تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804376294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف غربي - عربي عليه داعش ناکارآمد است/مقابله با تروريسم، نيازمند اراده واقعي در جامعه بين المللي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۶ق.ظ)
سفير ايران در فرانسه: ائتلاف غربي - عربي عليه داعش ناکارآمد است/مقابله با تروريسم، نيازمند اراده واقعي در جامعه بين المللي است موج - - سفير ايران در فرانسه با انتقاد از عملکرد يک ساله ائتلاف بين اللملي در مبارزه با افراطي گري در منطقه گفت: براي مقابله با تروريسم و داعش، به يک اراده واقعي از طرف جامعه بين المللي نياز است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي آهني، سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در گفت و گو با «راديو فرانس کولتور» در مورد تصويب طرح برجام و علت مخالفت برخي نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهمترين نکته، تصويب اين قانون است که به دولت اجازه مي‌دهد امور را پيش ببرد و تعهدات خود را آغاز کند.
وي گفت: در مجلس ايران برخي مخالفت‌ها وجود داشت و اين هم به دليل بي اعتمادي است، بي اعتمادي که به رفتار و رويکردهاي برخي از اعضاي گروه 1+5 در قبال ايران در سال‌هاي گذشته باز مي‌گردد.
آهني در ادامه افزود: بنابراين، اين نمايندگان سعي کردند به دولت هشدار و توجه بيشتري دهند تا به دام نيفتد و حقوق ملت ايران از سوي گروه 1+5 بيش از پيش مورد احترام قرار گيرد.
اين ديپلمات برجسته در مورد تهيه گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي و درباره توافق در اواسط دسامبر و نحوه بازرسي‌ها و تعداد بازرسان آژانس خاطر نشان کرد: براساس اطلاعاتي که دارم آن‌ها راضي هستند و من هم خوش بين هستم که اگر واقعاً از طرف آن‌ها حسن نيت وجود داشته باشد مي‌توان به نقطه مطلوب رسيد و هيچ نگراني براي اجراي اين توافق وجود ندارد.
آهني تصريح کرد: براساس مقررات آژانس ما آن‌ها را مي‌پذيريم و در چارچوب مقررات و تفاهم موجود براي آن‌ها در اين زمينه مشکلي وجود ندارد.
سفير کشورمان در پاريس در پاسخ اين سؤال که آيا گزارش آن‌ها درباره ايران مثبت خواهد بود؟ گفت: اميدوارم اينطور باشد زيرا از طرف ما اين حسن نيت وجود دارد که تمام آنچه که بايد به اجرا گذاشته شود و گام‌هاي مناسب براي اجراي اين توافق برداشته شود و به تعهدات احترام گذاشته شود.
وي با تاکيد بر لغو تحريم‌ها نيز تصريح کرد: براساس توافق، هر طرف بايد به تعهدات خود احترام بگذارد و ما خوشبين هستيم که بتوانيم براساس برنامه و تقويم کاري تهيه شده در اين خصوص به اين نقطه برسيم.
آهني در مورد سفر رئيس جمهوري ايران به فرانسه در اواسط نوامبر گفت: اين سفر که براساس دعوت رسمي رئيس جمهوري فرانسه انجام مي‌شود، يک سفر تاريخي است که مي‌تواند نقطه عطفي را در روابط فيمابين ايجاد نمايد.
وي با اشاره به وجود منافع مشترک و اراده سياسي در هر دو طرف براي ايجاد روابطي مستحکم تر، متنوع تر و مثمر ثمرتر در زمينه‌هاي دوجانبه، منطقه اي و بين المللي، خاطر نشان کرد: اين سفر به ما اجازه مي‌دهد نقشه راهي را در بخش‌هاي مختلف از روابط مان همچون بخش‌هاي علمي، فرهنگي، فني، اقتصادي، سياسي و پارلماني تهيه کنيم که اين کار مي‌تواند چشم اندازي به مراتب درخشان تر به روابط مان بدهد که طبيعتاً يک روابط ديرينه و تاريخي است، بدهد.
وي در بخش ديگري از اين گفت و گو در مورد ورود نظامي روسيه به بحران و احتمال افزايش افراطي گري در مخالفان به اصطلاح ميانه رو سوريه و پيوستن آن‌ها به داعش گفت: رنج مردم سوريه از وضعيت کنوني، به تهديد تروريسم در سوريه باز مي‌گردد.
وي با تاکيد بر لزوم مبارزه با تروريسم در ادامه افزود: مداخله نظامي روسيه که در پي درخواست دولت سوريه انجام گرفت، مي‌تواند به اين هدف که همان مبارزه با تروريسم است کمک کند. اين مداخله مي‌تواند اجازه دهد که واقعاً عليه داعش مبارزه کرد. زيرا متاسفانه ائتلاف بين الملل بعد از ايجاد و ظهور داعش نتوانسته کارآمد عمل کند و جدي نبوده است. در حقيقت براي مقابله با داعش، به يک اراده واقعي از طرف جامعه بين المللي نياز است.
آهني در مورد تفاوت مداخله نظامي روس‌ها با اقدامات يک ساله ائتلاف بين کشورهاي غربي و کشورهاي عربي اظهار کرد: نتايج مداخله آن‌ها از يک سال گذشته به اين طرف را مي‌بينيم، ما از همان ابتدا در باره حسن نيت آن‌ها و جديتشان ترديد داشتيم و نتايج يک سال مداخله آن‌ها نيز بخوبي نشان مي‌دهد که واقعاً حق با ما بوده است.
وي خاطر نشان کرد: بايد منتظر بود و ديد در هفته‌هاي آينده وضعيت چگونه مي‌شود. آنچه مهم است آينده مردم سوريه است. بايد زمينه را فراهم کرد تا اينکه آن‌ها خودشان بتوانند براي آينده‌شان تصميم بگيرند.
سفير کشورمان در فرانسه ميزان تعهد جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه سوريه تصريح کرد: ما روابط دوستانه اي با دولت سوريه در زمينه‌هاي مختلف در حوزه اقتصادي و سياسي داريم.
وي با اشاره به درخواست دولت سوريه تصريح کرد: مشاورين نظامي ما در ارتش سوريه هستند تا به آن‌ها مشاوره‌هاي نظامي لازم را ارائه کنند. بخصوص مشاوريني که در زمينه مبارزه با تروريسم تخصص دارند و کارآمدي‌شان را هم در اين زمينه نشان داده و ثابت کرده‌اند.
آهني با تاکيد بر تداوم اين کمک‌هاي مستشاري در ادامه افزود: ما در سوريه سرباز و نيروي جنگي نظامي نداريم، بلکه مشاورين و ژنرال‌هايي هستند که مشاوره‌هاي لازم را براي مبارزه با تروريسم ارائه مي‌دهند.
اين ديپلمات برجسته کشورمان با رد ادعاي حضور نظاميان ايران براي فرماندهي جنگ در سوريه تصريح کرد: آنچه که به ما مربوط مي‌شود ما مشاورين نظامي خودمان را در آنجا داريم ولي هماهنگي‌ها مسلماً در دست ارتش سوريه است که امور را در ميدان مديريت مي‌کند و ما هم در کنارشان هستيم تا ياري‌شان بدهيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا اين دولت سوريه است که درخواست کمک مي‌کند؟ خاطر نشان کرد: کاملاً همينطور است؛ به علاوه آن‌ها هستند که تصميم مي‌گيرند که آنچه لازم است را انجام دهند.
سفير کشورمان در پاريس در مورد شهادت مستشاران نظامي ايران از جمله سردار همداني در سوريه آسيب ديدن ايران از اين موضوع در ادامه افزود: شما بخوبي مي دانيد که ما از تروريسم رنج فراواني برده‌ايم. به همين خاطر هست که ما در مقابله با تروريسم بسيار جدي هستيم.
آهني خاطرنشان کرد: قطعاً براي اين مبارزه هزينه‌هايي است که بايد آن‌ها را پذيرفت. براي داشتن نتايج خوب بايد آمادگي داشت. متاسفانه در اين زمينه ما شاهد از دست دادن برخي مشاورين نظامي مان که در محل حضور دارند نيز هستيم. ولي به هر حال تروريسم واقعيتي است که بايد با آن مقابله کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن