تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819465651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش تکريم از خادمين عتبات عاليات در خرم‌آباد برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۵۱ب.ظ)
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات لرستان : همايش تکريم از خادمين عتبات عاليات در خرم‌آباد برگزار مي‌شود موج - خرم آباد-رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان لرستان گفت: همايش تکريم از خدام عتبات عاليات، پنجم محرم ساعت 9 صبح در حسينيه شهرستان خرم‌آباد برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، اصغر حقي‌پور ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه که در سالن جلسات صدا و سيماي مرکز لرستان برگزار شد، اظهار داشت: همايش تکريم از خدام عتبات عاليات، پنجم محرم ساعت 9 صبح در حسينيه شهرستان خرم‌آباد برگزار مي‌شود و از مريدان و عاشقان اهل‌بيت(ع) دعوت مي‌شود تا در اين مراسم معنوي حضور پيدا کنند.
وي افزود: در اين همايش کارگاه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکري(ع) و ورودي سرداب غيبت امام زمان (عج) کار خود را آغاز مي‌کند که در اين راستا چارچوب درب از طريق کارگاه امام حسن عسکري(ع) در قم نصب‌ شده و اساتيد هنرمندي از اصفهان کار ساخت آن را انجام مي‌دهند.
حقي پور خاطرنشان کرد: درب حرم مطهر امام حسن عسکري (ع) در طول دو متر و 75 سانتي‌متر، ارتفاع سه متر و 45 سانتي‌متر در طول شش ماه ساخته مي‌شود که براي ساخت آن از چوب ساج برمه که مقاومت بالايي دارد استفاده مي‌شود.
وي اظهار داشت: براي اين درب 376 کيلو استيل، 500 کيلو مس، 12 مترمربع شيشه کريستال و حدود دو کيلوگرم طلا نياز است که در اين زمينه مردم استان لرستان مي‌توانند براي ساخت اين درب نذورات خود را به ستاد عتبات عاليات استان تحويل دهند تا بتوانيم نقش ارزشمند مردم اين استان را نشان دهيم.
وي گفت: امسال جمهوري اسلامي ايران مسئوليت برگزاري کنگره عظيم پياده‌روي اربعين حسيني را به ستاد بازسازي عتبات عاليات محول کرده است و مقرر شده تا تمام ادارات و اقشار مختلف مردم در اين راستا ستاد را ياري کنند.
وي افزود: سال گذشته در بحث پياده‌روي اربعين حسيني به‌ويژه در بحث اياب و ذهاب نواقصي وجود داشت که اميدواريم امسال بتوانيم اين مشکلات را برطرف کنيم.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات لرستان بابيان اينکه ثبت‌نام پياده‌روي عتبات عاليات همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: سال گذشته در مراسم اربعين حسيني برخي از افراد بدون هيچ‌گونه کارت شناسايي و يا تنها باکارت ملي وارد کشور عراق شدند، اما امسال سعي بر اين است زائراني که قصد ارادت به درگاه مقدس اباعبدالله الحسين (ع) دارند با پاسپورت وارد کشور عراق شوند.
وي بيان کرد: مردم کشور عراق سال گذشته در اربعين حسيني با عشق و علاقه از زائران امام حسين(ع) پذيرايي و استقبال کردند اما امسال کشور جمهوري اسلامي ايراني براي راحتي بيشتر زائران ايراني سعي بر اين دارد که جهت پذيرايي موکب‌هايي بر پا کند.
حقي پور خاطرنشان کرد: جهت برپايي اين موکب‌ها ستاد بازسازي عتبات عاليات استان نيز نياز به يک سري اقلام مانند فرش، پتو، موکت، ملحفه، چادر برزنت، موتوربرقي ژنراتور و مواد غذايي از قبيل گوشت، حبوبات، قند و شکر، وسايل آشپزي و ظروف يک‌بارمصرف دارد که در اين زمينه افراد مي‌تواند نذورات غير نقدي خود را به دفاتر ستاد عتبات عاليات استان و نذورات نقدي را به شماره‌حساب 1040 واريز کنند.
وي با تأکيد بر اينکه اين نذورات صرفاً براي زائران پياده‌روي اربعين حسيني هزينه مي‌شود نه بازسازي عتبات عاليات، گفت: اگر اشخاص حقيقي يا مسئولان هيئت مذهبي بخواهند در کشور عراق موکب‌هايي براي پذيرايي زائران بر پا کنند، ستاد عتبات عاليات آمادگي دارد تا اين افراد را ثبت‌نام و براي هماهنگي ستاد عتبات عاليات کشور بفرستد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن