تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814606826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجويز نسخه دولتي مبارزه با رکود، بايد گره‌گشاي توليد باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۹ق.ظ)
تجويز نسخه دولتي مبارزه با رکود، بايد گره‌گشاي توليد باشد موج-عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت:سايه رکود بر بنگاه‌هاي توليدي، اشتغال و معيشت خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است و بايد دولت نسخه‌اي قدرتمند را براي فعال‌سازي اکثريت ظرفيت بنگاه‌هاي نيمه تعطيل و تعطيل ارائه دهد.
محمدحسين ميرمحمدي، عضو کميسيون اقتصادي مجلس با ارزيابي خود از آينده اقتصاد و لزوم حرکت به سمت کاهش رکود بر بنگاه‌هاي توليدي، به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: دولت يازدهم از ابتداي فعاليت‌هاي اقتصادي خود همواره به کاهش تورم در جامعه تاکيد داشته است و در همين راستا، مديريت مناسبي را نيز از خود نشان داد اما براي مقابله و مبارزه با رکود نيز به‌صورت همزمان با مقابله تورم، اقدام مناسبي انديشيده نشده است.
وي ادامه داد: بنابراين سياست‌هاي ضد تورمي به‌تنهايي به‌عنوان يک مرهم براي اقتصاد رکود زده نبايد تجويز مي‌شد و مي‌بايست همراه با آن، ارائه سياست‌هاي ضد رکودي نيز در دستور کار قرار مي‌گرفت.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به اين که بايد مديريت تورم و رکود را يکجا اجرايي کرد، تصريح کرد: با توجه به معضل رکود در بنگاه‌هاي اقتصادي، اشتغال، توليد و معيشت خانواده‌ها تحت‌الشعاع قرارگرفته است که همواره خطر جدي‌تري را در جامعه به همراه دارد.
اين عضو اقتصادي مجلس شوراي اسلامي همچنين به لزوم گره‌گشايي نهادهاي اقتصادي زيرمجموعه دولت تاکيد داشت و گفت: تمامي وزارتخانه‌هاي دولت در امور اقتصادي به همراه بانک مرکزي بايد در راستاي گره‌گشايي از وضعيت فعلي، نسخه‌اي مدون و قابل‌اجرا در اقتصاد رکود زده کشور را تدوين و ارائه کنند.
وي اضافه کرد: امروز بيش از نصفي از بنگاه‌هاي اقتصادي با تعطيلي مواجه شده‌اند و مابقي آن‌ها با ضعف توليد روبه‌رو هستند به‌نحوي‌که اکثر آن‌ها با کمتر از نصف ظرفيت به توليد مشغولند.
ميرمحمدي افزود: نبايد بنگاه‌هاي اقتصادي توليدي از گردونه توليد و رقابت در شرايط پساتحريم خارج شوند، زيرا در زمان ورود شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در ايران رکود حاکم بر بنگاه‌هاي توليدي مشابه يک سم در رگ‌هاي اقتصاد است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: دولت بايد بسته اقتصادي خود را قبل از رسيدن کارد رکود به استخوان اقتصاد ارائه مي‌داد؛ زيرا نجات بنگاه‌هاي توليدي کوچک و متوسط مسير توليد در اقتصاد را تغيير داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن