تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصلنامه حقوق سلامت منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۶ب.ظ)
به‌ زودي؛ فصلنامه حقوق سلامت منتشر مي‌شود موج - معاون برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي وزارت بهداشت گفت: اين رويکرد ميزان دعاوي حقوقي را کاهش داده، به گونه اي که معاونت برنامه ريزي و امور حقوقي وزارت بهداشت از سوي ديوان عدالت اداري جزو چهار دستگاه برتر معرفي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، طاهر موهبتي در همايش علمي-کاربردي مديران و کارشناسان حقوقي دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت که پيش از ظهر امروز يکشنبه در محل انستيتو پاستور برگزار شد، از تغييرات ساختاري در معاونت برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي اين وزارتخانه خبر داد و گفت: امور مجلس به بخش فرهنگي واگذار شده و دفاتر حقوقي با همکاري هيئت امنا اداره مي‌شوند.
وي افزود: در بخش مستندسازي اموال غيرمنقول هدف کمي امسال و سال آينده اين است که ساختماني بدون سند نداشته باشيم تا با رفع ابهام و اشکالات مطروحه انتظار وزير نيز در اين بخش محقق شود.
موهبتي با اشاره به اختلافات حقوقي با ديگر نهادها گفت: تا کنون اختلافات موجود با هلال احمر حل شده و طي جلسه اي با حضور نمايندگاني از هلال احمر و دعوت از دانشگاه‌ها مسائل مربوط به بهره برداري از ساختمان‌هاي هلال احمر حل و فصل شده است.
معاون برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي وزارت بهداشت در بخشي ديگر از سخنانش با تاکيد لزوم پيشگيري در مباحث حقوقي، اظهار کرد: برخي اشکالات اين بخش ريشه در مناقصه‌ها، مزايده‌ها و قراردادهايي دارد که در زمان شکل گيري به آن توجه نشده است و بايد دقت عمل بيشتري در قراردادها لحاظ شود.
موهبتي با تاکيد بر رعايت حقوق شهروندي در دعاوي حقوقي مراکز وابسته به وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اين رويکرد ميزان دعاوي حقوقي را کاهش داده به گونه اي که معاونت برنامه ريزي و امور حقوقي وزارت بهداشت از سوي ديوان عدالت اداري جزو چهار دستگاه برتر معرفي شده است.
وي در عين حال گفت: در دعاوي حقوقي مواردي که رأي به نفع ما صادر نشده، متوجه شديم به علت عدم اعتراض و ارسال لايحه در مهلت مقرر بوده، لذا در چک ليست بازديدهاي دوره اي بر صيانت از حقوق دولت با حفظ حقوق شهروندي تاکيد کرديم.
موهبتي با تاکيد بر صيانت به موقع از حقوق دولت اظهار کرد: رويکر وزير محترم حفظ حقوق شهروندي است اما در مواردي که به طور شفاف حق با دولت است، نبايد از حقوق دولت کوتاهي کنيم.
معاون برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي وزارت بهداشت از تفويض برخي امور از جمله تفويض تعهدات به استان‌ها خبر داد تا ضمن رعايت حقوق ملت و دولت، امور شهروندان نيز تسهيل شود و گفت: در اين بخش بايد به همان اندازه که اختيارات تفويض مي‌شود، به همان ميزان نظارت‌ها و بازديدهاي دوره اي نيز افزايش يابد.
موهبتي با بيان اينکه با مستندسازي اموال تا حد زيادي پرونده‌هاي دعاوي کاهش يافته و به نتيجه رسيده است، افزود: هدف از مستندسازي اموال اين است که زميني در کشور نباشد که سند آن تعيين تکليف نشده باشد.
اين مسئول در وزارت بهداشت استانداردسازي در بخش قراردادها، پيمانکاري، ساختمان، تجهيزات و برگزاري همايش‌هاي منطقه اي با هدف ارتقاي مهارت مسئولان امر را از اهداف و برنامه‌هاي معاونت برنامه ريزي و امور حقوقي وزارتخانه نام برد که دنبال شده است.
موهبتي همچنين درباره بحث تنقيح با اشاره به اينکه اين امر زمان بر است، از آماده شدن تنقيح اجرا خبر داد و افزود: تنقيح تقنين نيز براي نخستين بار در سامانه ملي قوانين راه اندازي شده تا اين روند از طريق سامانه انجام شود.
به گفته موهبتي تا کنون حدود 10 مجموعه از تنقيح قوانين آماده شده که سه جلد آن مربوط به آراي ديوان عدالت اداري بوده و از مجموع هشت هزار رأي صادره 700 رأي مربوط به حوزه بهداشت و سلامت است.
معاون برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي وزارت بهداشت در پايان از انتشار فصلنامه حقوق سلامت به زودي خبر داد و ابراز اميدواري کرد با انتشار اين نشريه توليد ادبيات در حوزه سلامت از وضعيت ضعيف کنوني خارج شده و قوي تر شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن