تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806852753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کساني بايد وارد مجلس خبرگان شوند که سکاندار نظام را بشناسند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۹ب.ظ)
آيت‌الله يزدي: کساني بايد وارد مجلس خبرگان شوند که سکاندار نظام را بشناسند موج-رئيس مجلس خبرگان با بيان اين که کساني بايد وارد مجلس خبرگان شوند که سکاندار نظام را بشناسند، گفت: وظيفه مبلغان ما اين است که از فرصت‌هاي تبليغي استفاده و مردم را در مورد انتخابات روشن کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله محمد يزدي رئيس مجلس خبرگان رهبري با نشريه ويژه تبليغ جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيرامون اهميت انتخابات مجلس خبرگان و وظيفه مبلغان در اين زمينه مصاحبه‌اي انجام داده است.
بخش‌هايي از اين گفت‌وگو به‌شرح ذيل است:
در آستانه برگزاري دو انتخابات مهم هستيم؛ انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شوراي اسلامي، به‌نظر حضرتعالي اهميت انتخابات مجلس خبرگان تا چه‌اندازه هست و مبلغان در اين زمينه چه وظايفي را به‌عهده دارند؟
آيت‌الله يزدي: مجلس خبرگان در نظام جمهوري اسلامي ايران، حساس‌ترين، مؤثرترين و مهم‌ترين نهاد است؛ يعني حتي از نهاد رهبري، شوراي عالي امنيت ملي و رياست جمهوري هم حساس‌تر و مهم‌تر است. نظام جمهوري اسلامي ايران متشکل از قوا و نهادهاي مختلف است و در رأس اين مجموعه نهادها، نهاد رهبري است و کنار رهبري، مجلس خبرگان است و از نظر من، مجلس خبرگان حساس‌تر از نهاد رهبري است.
حساس‌ترين وظايف اين نهاد، اول تعيين رهبري در مواقع لازم است که پس از فوت حضرت امام (ره) اين وظيفه به‌خوبي انجام شد و مقام معظم رهبري را معرفي کردند. خداوند وجود مقدس ايشان را ذخيره‌اي براي اين ايام قرار داده بود و بحمدا... امام‌گونه توانستند در طول اين مدت نظام را حفظ کنند. وظيفه دوم مجلس خبرگان هم، نظارت بر ادامه و استدامه شرايط رهبري است.
در آستانه پايان دوره مجلس خبرگان رهبري هستيم و من به‌عنوان عضو مجلس خبرگان، وظيفه مبلغان را آشنا کردن مردم با اهميت مجلس خبرگان مي‌دانم؛ همچنين آشنا کردن مردم با کساني که مي‌خواهند وارد انتخابات شوند و در آن شرکت کنند و وارد مجلس خبرگان شوند. کساني بايد وارد مجلس خبرگان شوند که سکاندار نظام را بشناسند؛ کساني باشند که بدانند نظام را بايد به دست چه‌کسي بسپارند؛ کساني باشند که بفهمند دنيا در چه شرايطي است و دنيا دنبال چه آينده‌اي است و چه نقشه‌هايي عليه نظام ما ريخته است. بحمدا... نظام جمهوري اسلامي ايران تثبيت شده و جاي خود را در تمام دنيا باز کرده است؛ اما دنيا در‌صدد برچيدن و براندازي اين نظام است و پشت پرده ــ و در بسياري موارد هم روي پرده ــ اين موارد را به زبان مي‌آورند.
وظيفه مبلغين ما اين است که از فرصت‌هاي تبليغي استفاده کنند و مردم را روشن کنند؛ ضمن مطالبي که از اهداف مقدس حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در ايام عاشورا گفته مي‌شود، به اين نکته هم توجه شود که يکي از مهم‌ترين اهداف حضرت سيدالشهدا (ع) حاکميت اسلام بوده و امروز که پس از قرن‌ها، حاکميت اسلام در کشور جمهوري اسلامي ايران محقق شده، حفاظت و نگهداري و حمايت از اين حاکميت اسلام، يک وظيفه شرعي و در حقيقت وظيفه عقلي و عقلايي و ملي براي همه ماست، بنابراين مبلغين موظف هستند که اين وظيفه را روشن کنند و شرايط کساني را که بخواهند بيايند و عضو مجلس خبرگان شوند به مردم بگويند.
مردم بايد بدانند و مبلغان بايد آن‌ها را آگاه کنند که شرايط بسيار حساسي است و هرکسي نمي‌تواند بيايد؛ يا هر کسي نبايد بيايد. مردم وقتي مي‌خواهند رأي بدهند، بايد بدانند که به چه‌کسي رأي مي‌دهند و اين مسأله، غير از رأي مجلس شوراي اسلامي است. مجلس شوراي اسلامي براي آب و نان مردم کار مي‌کند؛ اما مجلس خبرگان براي اساس نظام و حفظ نظام و حاکميت نظام و اسلام کار مي‌کند. از اين جهت بايد متوجه باشند که اعتبار و ارزش و اهميت کساني که مي‌خواهند وارد مجلس خبرگان شود، در چه پايه‌اي است، لذا درباره واجد شرايط بودن افرادي که به آن‌ها رأي مي‌دهند بايد بيش‌تر دقت کنند.
عامه مردم چون خودشان نمي‌دانند، مي‌توانند از جامعه مدرسين بپرسند؛ مي‌توانند از روحانيون درجه يک استان خودشان و شهرستان خودشان بپرسند و به‌هرحال از روحانيون معتمد درجه يک سؤال کنند تا در وقت رأي دادن در مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، تکليف شرعي خودشان را درست انجام دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن