تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805141390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري گردشگري ايران و فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۵۵ب.ظ)
همکاري گردشگري ايران و فرانسه موج - سند همکاري ايران و فرانسه در حوزه گردشگري در سفر قريب الوقوع رئيس جمهور به فرانسه به امضا مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج نشست مشترک فعالان صنعت گردشگري ايران و فرانسه با حضور مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مايکل دوريو، رئيس بخش گردشگري فرانسه در وزارت امور خارجه، برونو فوشه، سفير فرانسه در تهران، مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري، سعيد شيرکوند، معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري و بهمن نامورمطلق، معاون صنايع دستي، برگزار شد.
مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در اين نشست که عصر امروز 21 مهر در هتل لاله تهران برگزار شد، گفت: اميدوارم در فضاي جديد فعاليت‌هاي کشور و پس از توافق نامه وين که مراحل مختلف تصويب آن امروز در مجلس شوراي اسلامي انجام شد، اجراي برجام به عنوان تفاهم نهايي بين جمهوري اسلامي ايران و 1+5 آغاز شود و شرايط جديدي در مسير فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي کشور به وجود آيد.
معاون رئيس جمهور در اين نشست که با حضور فعالان حوزه گردشگري کشور فرانسه و همچنين فعالان بخش خصوصي عرصه گردشگري کشورمان، برگزار شد، اضافه کرد: جمهوري اسلامي ايران و دولت تدبير و اميد مصمم است با توجه به وعده‌هايي که داده است، از ظرفيت‌ها، تجربيات، امکانات و اندوخته‌هاي همه کشورها در جهت رشد اقتصادي و تکميل تجربه، دانش و اندوخته‌هاي خود استفاده کند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: با توجه به موقعيت بسيار خوب کشور فرانسه در حوزه گردشگري و تجربيات و توانمندي‌هايي که سرمايه گذاران فرانسوي در اين بخش دارند، به نظر مي‌رسد زمينه‌هاي همکاري متعددي با حفظ منافع دو کشور و بخش خصوصي وجود دارد و مي‌توان گام‌هاي اساسي در اين حوزه برداشت.
سلطاني‌فر تصريح کرد: در آستانه سفر دکتر روحاني، رئيس جمهور کشورمان، به فرانسه هستيم، حدود يک ماه ديگر اين سفر انجام مي‌شود که مي‌تواند فصل جديدي را در تاريخ تعامل و همکاري‌هاي بين دو کشور رقم بزند، در همين راستا دست اندرکاران بخش‌هاي مختلف در حال آماده سازي اسنادي هستند تا چارچوب همکاري‌ها را در فصل جديد روابط بين دو کشور مشخص و معين کنند.
وي ادامه داد: سند پيشنهادي توسعه همکاري‌ها در حوزه گردشگري هم با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مقامات فرانسوي طي چند هفته گذشته آماده و از طريق وزارت امور خارجه در اختيار طرف فرانسوي قرار گرفته است تا پس از اعلام نظر و تهيه متن نهايي، اين سند همکاري در سفر رئيس جمهور به فرانسه به امضاء برسد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه امضاي اين سند، چارچوب همکاري‌ها در حوزه گردشگري را مشخص مي‌کند، افزود: ايران کشوري است که جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگي، تاريخي، طبيعي، مذهبي، زيارتي و همچنين امکانات و توانمندي‌هاي بسياري در حوزه گردشگري سلامت دارد، اگرچه بنابر آمار موجود سال گذشته ما ميزبان 5 ميليون گردشگر بوديم اما برنامه ريزي‌هاي گسترده اي در دستور کار داريم تا در سال 2025 ميلادي، اين تعداد گردشگر را به 20 ميليون نفر افزايش دهيم.
سلطاني فر اضافه کرد: دستيابي به اين تعداد گردشگر در صورتي به دست مي‌آيد که ما رشد ميانگين ساليانه خود را متناسب با برنامه پيش بيني شده هماهنگ کنيم، ما در 2 سال گذشته معادل 3 برابر ميانگين رشد دنيا، در اين بخش رشد داشته‌ايم، چرا که رشد گردشگري در دنيا 4/6 دهم، در آسيا 5 درصد و در ايران 12 درصد بوده است، ما بايد همين ميزان نرخ رشد را در 10 سال آينده داشته باشيم تا به اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشورمان دست پيدا کنيم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي کشورمان گفت: حدود 31 هزار و 300 اثر تاريخي در فهرست ميراث ملي به ثبت رسيده است و از اين تعداد 19 بنا و محوطه تاريخي و 10 اثر ميراث ناملموس در فهرست ميراث ناملموس يونسکو به ثبت جهاني رسيده است.
وي با اشاره به اينکه هر يک از اين آثار، در نوع خود زيبا و کم نظير است، تصريح کرد: فرصت‌هايي که در ايران وجود دارد براي تمامي سرمايه گذاران خارجي در حوزه‌هاي مختلف يک فرصت استثنايي است، از نظر ذخاير گاز، ايران رتبه اول را در دنيا دارد و کشور ما از نظر ذخاير نفت در جايگاه چهارم دنياست، ايران موقعيت جغرافيايي ويژه اي از جهت ترانزيت کالا، صنايع، نيروي انساني و جاذبه‌هاي گردشگري دارد که هر کدام از اين ظرفيت‌ها فرصتي مناسب را براي سرمايه گذاران خارجي ايجاد مي‌کند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد: تمرکز و تاکيد مقام معظم رهبري، اراده دولت فعلي ايران، رئيس جمهور و اعضاي دولت با همکاري ساير قوا براي توسعه گردشگري، فرصت ويژه و طلايي براي سرمايه گذاران اين بخش است.
سلطاني‌فر گفت: اکثر کشورهايي که تا پيش از اين مقصد گردشگران تاريخي و فرهنگي بودند امروز دچار جنگ و درگيري هستند و اين موضوع شرايطي را فراهم آورده است تا گردشگران اين بخش، بتوانند از جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي ايران استفاده کنند.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: ما در بخش گردشگري و توسعه و رونق اين حوزه برنامه‌هاي مفصلي داريم، گسترش فضاهاي اقامتي، مديريت و بهره برداري از امکانات و تأسيسات گردشگري، مرمت و بهره برداري از اماکن تاريخي و توجه به حوزه بازرگاني صنايع دستي از جمله اين برنامه‌ها است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: با توجه به قانون خوب و جامع ايران در رابطه با حمايت از سرمايه گذاران خارجي، اميدواريم سرمايه گذاران کشورهاي مختلف و به ويژه سرمايه گذاران فرانسوي از اين فرصت استفاده کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن