تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811343993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان: يمن و سوريه از فلسطين مهم‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عربستان: يمن و سوريه از فلسطين مهم‌تر است
آل‌سعود: فلسطين اهميت كمتري دارد
كشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه عربستان سعودي با شروع انتفاضه جديد در سرزمين‌هاي اشغالي نه تنها هيچ گونه حمايتي از فلسطيني‌ها به عمل نمي‌آورند بلكه به صورت علني اعلام كرده‌اند فلسطين اهميت كمتري نسبت به سوريه و يمن براي آنها دارد.
«عادل الجبير» وزير خارجه عربستان در گفت‌وگويي با يك روزنامه صهيونيستي اعتراف كرد براي رياض، سوريه و يمن مهم‌تر از حل مسئله فلسطين و دفاع از مردم آن است. وي در ديدار با هيئتي از روزنامه «معاريو» به رياست «جوعون كوتس» در رياض گفت: عربستان معتقد است مسئله سوريه، وضعيت يمن و تروريسم مانند داعش در حال حاضر واجب‌تر از (حل) مسئله فلسطين است. الجبير افزود: وضعيت كنوني در فلسطين سخت و دشوار شده و بايد راهي براي كاستن از تنش‌ها انديشيده شود.عربستان براي صلح (در فلسطين) به كار خود ادامه مي‌دهد اما قبل از هر چيز بايد بحران سوريه و داعش حل شود.» تأكيد وزير خارجه عربستان بر حل مشكل داعش در حالي است كه بنابر گزارش‌هاي منتشر شده و اسناد غيرقابل انكار اين كشور نقش مستقيم و غيرمستقيمي در حمايت از اين گروه‌و ساير گروه‌هاي تروريستي دارد.  از طرف ديگر، سخنان الجبير در حالي ايراد مي‌شود كه انتفاضه قدس وارد سومين هفته خود شده و تا كنون بيش از 35 شهيد و 1500 زخمي داده است و كشورهاي عربي در مقابل اين جنايت صيهونيست‌ها سكوت كرده‌اند. انفعال كشورهاي عربي درباره بحران فلسطين در حالي است كه آنها در مقابل كوچك‌ترين اتفاقي در سوريه، عراق، يمن و لبنان هياهو به راه مي‌اندازند و تبليغات گسترده‌اي عليه ايران و دشمنان اصلي رژيم صهيونيستي انجام مي‌دهند و حتي مقامات مذهبي اين كشورها به ويژه عربستان خواستار «جهاد عليه ايران» مي‌شوند. اين رفتار كشورهاي عربي با انتقاد فعالان روبه‌رو شده است. رعنا حربي خبرنگار لبناني در صفحه توئيتر خود نوشت: «كجاست پولي براي فلسطيني‌ها؟ كجاست سلاح و اردوگاه‌هاي آموزشي؟ كجاست اعلام جهادي؟  كجاست پوشش رسانه‌اي؟ كجاست حقوق بشر؟ كجاست خشم سني؟» دكتر آميرا ابو الفتوح نويسنده و فعال حقوق بشر مصري هم در آخرين يادداشت خود براي پايگاه خبري ميدل ايست مانيتور از عدم اقدام عملي جهان اسلام و انفعال كشورهاي عربي و اسلامي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي در كرانه باختري به ويژه عليه مسجد مبارك الاقصي به شدت انتقاد كرد.
وي نوشته است: «آيا همين رهبران نيز در كشورهاي عربي خود، توفان به راه نينداخته و مساجد را تخريب كرده يا نسوزانده‌اند؟ زمان زيادي از تخريب مساجد الفاتح، السلام و ربا الادويا در مصر نمي‌گذرد. اين موارد نيز در سطح وحشي‌گري و خشونت در مسجدالاقصي رخ داده است. آيا اين رهبران، دانش آموختگان دشمن اسرائيلي نيستند كه با قرباني كردن خون، شرف و قداست مسلمانان و تقديم آن به دشمن، در قدرت ماندن خود را تضمين مي‌كنند؟»
 
استقرار كم‌سابقه
سرزمين‌هاي اشغالي از اول اكتبر (9 مهر) به دليل هتك حرمت مسجدالاقصي و اجراي توطئه تقسيم زماني و مكاني از سوي صهيونيست ها، صحنه درگيري‌هاي شديد ميان فلسطيني‌ها و نيروهاي امنيتي و نظاميان رژيم صهيونيستي است كه به مرور زمان شدت بيشتري به خود مي‌گيرد. رسانه‌ها روز گذشته از استقرار كم‌سابقه نظاميان رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي خبر دادند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، رژيم صهيونيستي حدود 300 نظامي را براي تقويت نيروهاي پليس اعزام كرده است. به گفته يك منبع امنيتي رژيم صهيونيستي، آخرين بار كه چنين تعدادي از نظاميان توسط اين رژيم مستقر شدند در سال 2002 در جريان انتفاضه دوم فلسطينيان بود. خبرنگار فرانس 24 در بيت المقدس گزارش داد، اسرائيل به علت هراس از حملات شهادت طلبانه فلسطينيان، قوانين و مقررات حمل سلاح توسط اسرائيلي‌ها را تسهيل كرده و شهردار قدس ضمن حمل سلاح گرم، ديگر صهيونيست‌ها را به چنين كاري ترغيب مي‌كند. همچنين برخي نهادهاي يهودي اعتراف كرده‌اند كه رژيم صهيونيستي خون فلسطينيان را حلال كرده و آنان را بي‌محاكمه اعدام مي‌كند. «آويگدور ليبرمن» وزير امور خارجه سابق رژيم صهيونيستي نيز اذعان كرد: بحران جاري در سرزمين‌هاي اشغالي، نتيجه شكست پارسال اين رژيم در حمله به باريكه غزه است.
 
تأكيد بر ادامه مقاومت
به رغم سركوب گسترده و سكوت كشورهاي عربي رهبران گروه‌هاي مقاومت فلسطيني تأكيد كرده‌اند كه به انتفاضه ادامه خواهند داد. «اسماعيل هنيه» معاون رياست دفتر سياسي حماس اعلام كرد مقاومت تصميم به ادامه انتفاضه دارد. هنيه تأكيد كرد كه مقاومت عليه اشغالگر بايد ادامه پيدا كند و روحيه مقاومتي بايد تقويت شود. هنيه در ادامه تأكيد كرده رژيم اشغالگر جايي در آينده فلسطين ندارد و ما فاتحانه وارد مسجدالاقصي خواهيم شد. وي افزود: همه فلسطيني‌ها براي قدس و مسجدالاقصي قيام كرده‌اند و آن را ادامه مي‌دهند. در همين حال، «اسامه حمدان» از اعضاي ارشد جنبش حماس روز جمعه كه به عنوان «جمعه خشم» اعلام شده، در اشاره به حملات استشهادي فلسطيني‌ها با چاقو اعلام كرد رژيمي كه اساس آن با «چاقوي آشپزخانه» متزلزل شود، رژيم نيست. حمدان در ادامه گفت: تقسيم زماني و مكاني اولين گام براي تسلط رژيم اشغالگر بر مسجدالاقصي است و نتانياهو دست و پاي خود را به خاطر انتفاضه گم كرده است.
  
افشاي طرح «جان كري»
منابع ديپلماتيك عربي با توجه به سفر احتمالي وزير خارجه امريكا به خاورميانه و تحركات سياسي تل‎آويو و رايزني براي مهار خيزش فلسطينيان، فاش كردند امريكا طرحي براي برگزاري نشست فلسطيني- اسرائيلي در اردن دارد تا با آن فلسطينيان را به توقف خيزش تشويق كند. روزنامه «راي‌اليوم» به نقل از منابع ديلپماتيك فاش كرد كه اظهارات روز چهارشنبه محمود عباس به دليل فشار زياد امريكا و برخي كشورهاي عربي با هدف جلوگيري از موج انتفاضه سوم فلسطين عنوان شد. اين روزنامه اينترنتي كه از لندن به روزرساني مي‌شود، در ادامه گزارش خود به نقل از منابع ديپلماتيك فاش كرد كه جان كري وزير خارجه امريكا درصدد آن است كه با برگزاري نشست ميان رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و نخست وزير رژيم صهيونيستي در امان پايتخت اردن به اين هدف خود دست يابد. روزنامه مذكور در ادامه گزارش خود نوشته كه جان كري با اعمال فشار روي محمود عباس و نتانياهو با حمايت ديگر كشورهاي همپيمان خود در منطقه از جمله اردن، مصر و عربستان، طرفين را مجبور به قبول طرحش درباره توقف خيزش مردمي مي‎كند.  منابع ديپلماتيك همچنين تأكيد كردند كه محمود عباس هنوز درباره درخواست كري براي برگزاري نشست در اردن در سايه فشارهاي مسئولان عربي و بين‎المللي پاسخي نداده است، اما روز چهارشنبه گذشته تحت اين فشارها موافقت مشروط خود را با مذاكره اعلام و تأكيد كرد تازماني كه اسرائيل به توافق صلح پايبند نباشد، اين توافق اجرايي نمي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن