تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819626468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گازرساني به صنايع کشور 2 ميليارد دلار اعتبار نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۷ب.ظ)
گازرساني به صنايع کشور 2 ميليارد دلار اعتبار نياز است موج - مشاور وزير نفت در امور گازرساني اعلام اين که براي گازرساني به صنايع کشور دو ميليارد دلار اعتبار نياز است، يادآور شد: با برنامه‌ريزي انجام شده در سال ۹۴ بيش از سه هزار ميليارد تومان از منابع بند «ق» و منابع شرکت ملي گاز ايران تأمين اعتبار شده و اين شرکت در اين زمينه فعاليت خوبي داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود آستانه، مشاور وزير نفت در امور گازرساني، در جلسه با هيئت مديره شرکت گاز استان آذربايجان شرقي گفت: هدف از برگزاري اين جلسه ارائه راهکارهاي جديد در اجراي بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ و ديگر منابع آن در سال ۹۴ و شتاب در روند گازرساني به شهرها، روستاها و صنايعي که هم اکنون از سوخت مايع استفاده مي‌کنند است.
محمود آستانه با بيان اين که رويکرد وزارت نفت و شرکت ملي گاز ايران در بهره‌گيري حداکثري صنايع از گاز طبيعي است، افزود: همه صنايع ملزم به استفاده از گاز طبيعي هستند و در اين خصوص بايد با همکاري اداره‌ها و سازمان‌هاي مسوول، فضايي فراهم شود تا صنايع فاقد گاز از اين سوخت پاک برخوردار شوند.
وي با اعلام اين که براي گازرساني به صنايع کشور دو ميليارد دلار اعتبار نياز است، يادآور شد: با برنامه‌ريزي انجام شده در سال ۹۴ بيش از سه هزار ميليارد تومان از منابع بند «ق» و منابع شرکت ملي گاز ايران تأمين اعتبار شده و اين شرکت در اين زمينه فعاليت خوبي داشته است.
آستانه در ادامه به گازرساني به روستاها اشاره کرد و گفت: با گازرساني به روستاهاي باقيمانده، شرکت ملي گاز ايران بالاترين سطح اشتغال‌زايي را به خود اختصاص داده و اين روند با شتاب بيشتري از سوي وزارت نفت و شرکت ملي گاز ايران در حال اجرا است.
مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهري و ۸۴ درصد خانوار روستايي استان در قالب ۵۹ شهر و يک هزار و ۳۶۰ روستاي استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند.
ولي الله ديني با اشاره به اين که گازرساني به يک هزار و ۵۱ روستاي استان از منابع بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ و ديگر منابع آن در سال ۹۴ از جمله برنامه‌هاي شرکت گاز استان بشمار مي‌آيد، افزود: تا پايان امسال بيش از ۲۴۰ روستاي استان به شبکه سراسري گاز متصل مي‌شوند.
وي با اشاره به رويکرد شرکت گاز استان در زمينه گازرساني به صنايع فاقد گاز استان اظهار کرد: هم اکنون از هفت هزار و ۵۱۱ واحد صنعتي عمده و جز شناسايي شده، شش هزار و ۸۶۶ واحد صنعتي به شبکه سراسري گاز پيوسته است.
ديني درباره مزاياي استفاده واحدهاي صنعتي از گاز طبيعي تأکيد کرد: گاز طبيعي ضمن اين که ارزش حرارتي برابري با ساير سوخت‌هاي مايع دارد، مقرون به‌صرفه بوده و در جهت کاهش آلودگي محيط زيست نقش بسزايي خواهد داشت.
مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي درباره نحوه گازرساني به صنايع و تسهيلات براي صنايعي که داراي مشکلات مالي هستند و به خط اختصاصي نياز دارند و تاکنون نتوانسته‌اند از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند شوند، گفت: اين شرکت آمادگي دارد با همکاري سازمان‌هاي مسوول و مساعدت وزارت نفت و شرکت ملي گاز ايران نسبت به قسط بندي هزينه اجراي خطوط اقدام کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن