تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812966150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان تعيين شدن قيمت نفت توسط اوپک به سر آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۰ب.ظ)
رئيس روسنفت: زمان تعيين شدن قيمت نفت توسط اوپک به سر آمده است موج - رئيس روسنفت، بزرگ‌ترين شرکت نفتي روسيه، گفته است که آن زمان که اوپک تعيين کننده بازار بود گذشته است و امروز ايالات متحده آمريکاست که اين کار را انجام مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، ايگور سچين، مدير عامل روسنفت، گفت: نقش مهم تعيين نرخ در بازار که زماني در دستان سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) بود امروز به دست آمريکا افتاده که توليد نفت شيل تنها دليل آن نيست.
بر اساس گفته‌هاي سچين، آمريکا تمام عوامل لازم را براي اعمال تأثير بر تحولات بازار رقابتي نفت داراست که به اين معناست که هم منابع مالي، هم سرمايه‌هاي مالي، هم بازارهاي بورس و هم يک شبکه پيشرفته از خطوط لوله و تعداد زيادي پيمانکار در اين کشور هستند که همگي به آمريکا اين نقش و قدرت را داده‌اند.
سچين در يک مجمع در مسکو برگزار شد گفت: با توجه به اين موارد، چشم اندازهاي ميان مدت براي بازار جهاني نفت در سيطره بازارهاي آمريکا خواهد بود.
وي ادامه داد: وقتي پاي رقابت به ميان مي‌آيد مي‌بينيم که عربستان اين روزها پايش به بازار لهستان هم باز شده که تاکنون در آن حضوري نداشته است. اين کشور مدام نفت خام خود را به گدانسک مي‌فرستد که آنجا ذخيره‌سازي مي‌شود. عربستان با اين کار فقط قيمت‌ها را کاهش مي‌دهد و ذخيره‌سازي را زياد مي‌کند.
سچين ادامه داد: دعوايي هم که براي سهم بازار وجود دارد يک بحث ديگر است که قيمت‌ها را تحت تأثير قرار داده و اين کاهش در درآمدهاي کشورها مشهود است.
وي همچنين تصريح کرد: هزينه‌هاي توليد شرکت‌هاي نفت روسيه در حدود ۴ دلار براي هر بشکه نفت خام است که از هر جاي ديگر در دنيا پايين‌تر است. براي روسنفت گاهي اين رقم کمتر هم مي‌شود و به ۲ دلار و ۸۰ سنت مي‌رسد که اين بهترين رقم براي هزينه برداشت در دنياست.
روسنفت پس از بي‌ثباتي‌هاي اخير در اقتصاد جهاني بودجه خود را براي مدت يک سال تعيين کرده است. اين شرکت معمولا بودجه خود را براي سه سال مقرر مي‌کند. با اين حال سچين گفت: شرکت به اندازه کافي سرمايه در اختيار دارد و مي‌تواند بدون مشکل امور خود را رتق و فتق کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن