تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805665993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شفا دارو به زودي در بورس تهران پذيرش مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
شفا دارو به زودي در بورس تهران پذيرش مي شود موج - مدير عامل هلدينگ دارويي شفادارو از پذيرش اين هلدينگ در بورس اوراق بهادار تهران در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور سميعي از شفا دارو به عنوان دومين هلدينگ بزرگ دارويي کشور ياد کرد و گفت: شرکت‌هاي زير مجموعه اين هلدينگ در توليد، واردات و توزيع انواع و اقسام دارو در کشور فعاليت دارند.
مدير عامل شفادارو از داروسازي‌هاي جابرابن حيان، اسوه و کيميدارو به عنوان شرکت‌هاي بورسي تحت مديريت شفادارو و در سبد سهام غير بورسي تحت کنترل شفادارو شرکت‌هايي همچون دانا، راموفارمين، پخش رازي و دو شرکت بازرگاني را نام برد و گفت: همچنين مالکيت 35 درصد از شرکت فرايند شيمي حکيم متعلق به شرکت شفا دارو است.
وي همچنين از مشارکت با بخش خصوصي در زمينه صادرات دارو به کشورهاي همجوار و آسياي ميانه خبر داد و افزود: در حال حاضر صادارت دارو به اين مبادي صادراتي از کانال‌هاي غير رسمي انجام مي‌شود، اما به رغم اين مساله سال گذشته شرکت‌هاي زير مجموعه هلدينگ شفا دارو به طور رسمي مبلغي حدود سه ميليون دلار صادرات داشته‌اند. در اين راستا در نظر داريم تا با ثبت شرکت صادراتي ذکر شده، به اهداف بالاتر صادراتي در بازارهاي فوق دست يابيم.
سميعي آخرين سرمايه ثبت شده شفادارو را 118 ميليارد تومان ذکر کرد و گفت: تا دوسال گذشته شفادارو ساختار سازماني مناسبي براي راهبري و اداره شرکت‌هاي زير مجموعه وجود نداشت، اما اين هلدينگ از سال 92 تاکنون با تشکيل دو معاونت اقتصادي و امور شرکت‌ها ساختار نظارتي لازم را فراهم کرده است.
وي از مشارکت در شرکت‌هاي دانش بنيان و توليد داروهاي هاي تک و خاص در شرکت‌هاي زير مجموعه به عنوان يکي از اهداف اصلي اين هلدينگ نام برد.
به گفته وي، هسته اصلي هلدينگ شفادارو به عنوان اتاق فکر عمل نموده و با همکاري اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها به توليد داروهاي دانش بنيان فکر مي‌کند.
مدير عامل شفادارو در برابر اين سؤال که با حذف تدريجي ارز مبادله اي به صورت حواله اي فاصله ارز مبادله اي با ارز آزاد براي شما بسيار کم شده است و تحليل شما از اين موضوع چيست؟ پاسخ داد: تحليل ما اين است که اگر توليد کنندگان دارو هوشمندانه عمل کنند، قطعاً تغيير نرخ ارز بيشتر از آن که به ضرر آن‌ها باشد، به نفع آن‌هاست.
وي معتقد است که با حذف ارز مبادله اي دسترسي توليد کنندگان دارو به ارز سريع تر تسهيل مي‌شود و عملاً ريسک عدم دريافت ارز مبادله اي يا تأخير در دريافت آن، به طور کامل از ميان مي‌رود.
وي در برابر اين پرسش که آيا تغيير يکباره نرخ ارز و حذف ارز مبادله اي صنعت دارو به مثابه شوک براي اين صنعت تلقي نمي‌شود؟ از تأمين مواد اوليه و ماده مؤثره دارو حداقل به مدت 6 ماه آينده براي تمام شرکت‌هاي زيرمجموعه هلدينگ شفادارو به عنوان يکي از تدابيري نام برد که از سوي شفادارو براي از ميان بردن ريسک تغيير نرخ ارز و نيز طرف ديگر جلوگيري از کاهش توليد انديشيده شده است.
مدير عامل هلدينگ شفادارو در تبيين چشم انداز صنعت دارو گفت: در سال 93 ارزش تجارت دارو در کشور معادل 12 هزار ميليارد تومان بوده است اين در حالي است که گردش مالي صنعت دارو در ترکيه با جمعيت و بازار مصرفي شبيه به ايران 20 هزار ميليارد تومان بوده است. اين موضوع نشان مي‌دهد که بازار دارو در ايران کوچک مانده و سياست گذاري‌هاي وزارت بهداشت با توجه به جمعيت حدود 80 ميليون نفري ايران بايد در جهت گسترش سلامت جامعه، گردش مالي دارو؛ به ويژه در حوزه داروهايي که جنبه پيشگيرانه دارند، افزايش يابد.
وي که قدمت صنعت دارو در ايران را بالغ بر يک صد سال مي‌دانست، معتقد است: ما کشوري ريشه دار در توليد دارو هستيم، لذا لازم است که به واسطه نياز جامعه بشري به دارو شکل اين صنعت را تغيير داده و با ورود به حوزه داروهاي هاي تک، ضد سرطان و ساير داروهايي که سلامت جامعه را افزايش مي‌دهد، بازدهي مناسب را براي ذي نفعان اين صنعت به دست آوريم.
اين مقام مسوول در شفادارو افزود: با توجه به اقدامات و سياست گذاري‌هاي انجام شده سود شرکت‌هاي تحت پوشش در سه سال اخير سير صعودي داشته و براي حفظ آن برنامه‌هاي توسعه اي در شرکت‌ها پياده سازي گرديده است. به عنوان مثال، توليد داروهاي ضد سرطان در داروسازي اسوه اجرايي شده است. شرکت دانا نيز به زودي وارد توليد داروهاي ضد سرطان خواهد شد و داروسازي جابرابن حيان و اسوه نيز در کنار فعاليت‌هاي خوبي که در حوزه توليد انواع آنتي بيوتيک ها دارند، توليد داروهاي هاي تک و باي تکنولوژي را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وي توضيح داد: داروسازي اسوه به زودي داروهاي ضد سرطان خوراکي توليد مي‌کند و داروسازي دانا نيز ورود جدي به توليد داروهاي ضد سرطان تزريقي خواهد داشت. در کنار اين دو شرکت، کيميدارو وارد صنعت واکسن سازي شده و در حال مذاکره براي مشارکت با طرف‌هاي اروپايي است. اين درحالي است که در سال‌هاي گذشته موازي کاري و توليد داروهاي موازي و يکسان در شرکت‌ها موجب تقسيم بازار وکاهش شديد حاشيه سود شده بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن