، دنباله روي رسانه هاي غربي از افکار عمومي کشورهايشان را با ترديد مواجه مي کند.
بر اساس اين نظرسنجي ها 70 درصد مردم آمريکا با حمايت از حملات هوايي روسيه اعلام کردند که دولت آمريکا استراتژي روشني در مورد حملات خود عليه گروه داعش نداشته است. بيش از 70 درصد مردم انگليس نيز از حملات هوايي روسيه پشتيباني کرده اند.
تحليلگر حقوقي و رسانه اي شبکه راشاتودي در بررسي اين نظرسنجي ها و دلايل آن گفت: «به نظر مي رسد يکي از دلايل پشتيباني مردم آمريکا و انگليس از حملات روسيه به تروريست ها را بايد در موفقيت اين حملات ديد، مردم جهان پيش از اين نيز خواستار يک برخورد قاطع و روشن عليه تروريسم جهاني بودند. من در 11 سپتامبر که حملات به برج هاي دوقلو در نيويورک روي داد، در اين شهر حضور داشتم و شاهد مناظر و وحشت مردم بودم؛ هر کشوري، هر جناحي و هر شخصي که بتواند قاطعانه در برابر تروريسم مبارزه کند از سوي همين مردم مورد ستايش قرار خواهد گرفت. مردم آمريکا هم اکنون شاهد اقدامات قاطع و روشن روسيه در مبارزه عليه داعش هستند؛ پس اين اقدامات که در راستاي حذف پديده اي به نام تروريسم از عرصه بين المللي صورت مي گيرد به طور قطع مورد حمايت قرار خواهد گرفت.»
ليونل، تحليلگر شبکه راشاتودي در پاسخ به سوال خبرنگار اين شبکه در مورد نبود استراتژي روشن از سوي رئيس جمهور آمريکا براي انجام عمليات نظامي در سوريه گفت:‌ «اين امر، يک موضوع ثابت شده است و ديگر نمي توان آن را از افکار عمومي جهان پنهان و يا پاک کرد... مهم نيست که اين پديده شوم (داعش) از سوي چه گروه و يا کشوري نابود شود، مهم نابودي اين گروه است و اين خواسته اي است که مردم جهان آن را بارها و به شکل هاي مختلف درخواست کرده اند.»
تحليلگر رسانه اي راشاتودي در پاسخ به سوال اين شبکه در مورد مدت زمان حملات روسيه عليه داعش گفت: « از آنجا که هدف اصلي روسيه در آغاز حملات هوايي در سوريه مواضع داعش بوده و اين حملات بسيار سريع و شفاف دنبال مي شود، به طور قطع مورد حمايت بيشتري واقع خواهد شد. مقابله با گروه هاي تروريستي مانند داعش مطمئنا زمان بر خواهد بود و به احتمال زياد سال ها طول خواهد کشيد و مشروعيت اين حملات تا زماني که عمليات روسيه قاطعانه ادامه داشته باشد، تامين خواهد شد.»
رابين تيلبروک، ديگر تحليلگر اين شبکه در پاسخ به دلايل و واقعيت منعکس کننده نظرسنجي صورت گرفته در انگليس گفت: « انجام شفاف اقدامي قاطع بدون شک مورد حمايت قرار خواهد گرفت و اين امر که حملات روسيه عليه مواضع داعش در سوريه اين ويژگي ها را دارا است بر خيلي ها ثابت شده است. اقدامات گذشته انگليس و آمريکا به همراه همپيمانان خود بيشتر جنبه تبليغاتي داشت تا اينکه اقدامي مثبت براي نابودي اين پديده شوم بين المللي باشد.»
تيلبروک انگليسي در ادامه در مورد نقش رسانه هاي غربي در تدوين يک امر خودخواسته و تسري آن به افکار عمومي گفت: «رسانه هاي غربي آينه اي براي افکار عمومي در کشورهايشان نيستند بلکه اين امر از سوي نخبگان اين کشورها برنامه ريزي مي شود. اين يک امر معقول و محسوس در واقعيت بحران سوريه است که حل بحران اين کشور و پايان دادن به قدرت طلبي داعش فقط با حمايت از دولت اين کشور ميسر خواهد بود.»
تحليل اين کارشناسان بيان کننده آن است که تنها راه پايان دادن به بحران سوريه، حمايت از دولت اسد است که کشورهاي منطقه از سال ها پيش در مورد همکاري با دولت سوريه بر آن تاکيد کرده و آن را تنها راه پايان دادن به بحران هاي اين کشور دانسته اند.
همکاري دولت روسيه با مقامات سوري را بايد يکي از مهم ترين علل موفقيت اقدامات ضد داعش در اين کشور دانست. امري که غربي ها همچنان آن را انکار مي کنند و روسيه را متهم به مقابله با مخالفان بشار اسد به جاي داعش مي کنند.
روسيه از 8 مهر با درخواست دولت دمشق، حملات هوايي خود عليه گروه‌هاي تروريستي در سوريه را آغاز کرد. در روزهاي گذشته ارتش سوريه بواسطه پشتيباني هوايي جنگنده ‌هاي روسيه در مناطق مختلف اين کشور پيشروي کرده و کنترل مناطقي را در حومه حلب و دمشق در اختيار گرفته است، امري که جان تازه اي به نيروهاي دفاعي سوريه براي بازپس گيري مناطق اشغال شده از تروريست هاي داعش داده است.
ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه روز جمعه در اظهاراتي مدت زمان ادامه حملات هوايي کشورش در سوريه را منوط به نتايج مجموعه عمليات ارتش سوريه عليه تروريست ها دانست.
ديميتري مدودف، نخست وزير روسيه نيز روز شنبه در مصاحبه اي، بار ديگر هدف از حملات هوايي در سوريه را دفاع از منافع اين کشور و پايداري در حمايت از همپيمانان خود در منطقه خواند.


علي دادخواه













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن