تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805895993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد 250 پلي کلينيک با 10 هزار پزشک متخصص


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۵۵ق.ظ)
تا سال آينده؛ ايجاد 250 پلي کلينيک با 10 هزار پزشک متخصص موج - معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 250 پلي کلينيک با 10 هزار پزشک متخصص تا سال آينده ايجاد و امسال طبق توافق نامه با بيمه سلامت براي 23 ميليون روستايي و شهروند زير 50 هزار نفر نظام ارجاع اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد آقاجاني عنوان کرد: اين طرح از 15 ارديبهشت 1393 در حالي آغاز شد که وضعيت حوزه سلامت با بحران جدي در زمينه دارو و درمان روبرو بود. هرچند در بخش‌هايي از حوزه بهداشت و آموزش پزشکي نيز مشکلات متعددي وجود داشت اما مشکلات در اين دو زمينه حادتر بود.
وي با تاکيد بر اين که گام اول طرح تحول با هشت برنامه براي حل مشکلات حاد مردم آغاز شد، عنوان کرد: همچنين با اجراي گام دوم در حوزه بهداشت نيز برنامه‌هاي متعدد به ويژه براي توسعه شبکه بهداشتي شهر و روستا در دستور کار قرار گرفت. در گام سوم نيز محدود کردن پرداخت‌هاي مردم به تعرفه‌هاي قانوني و در گام چهارم به ايجاد تغيير در حوزه آموزش پزشکي کشور پرداخته مي‌شود که اخيراً آغاز شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پاسخ به اين سؤال که چرا در اين طرح هر گام پس از اتمام گام بعدي آغاز نمي‌شود، گفت: وزارت بهداشت وظايف متعدد دارد لذا بهتر است تغيير و بهبود در تمام عرصه‌ها صورت بگيرد. اما خدمات درماني و دارويي را به عنوان گام اول قرار داديم زيرا در اين زمينه با بحران مواجه بوديم.
آقاجاني با بيان اين که اکنون با رضايت 85 درصدي از طرح تحول نظام سلامت از سوي مردم مواجه هستيم، اظهار کرد: از چند نهاد براي دريافت اين آمار استفاده کرده‌ايم که شامل اطلاعات مرکز ملي آمار ايران، آمارهاي بانک مرکزي، آمارهاي مرکز ملي تحقيقات سلامت و نيز آمارهاي مستقل از مجموع خدمات طرح تحول نظام سلامت است. اين در حالي است که در مورد جزئيات و کيفيت اين طرح بايد آمارگيري متفاوتي صورت گيرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که طرح تحول نظام سلامت کاملاً برنامه ريزي شده است، گفت: در سفر دکتر مارگارت چان؛ رئيس کل بهداشت جهاني به ايران بر اين نکته تاکيد شد. همچنين تيم تخصصي که در ايران به منظور رصد برنامه‌هاي طرح تحول مستقر بود، نسبت به اين موضوع تاکيد کرد که نقشه‌ها در اين طرح به دليل ملي بودن از يک سو و اجراي استاني از سوي ديگر بسيار مورد توجه است.
آقاجاني با تاکيد بر اين که در اين طرح برنامه‌ها بر اساس نيازهاي مبرم و نه تئوري‌هاي اقتباس شده از ساير کشورها تدوين شده است، گفت: وزارت بهداشت با اجراي اين طرح دقيقاً بر حوزه‌هايي که لازم بود، متمرکز شد؛ زيرا زماني که مردم با مشکل پرداخت مواجه بودند؛ تلاش‌ها در راستاي کاهش پرداخت در بيمارستان‌ها، تهيه دارو در بيمارستان، پوشش بيمه اي و پايان بخشيدن به تعرفه‌هاي غير قانوني صورت گرفت.
وي با بيان اين که براي تدوين اين طرح، مدت زمان 6 ماه با حضور کارشناسان و مديران سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، کار کارشناسي صورت گرفت، اذعان کرد: اين طرح با مدل يو اچ سي (UHC) شامل سه مؤلفه تدوين شد، اين در حالي است که اين مدل برگرفته از مدل جهاني تأييد شده توسط سازمان بهداشت جهاني است که ما آن را به صورت بومي در آورده‌ايم.
اين مقام مسوول با تاکيد بر اين که حرکت‌ها در تدوين و اجراي اين طرح شتابزده نبوده است، خاطرنشان کرد: مگر يک دولت چند سال زمان براي مطالعه دارد؟ گفته مي‌شود اين طرح در حالي اجرايي مي‌شود که با کمبود زير ساخت‌ها مواجه هستيم اما اگر کمبود تخت بيمارستاني، پرستار و پزشک داريم اين امر مي‌تواند بهانه اي براي انجام ندادن حمايت مالي از مردم باشد؟ خير بلکه بايد دسترسي‌هاي مردم را افزايش دهيم که اين کار اکنون در حال انجام است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که به استناد آمار سامانه ملي وزارت بهداشت که تعداد بستري‌هاي 570 بيمارستان کشور را روزانه ثبت مي‌کند و از آغاز اجراي اين طرح تا کنون تنها 5 درصد افزايش بستري در تمام کشور داشته‌ايم، عنوان کرد: اين در حالي است که در مورد مددجويان کميته امداد 28 درصد رشد را شاهد بوده‌ايم.
وي با بيان اين که بر خلاف ادعاهاي صورت گرفته با اجراي اين طرح، افزايش هزينه‌هاي درمان رخ نداده است، اظهار کرد: در مجموع هزينه‌ها حتي در بخش خصوصي نيز کاهش يافته است
اين مقام مسوول ادامه داد: پيش از اجراي اين طرح، يک عمل جراحي قلب باز با قيمت 40 ميليون در بخش خصوصي انجام مي‌شد، اين در حالي است که اکنون اين عدد به نصف کاهش يافته است، زيرا تعرفه‌ها را کنترل کرده‌ايم.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که تعرفه‌هايي که در سال‌هاي گذشته در دولت به تصويب مي‌رسيد؛ اجرا نمي‌شد، گفت: در گذشته بخشي از هزينه درمان را که بايد 10 درصد مي‌بود مردم تا 37 درصد از جيب خود پرداخت مي‌کردند. از سوي ديگر بيمار در مطب و داروخانه نيز هزينه‌هاي سنگين و پنهان داشت که اکنون تمام اين اعداد قانوني شده، در سبد بيمه نشسته و آشکار شده است و در واقع تجميع سه پرداخت صورت گرفته است.
آقاجاني با تاکيد بر اين که پيش از اجراي اين طرح، بيمار در مطب ارقام ميليوني پرداخت مي‌کرد که ماليات به آن تعلق نمي‌گرفت و فردي از عدد آن خبر نداشت، تصريح کرد: هم در بخش دولتي و هم خصوصي به ظاهر هزينه‌ها افزايش يافته است اما بازار مخفي پرداخت‌ها، شفاف و به بازاري قانوني تبديل شده است.
وي همچنين در پاسخ به اين انتقاد که بسياري از اصول برنامه پنجم توسعه در تدوين و اجراي اين برنامه مغفول مانده است، ضمن رد اين ادعا تاکيد کرد: بسياري از اصول مغفول مانده برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت اکنون در حال اجرا است. به طور مثال ارجاع و سطح بندي خدمات به طور جدي در دستور کار دولت قرار دارد و زنجيره خدمات از روستا تا پايتخت تعريف شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان تاکيد کرد: اما نبايد از ياد برد براي ايجاد نظام ارجاع تا زماني که سطوح دو و سه ايجاد نشود، نمي‌توان اين نظام را اجرا کرد؛ مي‌توان شعار پزشک خانواده را داد اما تا به اين سطوح نرسد، امکان پذير نيست. بدين منظور 250 پلي کلينيک با 10 هزار پزشک متخصص تا سال آينده ايجاد و امسال طبق توافق نامه با بيمه سلامت براي 23 ميليون روستايي و شهروند زير 50 هزار نفر نظام ارجاع اجرا مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن