واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت کاشان:
بسیاری با رهبری آغاز کردند اما نامه بدون سلام به رهبر خویش نوشتند
امام جمعه موقت کاشان گفت: خیلیها با امام شروع کردند اما منهای امام به خاک رفتند، بسیاری با رهبری آغاز کردند اما در طول یکی دو فتنه نامه بدون سلام به رهبر خویش نوشتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجتالاسلام علی احتشام عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در کانون الزهرا این شهرستان اظهار کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر وظیفه زیباسازی جامعه را برعهده دارند اگر باور داریم که نظام اسلامی ارمغان دین به عنوان زیباترین نعمت را برای ما به همراه داشته باید به مسئولیت خویش در حفظ این زیبایی واقف باشیم. وی با بیان اینکه نباید در راه زیباسازی جامعه منتظر تعریف و تمجید بود گفت: نباید در این مسیر مأیوس شد چنانکه در آغاز مسیر انقلاب در سال 42، هیچ اسلحهای در اختیار امام راحل نبود و هیچ کشور و لشکری هم در فرمان او نبود. امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: نباید در بحث تذکر لسانی مأیوس شد چراکه زیباسازی کار راحتی نیست چنانکه همه انبیا مبتلا به جذب حداقلی بودند به این معنا که با وجود اهتمام و تلاش فراوان در تبلیغ دین، در ابتدای رسالت آنها عده کثیری از جامعه به سوی آنها نمیگرویدند. احتشام با اشاره به سه دسته مستقبلین، مستکبرین و منکرین عنوان کرد: دسته نخست به استقبال زیباسازی جامعه رفته و در راه تقویت جبهه حق گام برمیدارند البته در مواجهه با نهضتهای الهی عده کمی جزو این گروه قرار میگیرند. وی با اشاره به اینکه عدهای توفیق نمییابند تا انتها در زمره مستقبلین باشند گفت: خیلیها با امام شروع کردند اما منهای امام به خاک رفتند، بسیاری با رهبری آغاز کردند اما در طول یکی دو فتنه نامه بدون سلام به رهبر خویش نوشتند. امام جمعه موقت کاشان به گروه مستکبرین نیز اشاره و تصریح کرد: این گروه به طور علنی در برابر نهضتهای دینی موضع منفی میگیرند و صراحتا از عدم پذیرش رهبر دینی سخن میگویند. احتشام از ماجرای اعتراض علیه حکم قصاص، موضعگیری در برابر فتوای انقلابی امام راحل مبنی بر اعدام سلمان رشدی و...به عنوان نمونههای داخلی گروه مستکبرین پس از پیروزی انقلاب ذکر کرد. وی، گروه منکرین را دارای شعبههایی دانست و افزود: منکرین خود را در برابر انبیا و رهبران نهضتهای الهی عقلا محسوب میکنند و همواره به بهانه آنکه عقل ایجاب میکند صحنه مبارزه را ترک میکنند. این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بر این اساس منکرین دو دسته هستند یا به رهبری نهضت دینی اعتقادی ندارند یا با وجود اطمینان از مسیر حق و پذیرش رهبر به راه رهبر معتقد نیستند. احتشام با یادآوری مرزهای سه دسته فکری در نهضتهای دینی عنوان کرد: برخیها در دهه نخست انقلاب جزو منکرین نبودند در دهه 70 در زمره منکران درآمدند، بعضی در دهه 70 جزو مستقبلین بودند در دهه 80 جزو منکرین شدند، افرادی در دهه 80 جزو استقبالکنندگان از ارزشها و زیباییها بودند اما در دهه 90 به جمع منکرین پیوستند. وی در ادامه با اشاره به حادثه منا بیان کرد: برخی فکر میکنند با دست دادن و لبخند میتوان آل سعود را سر به راه کرد اما اگر مقام معظم رهبری آن تشر را به سران این رژیم نزده بودند جنازهای به کشور باز نمیگشت و درست پس از این هشدار بود که آمارها، مراجعت مجروحان و ارسال پیکر جانباختگان به میهن اسلامی انجام پذیرفت. احتشام همچنین با یادآوری تعبیر امام راحل در خصوص آل سعود مبنی بر اینکه «اگر از صدام بگذریم، اگر مسئله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت» متذکر شد: باید دید این فرمایش امام راحل به چه میزان در دولتهای مختلف اجرا شده و یا دولتها چقدر به اجرای آن اهتمام داشتهاند. انتهای پیام/2406/ل40/
94/07/25 - 19:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]