تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804456543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي سطح خدمات شرکت‌هاي بيمه به مردم ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
ارتقاي سطح خدمات شرکت‌هاي بيمه به مردم ضروري است موج - وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که خدماتي که مردم از شرکت‌هاي بيمه‌گر دريافت مي‌کنند بسيار نازل است، گفت: برخي سيستم‌ها مي‌گويند دو، سه يا هفت درصد از درآمد بيمه‌ها به وزارت راه و شهرسازي اختصاص يابد که اين کار اساسا بيهوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در جلسه هم‌انديشي مديران صنعت بيمه و رئيس کميسيون ايمني راه‌ها که روز سه شنبه، ۲۱ مهر، برگزار شد در خصوص کاهش سوانح رانندگي و تلفات جاني ناشي از اين سوانح و اثرگذاري اين موضوع در کاهش ميزان خسارت‌هاي شرکت‌هاي بيمه در اثر پرداخت ديه گفت: اين جلسه براي شنيدن نقطه نظرات و مشکلات دست‌اندرکاران صنعت بيمه برگزار شده است که مي‌تواند شامل مشکلات قانوني بيمه اشخاص، مشکلات راه‌ها، اورژانس، پليس و... باشد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که نمي‌توان سوانح رانندگي را با دستورالعمل و بروکراسي اداري کم کرد ادامه داد: همه صنوف دست‌اندرکار ايمني رانندگي و حتي خود مردم بايد در اين زمينه کاري کنند تا موضوع کاهش سوانح رانندگي به يک جريان اجتماعي تبديل شود.
وي افزود: اين‌که بگوييم پليس هر کاري مي‌خواهد بکند، وزارت راه و شهرسازي کارهاي خودش را انجام بدهد و ساير دستگاه‌ها نيز بر همين منوال فعاليت کنند اظهارات اشتباهي است. همه اين دستگاه‌ها بايد با همکاري يکديگر به افزايش ايمني رانندگي کمک کنند. اين کار را در جلسات متعددي که در کميسيون ايمني راه‌ها برگزار شده است انجام داده‌ايم و هماهنگي ميان وزارت راه و شهرسازي، اورژانس، پليس راه، هلال احمر قابل مقايسه با سه سال قبل نيست.
آخوندي با تاکيد بر اين‌که مهم‌ترين نتيجه اين هماهنگي بايد اثرگذاري بر رفتارهاي رانندگان باشد، اظهار کرد: من به مشکلات شرکت‌هاي بيمه و متوليان صنعت بيمه کشور در بخش بيمه خودرو کاملا واقفم؛ خوب مي‌فهمم که دست کردن در جيب بيمه‌ها و پز دادن با آن براي مردم نه قابل قبول است و نه اخلاقي. اين‌که بخواهيم با جيب ديگري محبوبيت دولتي ايجاد کنيم کاري غيراخلاقي است.
وي افزود: اين‌گونه اقدامات فسادزا و بي‌خاصيت است؛ من خودم انتظارم از شرکت‌هاي بيمه براي اصلاح جاده‌ها «صفر» است و هيچ انتظار مادي ندارم؛ فقط و فقط به دنبال تغيير رفتار در رانندگان و همه دست‌اندرکاران ايمني حمل‌ونقل هستم. اساسا سيستم‌هايي که مي‌گويند دو درصد يا سه درصد يا هفت درصد از درآمد بيمه‌ها به وزارت راه و شهرسازي اختصاص يابد، کار بيهوده‌اي است.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي پژوهشگران صنعت بيمه در کشورهاي توسعه‌يافته ادامه داد: اين‌که ما بتوانيم چگونه با الگوبرداري از آن‌ها به اين پيشرفت‌ها دست يابيم قابل مقايسه با پژوهش‌هاي غربي‌ها براي محيط رانندگي کشورهاي توسعه‌يافته نيست. چون محيط رانندگي و حمل‌ونقل ايران و به طور مثال آمريکا و همچنين مناسبات اجتماعي مردم و صنعت خودرو در دو کشور کاملا با يکديگر متفاوت‌اند، بنابراين تعيين چگونگي اثرگذاري بر رفتار رانندگان ايراني ساختار و سازمان خاص خود را مي‌خواهد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به برخي قوانين و مصوبات که تغيير رفتار رانندگان را منوط به کسر درصدي از درآمدهاي بيمه مي‌داند خاطرنشان کرد: من با اين‌گونه قوانين مخالفم و حتي در هيأت دولت نيز با هر طرحي که در آن هزينه يک دستگاه به دستگاه ديگر واگذار مي‌شود مخالفت مي‌کنم. نتيجه اين‌گونه طرح‌ها اين شده که هميشه همه اقدامات در حد حداقلي به پايان رسيده است.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد افزود: خدماتي که مردم از شرکت‌هاي بيمه‌گر دريافت مي‌کنند بسيار نازل است. من خودم در کشور انگليس تصادف رانندگي داشته‌ام. سطح خدماتي که شرکت بيمه به من ارائه داد براي شرکت‌هاي بيمه ايراني در حد خواب و روي است.
وي با تاکيد بر لزوم تغيير قوانين بيمه و همچنين فرايند صدور گواهينامه رانندگي گفت: وزارت راه و شهرسازي در کميسيون ايمني راه‌ها هيچ درخواست مالي از بيمه‌ها براي اصلاح جاده‌ها ندارد چون ارقام موجود در وزارت راه و شهرسازي در حد چند هزار ميليارد تومان است که قطعا شرکت‌هاي بيمه از عهده اين اعداد و ارقام برنمي‌آيند.
آخوندي با اشاره به امکان راه‌اندازي کمپين فرهنگي براي تغيير رفتار رانندگان ايراني و نيز افزايش اطلاع‌رساني و جريانات اجتماعي اين بخش افزود: وزارت راه و شهرسازي کارهاي اجرايي و عمراني اين موضوع مهم را انجام مي‌دهد. به عنوان مثال در ابتداي مديريتم در وزارت راه و شهرسازي ۴۵۰ دوربين در جاده‌ها داشتيم که در اين مدت به دو هزار دوربين افزايش يافت. نتيجه آن کاهش متوفيان ناشي از حوادث رانندگي به ۱۷ هزار نفر در سال است.
رئيس کميسيون ايمني راه‌ها با بيان اين که در سال‌هاي اخير به اين نتيجه رسيده‌ايم که بايد سبک زندگي را تغيير داده و در موضوع کاهش تصادفات رانندگي بر عامل انساني تأکيد کنيم، گفت: در اين کميسيون نمايندگان همه دستگاه‌ها حتي بخش خصوصي و ان‌.جي.‌اوي (سازمان‌هاي مردم نهاد) طرفداران ايمني راه‌ها هم حضور دارند، ولي؛ از سنديکاي شرکت‌هاي بيمه هيچ نماينده‌اي حاضر نمي‌شود که اين رويه بايد اصلاح شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن