تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820638273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هفته با فناوری اطلاعات ایران: از دات ایران تا تلکام


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: یک هفته با فناوری اطلاعات ایران: از دات ایران تا تلکام فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایران نوشت: در این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفدهم مهر ماه روز جهانی پست در پیامی این روز را به مدیران و کارکنان شرکت پست تبریک گفت همچنین در مراسم رونمایی از 9 سرویس جدید پستی و افتتاح 12 طرح توسعه زیرساخت‌های پستی و عمرانی شرکت کرد.

حسین مهری مدیرعامل شرکت پست نیز در این مراسم گفت: بخش توزیع، نه تنها ویترین پست و وزارت ارتباطات است بلکه به نوعی، ویترین دولت محسوب می شود. امروز با رونمایی از پکیج نامه‌رسانی شاهد تغییر محسوس در بخش توزیع خواهیم بود. در این حوزه به‌طور غالب بیش از ظرفیت حضور دو اپراتور خصوصی وجود ندارد و برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود که در نهایت یک تا دو اپراتور خصوصی وارد این بخش می‌شوند.
همچنین در این هفته سامانه ثبت دامنه‌های فارسی با پسوند «دات ایران»، توسط مرکز ثبت دامنه کشوری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با حمایت مرکز ملی فضای مجازی آغاز به کار کرد. با راه‌اندازی این سامانه، کاربران می‌توانند نسبت به ثبت پسوند اینترنتی سایت خود با «دات ایران» به صورت فارسی اقدام کنند. در این مراسم ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر تلاش برای حفظ زبان و خط فارسی و زنده نگه داشتن میراث، تاریخ، تجربه و دانش کشور به عنوان یک رسالت ملی تأکید کرد و گفت: خط و زبان فارسی به عنوان عامل فرهنگ فارسی و ایرانی تلقی می‌شود و ورود فناوری بخصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات که سازنده فضای مجازی است در خط و زبان فارسی اثر گذاشته است. فضای مجازی که فضای ارتباطی انسان‌ها را برعهده دارد روش ارتباطی انسان‌ها را از ارتباط به اتصال تغییر داده است و ارتباط اگر بخشی از زندگی ما را پیش از این تشکیل می‌داد در حال حاضر همیشه همراه ما بوده و تبدیل به اتصال برخط و آنلاین شده است.
در این هفته نصر‌الله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری نمایشگاه الکامپ که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور متولی برگزاری آن است، حمایت می‌کند و همچنین دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ 2015 با تمام قوا حضور می‌یابد، باید از زندان تاریخی الکامپ خارج شویم و این با حمایت همه بخش‌ها چه دولتی و چه خصوصی میسر خواهد شد.
در عین حال در این هفته جهانگرد در آیین افتتاح نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز شرکت کرد و گفت: افزایش 10 درصدی پهنای باند ارتباطات کشور موجب رشد یک درصدی تولید ناخالص ملی می‌شود. حجم بازار جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 2015 حدود 2 هزار و 600 میلیارد یورو است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2030 به حدود پنج هزار میلیارد یورو برسد بر این اساس اگر ایران بتواند یک درصد بازار جهانی را به دست آورد در واقع 50 میلیارد یورو در این حوزه درآمد کسب خواهد کرد. در این هفته باز بحث بازگشت شرکت مخابرات به دولت مطرح شد که رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: این موضوع تاکنون در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح نشده است و از این موضوع اطلاعی ندارم. طرح بازگرداندن مخابرات به دولت، در صورت مطرح شدن در مجلس، باید ابتدا در کمیسیون صنایع مورد بررسی فنی و حقوقی قرار گیرد. پس از این مرحله، این موضوع در قالب بررسی در کمیسیون تخصصی، باید به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شود. مخابرات از نظر قانونی به بخش خصوصی واگذار شده و بازپس‌گیری آن کار راحتی نیست و بار حقوقی دارد.   5656  



پنجشنبه 23 مهر 1394 - 08:59:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن