تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815726010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنا: دقت در اجرای برجام مانند حصول توافق مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آشنا: دقت در اجرای برجام مانند حصول توافق مهم است
مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: برجام اگرچه یک سند کامل نبوده و عالی‌ترین توقع ما را تامین نمی‌کند اما کف توقعات ملت ایران را تامین می‌کند.
 فارس:  حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه عمومی که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد در جمع خبرنگاران و با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: هر کدام از بخش‌های مختلف نظام به وظیفه محول شده خود در زمینه احقاق حق هسته‌ای ملت ایران و جلوگیری از نفوذ پس از برجام و رفع تحریم‌ها عمل کردند.

وی ادامه داد: دولت وظیفه داشت طی دو سال مذاکرات سخت تا حدودی که امکانات مذاکراتی اجازه می‌داد و خطوط قرمز نظام رد نمی‌شد و منافع ملت ایران به صورت حداکثری به دست می‌آمد در مذاکرات پیش برود و نتایجی را بگیرد.


آشنا ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی نیز وظیفه داشت خطوط قرمز نظام را در مذاکرات هسته‌ای مورد توجه قرار دهد و بررسی کند که آیا برجام این خطوط قرمز را نقض کرده یا خیر.


مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نقش مجلس در بررسی برجام اظهار داشت: وظیفه مجلس اینگونه تشخیص داده شد که با تشکیل یک کمیسیون ویژه ریز به ریز توافق هسته‌ای را مورد توجه قرار دهد و هشدارهای لازم را به دولت، ملت، شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادها در زمینه‌هایی که ممکن است برای نفوذ ایجاد شود اعلام کند.


آشنا با بیان اینکه مجموع این مذاکرات چندین پیامد را به دنبال داشت افزود: افزایش آگاهی ملی درباره حقوق بین‌الملل، مساله هسته‌ای ایران اصل و حدود تحریم‌ها و شیوه مواجه ملی با مسائل مهم بین‌المللی یکی از پیامدهای این مذاکرات بود.


وی اضافه کرد: ما این مساله را در دولت به فال نیک گرفته و معتقدیم افزایش آگاهی‌ها و مباحثی که اتفاق افتاد یکی از ارزش‌های مهم یعنی مردم‌سالاری دینی را تقویت کرد.


آشنا تصریح کرد: دومین مشکل نیز این بود که وقتی ارکان حاکمیت یعنی نمایندگان مردم، شورای عالی امنیت ملی و نهادهای دیگر که مسئولیت نظارت و اجرای برجام را برعهده دارند با جزئیات این توافق مواجه شدند همگی متوجه شدند که در اجرای برجام باید به اندازه زمان حصول آن دقت کرد.


مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ادامه داد: این مساله یعنی رسیدن به برجام یک موضوع است و التزام به لوازم آن یک موضوع دیگر.


آشنا با اشاره به پیامدهای بیرونی برجام افزود: نکته‌ای که در بیرون از کشور برای همگان معلوم شد اهمیت مردم‌سالاری دینی در ساز و کارهای تصویب برجام بود.


مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: نمایندگان مجلس تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی، اساتید دانشگاه، تیم مذاکره کننده و دیگر دستگاه‌ها همگی وارد یک گفت‌وگوی ملی شدند برای آنکه نمایندگان ملت به این اغنا برسند که اگرچه برجام کامل نبوده و عالی‌ترین توقع ما را تامین نمی‌کند اما کف توقعات ملت ایران را تامین خواهد کرد.


وی با بیان اینکه هیچ یک از طرف‌هایی که در مذاکرات ایران و 1+5 حضور داشتند به طور کامل از چیزی که در برجام آمده راضی نیستند گفت: اما همه طرف‌ها احساس رضایت می کنند برای آنکه این قدر مشترک چیزی است که قابل حصول بوده است.


آشنا ادامه داد: تاکید من برحصول نگاه واقع‌بینانه‌ای که بعد از سال‌ها مذاکره در کشور به وجود آمده است.


مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: روند بررسی برجام در مجلس هیات رئیسه، رؤسای قوا و مسئولان عالی‌رتبه نظامی باعث شد مباحثات ماقبل از طرح مذکور طولانی شود ولی آنجایی که نمایندگان به نتیجه رسیدند که این سندی که در دست ما است بهترین چیز ممکن است و نه بهترین چیز مطلوب، در رأی‌گیری نظر نمایندگان ملت ایران و حدود و صقور موافقت‌ها و مخالفت‌ها روشن شد.


آشنا با اشاره به نقش صدا و سیما در دوران مذاکرات و پس از تصویب برجام اظهار داشت: امیدواریم در مراحل بعد صدا و سیما که در افزایش آگاهی ملی کمک کرد و توجه مردم را به زمینه‌های توافق جلب نمود، به اجرای برجام نیز کمک کند.


آشنا در پایان و در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند متن محرمانه‌ای بین ایران و 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد گفت: هر کسی حق دارد اظهار نظر کند ولی هیچ کس حق ندارد شبه‌آفرینی کند.







تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن