تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمزگشايي از پرونده كلاهبرداري با عكس پنهاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رمزگشايي از پرونده كلاهبرداري با عكس پنهاني
عكسي كه راننده وانت از مرد مظنون در اختيار پليس گذاشت، سبب رمزگشايي از يك پرونده كلاهبرداري شد. مجرم 31 ساله كه مسعود نام دارد، قربانيان خود را از يك سايت اينترنتي انتخاب مي‌كرد و در فرصت مناسب جيب آنها را خالي مي‌كرد.
عكسي كه راننده وانت از مرد مظنون در اختيار پليس گذاشت، سبب رمزگشايي از يك پرونده كلاهبرداري شد. مجرم 31 ساله كه مسعود نام دارد، قربانيان خود را از يك سايت اينترنتي انتخاب مي‌كرد و در فرصت مناسب جيب آنها را خالي مي‌كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اول مردادماه بود كه اين پرونده روي ميز كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. شاكي كه فروشنده لوازم خودرو بود در شرح ماجرا گفت: براي فروش لوازم خودرو به سايت اينترنتي ديوار آگهي فروش دادم. يك روز مردي تماس گرفت و خودش را مشتري معرفي كرد و درخواست خريد مقداري وسايل به ارزش 14 ميليون تومان داد. وقتي گفت كه پول را به صورت چك پرداخت مي‌كند، قبول نكردم و گفتم فقط نقدي كار مي‌كنم.
از آنجا كه قيمت‌هايم مناسب بود، قبول كرد و شماره حسابم را گرفت تا پول را واريز كند. ساعتي بعد در حالي كه وقت كاري بانك‌ها تمام شده بود، تماس گرفت و گفت پول را برايم حواله كرده است. او از من خواست سفارش را با وانت برايش پيك كنم تا حواله را برايم بفرستد كه قبول كردم.
 به راننده سفارش كردم در صورت دريافت حواله, محموله را تحويل دهد كه او مطابق درخواست من عمل كرد و حواله را برايم آورد. صبح روز بعد وقتي به بانك مراجعه كردم، فهميدم كه حواله قلابي است و پولي به حسابم واريز نشده است.
راننده وانت هم وقتي تحقيق شد، گفت: وقتي به محلي كه خريدار قرار گذاشته بود، رسيدم به آن مرد كه حدوداً 30 سال داشت، مظنون شدم به خاطر همين وقتي مشغول حرف زدن با تلفن شد به صورت پنهاني از او عكس گرفتم. بعد هم حواله را گرفتم و لوازم خودرو را به او تحويل دادم.
پس از آن بود كه كارآگاهان عكس مورد نظر را بررسي كردند و با مراجعه به بانك مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه او كلاهبردار 31 ساله‌اي به نام مسعود. ر است كه قبلاً به اتهام كلاهبرداري بازداشت شده بود.
با شناسايي متهم بود كه كارآگاهان مخفيگاه متهم را در آرياشهر شناسايي و او را بازداشت كردند. مسعود در اولين تحقيقات به جرم خودش اقرار و به جرائم مشابه هم اقرار كرد. او توضيح داد: براي كلاهبرداري به سايت ديوار مراجعه و ابتدا آگهي فروشندگان را بررسي مي‌كردم، سوژه مناسب را انتخاب مي‌كردم و با شماره آنها تماس مي‌گرفتم و مي‌گفتم كه قصد خريد دارم. بعد از توافق بر سر قيمت، شماره حساب فروشنده را مي‌گرفتم تا پول را با حواله بانكي به حسابش واريز كنم. اما به جاي واريز پول، حواله را جعل مي‌كردم و بعد از تعطيلي بانك با فروشنده تماس مي‌گرفتم تا كالاها را برايم پيك كند و حواله را تحويل بگيرد. صبح روز بعد وقتي آنها به بانك مراجعه مي‌كردند، متوجه جعلي بودن حواله مي‌شدند اما من كالاهايشان را به فروش مي‌رساندم و پول آن را به جيب مي‌زدم.
با اقرار‌هاي مسعود بود كه شاكيان جديد هم شناسايي شدند و از متهم شكايت كردند.
سرهنگ كارآگاه شمس الدين ميرزكي، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از آنجا كه متهم در جريان تحقيقات به كلاهبرداري‌هاي مشابه اقرار كرده است، دستور انتشار تصوير بدون پوشش او از سوي قاضي صادر شده است و شاكيان مي‌توانند براي پيگيري شكايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان 15 خرداد مراجعه كنند.
وي به شهروندان محترم توصيه كرد در صورت انجام هرگونه معامله با استفاده از خدمات بانكي از قبيل انتقال يا واريز پول به حساب، از واريز يا انتقال پول به حساب خود اطمينان حاصل و جهت اطمينان از اين موضوع حتماً از خدمات پيامك بانكي استفاده كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن