تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804803930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت جزئيات بسته جديد اقتصادي را اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۵ب.ظ)
نوبخت جزئيات بسته جديد اقتصادي را اعلام کرد موج - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اعلام جزييات بسته جديد اقتصادي دولت گفت: اين سياست‌ها طي 6 ماه از آغاز برجام تا رفع تحريم اجرا مي‌شود که اين دوره، دوره اي خاص است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت در نشستي مشترک که با حضور علي طيب نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي و ولي الله سيف، رئيس کل بانک مرکزي، در محل ساختمان کوثر رياست جمهوري برگزار شد، افزود: آنچه تحت مباني نظري و چارچوب نظري در اين بسته وجود دارد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است که با تجهيز منابع به دنبال افزايش توليد داخل و رشد صادرات به خارج از کشور خواهيم بود که البته اين امر نياز به ظرفيت‌هاي قانوني دارد، بنابراين از قانون رفع موانع توليد و برنامه پنجم توسعه استفاده خواهيم کرد.
وي ادامه داد: دستگاه‌هايي که تجهيز منابع و تحريک هدفمند تقاضا را در اين 6 ماه برعهده دارند، وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانک مرکزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي هستند که تأمين افزايش مخارج دولت برعهده سازمان مديريت و سياست‌هاي اعتباري و پولي برعهده وزارت اقتصاد و بانک مرکزي است.
وي با بيان اينکه از سال 92 يکي از موضوعات مهمي که در دستور کار دولت تدبير و اميد قرار گرفت ساماندهي وضعيت اقتصادي کشور بود، اظهار داشت: نرخ تورم بالاي 40 درصد و رشد منفي 6.8 درصد مباحث مهمي را در جهت ساماندهي اقتصاد کشور ايجاد کرده بود و در اين راستا نيازمند سياست‌هاي سنجيده و متناسب بوديم که اين روند را تغيير دهد.
سخنگوي دولت افزود: با توجه به اينکه در شرايط تحريم قرار داشتيم مجموعه سياست‌هاي مالي و پولي از سوي دولت اتخاذ شد تا بتوانيم روند کاهنده تورم را آغاز و نرخ منفي رشد را به مثبت تبديل کنيم ولي ادامه اين روند نياز به مراقبت دارد.
نوبخت افزود: برهمين اساس ستاد اقتصادي دولت در روزهاي يکشنبه و پنجشنبه به صورت مستمر سياست‌هاي اقتصادي را مورد بررسي قرار داد که اين جلسات نتايج مناسب و موفقيت آميزي داشت.
نوبخت گفت: با روند کاهنده نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادي باز هم نيازمند توسعه رشد اقتصادي بالاي 8 درصد هستيم بنابراين 17 شهريور 92 بسته اي منسجم و اجرايي شد و براي رفع موانع توليد نيز لايحه اي به مجلس تقديم شد البته مجموعه‌ي فعاليت‌ها با توجه به ابلاغ سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي بود.
وي با بيان اينکه دولت استمرار کاهش نرخ تورم را رها نمي‌کند، گفت: وضعيت اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي به جهت فرصت کوتاه، شرايط تحريمي و کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني معتقديم بايد فعاليت‌هاي بيشتري انجام دهيم و نرخ تورم زير 15 درصد را به تک رقمي و رشد اقتصادي 3 درصد را به رقمي بالاتر افزايش دهيم.
وي با اشاره به اتفاقات 6 ماه گذشته نظير کاهش نرخ نفت در بازارهاي جهاني و تاثيرات آن در اقتصاد بين المللي، تصريح کرد: اين عوامل باعث شد تا با توجه به مخارج دولت و ناکافي بودن سرمايه گذاري ميزان تقاضا کاهش يابد که به صورت هدفمند تقاضاي ملي افزايش و توليد ملي را رشد دهيم.
به گفته وي سياست‌هاي جديد براي 6 ماه آينده در نظر گرفته شده و مورد توافق تيم اقتصادي دولت است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن