تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش آلمان براي حل مساله هسته اي باعث گسترش روابط دو کشور مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
لاريجاني در ديدار وزير امور خارجه آلمان؛ تلاش آلمان براي حل مساله هسته اي باعث گسترش روابط دو کشور مي‌شود موج-رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آلمان تلاش خوبي براي حل مساله هسته اي ايران انجام داد و اين امر باعث گسترش روابط دو کشور خواهد شد و اميدواريم روابط پارلماني هم در سطح کميسيون تخصصي گسترش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني در ديدار اشتاين ماير وزير امورخارجه آلمان افزود:به دنبال حمايت‌هاي کشور آلمان در وين از برنامه‌هاي هسته اي ايران، هيات هاي اقتصادي و فرهنگي آن کشور به ايران آمدند که اين امر خود به بهبود روابط ديرينه دو کشور کمک خواهد کرد.
وي با يادآوري تفاهم نامه‌هايي که دراين مدت بين دو کشور منعقد شده است، اظهارداشت: با مسائل اخير روابط دو کشور درحال گسترش است و اتاق بازرگاني ايران مي‌تواند در بهبود اين روابط بسيار تاثيرگذار باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: ما علاقه منديم که اين روابط براساس همکاري‌هاي تکنولوژيک شکل بگيرد و با شرايط جديد روابط اقتصادي و سياسي گسترش يابد.
لاريجاني گسترش همکاري‌هاي دانشگاهي را نيز مورد اهميت خواند و از دريافت پيشنهاداتي در اين حوزه خبرداد.
اشتاين ماير وزير امور خارجه آلمان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور مجدد در ايران گفت: از تصويب طرح هسته اي در پارلمان ايران بسيار خرسنديم و اميدواريم که نتيجه مذاکرات 12 ساله به اين جا ختم شود.
وي ادامه داد: کشور آلمان خيلي تلاش کرد تا مساله هسته اي ايران به خوبي حل شود و ايران مجدداً روابطش با کشورهاي ديگر گسترش پيدا کند.
اشتاين ماير اظهارداشت: بدون شک بايد فرصت‌هاي از دست رفته بين ايران و آلمان هر چه سريع تر جبران شود و اين برعهده ما است که آنچه در گذشته بوده را ادامه دهيم و زمينه‌هايي که براي آينده روابط بين دو کشور لازم است را فراهم کنيم.
وزير امورخارجه آلمان با اشاره به علاقه مندي سرمايه گذاران آلماني براي حضور در ايران گفت: شروع روابط اقتصادي مورد علاقه دوطرف است و ما براي آغاز، هيات هايي به ايران حتي در سطوح ايالتي اعزام کرده‌ايم و در فضاي سياسي هم مي‌شود اين روابط را گسترش داد.
اشتاين ماير با اشاره به علاقه مندي شرکت‌هاي مستقل آلماني براي حضور در ايران، خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي خصوصي آلمان به صورت مستقل اعلام آمادگي کرده‌اند که در ايران سرمايه گذاري نمايند ولي اين امر مستلزم حمايت و تسهيل در امر سرمايه گذاري آنان در ايران است.
اشتاين ماير ضمن ابراز خرسندي از مباحثي که در اين چند روز از سوي مسوولان نظام جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است، اظهار داشت: تمايل به همکاري در خصوص محيط زيست، مديريت آب و انرژي‌هاي تجديدپذير از سوي مقامات ايراني مطرح شد که ما نيز از آن‌ها استقبال مي‌کنيم.
وزير امور خارجه آلمان همچنين گسترش روابط دانشگاهي و علمي بين دو کشور را از ديگر اقدامات خود در اين سفر اعلام کرد و آن را فرصت مناسبي براي گسترش توسعه روابط با توجه به نزديک شدن به زمان اجراي توافق وين دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن