تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل نظارت‌هاي بهداشتي ماه محرم ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۵ب.ظ)
دستورالعمل نظارت‌هاي بهداشتي ماه محرم ابلاغ شد موج - رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت گفت: اين تيم با هدف پيشگيري، مهار و کاهش بيماري هاي ناشي از غذا و آب شرب و حفظ سلامت زائران عزادار حسيني کشورمان در خاک عراق اعزام مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، خسرو صادق نيت در آستانه آغاز ماه محرم و برگزاري مراسم عزاداري حسيني از ابلاغ دستور العمل نظارت‌هاي بهداشتي به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت عمومي عزاداران حسيني، طي بخشنامه اي، ضوابطي به منظور تشديد و کنترل موارد بهداشتي؛ به ويژه بر نحوه برگزاري مراسم، پخش نذورات، عرضه محصولات غذايي در مساجد، تکايا و هيئت‌ها، کنترل آب شرب، ظروف مصرفي و رعايت بهداشت فردي به تمام گروه‌هاي مهندسي بهداشت محيط در سراسر کشور ابلاغ شد.
وي افزود: اين ضوابط در دستور کار قرار گرفته تا ضمن کنترل محصولات غذايي و نذورات مردمي، مشاوره، راهنمايي‌هاي لازم و آموزش چهره به چهره براي مساجد، تکايا و هيأت‌ها توسط تيم‌هاي بهداشتي انجام شود.
صادق نيت با اشاره به افزايش بازرسي‌هاي بهداشتي در اين ايام گفت: عزاداران عزيز نيز حتماً دام را از مراکز مورد تأييد سازمان دامپزشکي تهيه و نکات بهداشتي شرايط محيطي ذبح را رعايت کنند.
وي بر ضرورت پخت و پز در مکان‌هايي با شرايط بهداشتي مناسب تاکيد کرد و افزود: لازم است همه افراد درگير در توزيع آب، چاي و غذا کارت بهداشت معتبر داشته باشند و حتماً پيش از آغاز ماه محرم معاينات پزشکي از آشپزها به عمل آيد تا اگر مبتلا به بيماري‌هاي خاص يا بيماري انگلي باشند، درمان شوند.
رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت در مورد استفاده از ظروف مصرفي در ماه محرم تاکيد کرد: توصيه کلي ما عدم استفاده از ظروف يکبار مصرف است اما در صورتي که امکان شست و شو و گندزدايي وجود ندارد، از ظروف يکبار مصرف مناسب مانند ظروف آلومينيومي و گياهي داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده شود.
وي يادآور شد: براي تهيه شربت و مواد غذايي مايع از ظروف مناسب داراي پروانه بهداشتي از وزارت بهداشت استفاده شود. ضمن اينکه حتماً بايد شير را پيش از توزيع بين عزاداران جوشاند. توصيه ما استفاده از شير پاستوريزه و استرليزه است.
صادق نيت بر اجتناب از تهيه قالب‌هاي يخ از افراد دوره گر و تهيه يخ‌هاي بهداشتي تاکيد کرد.
وي بر استفاده از نمک‌هاي يد دار تصفيه شده داراي مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو براي پخت غذا تاکيد کرد و افزود: در تهيه غذا نيز از روغن‌هاي داراي مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پايين استفاده شود.
رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت از اعزام پنج نفر از بازرسين مجرب بهداشتي از استان‌هاي مرزي کشور به کشور عراق در روز اربعين حسيني خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت زائران عزادار حسيني يک تيم پنج نفره از کارشناسان مجرب بهداشت از استان‌هاي مرزي کشور انتخاب شده و در روز اربعين حسيني به کشور عراق اعزام مي‌شوند.
وي گفت: اين تيم طبق توافق با وزارت بهداشت کشور عراق و توليت هلال احمر به اين کشور اعزام مي‌شوند تا مراقبت‌ها و خدمات بهداشتي به عزاداران حسيني در طول مسير ارائه کنند.
صادق نيت گفت: چنانچه مردم شکايتي مبني بر عدم رعايت موارد بهداشتي از سوي مساجد، تکايا و هيأت‌ها در مراسم عزاداري ايام محرم دارند، مي‌توانند با شماره تلفن 1490 ستاد فوريت‌هاي سلامت محيط و کار در سراسر کشور مراتب را گزارش دهند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: هدف نهايي ما در وزارت بهداشت، پيشگيري، مهار و کاهش بيماري‌هاي ناشي از غذا و آب شرب و حفظ سلامت عزاداران حسيني در داخل کشور و زائرين حسيني کشورمان در خاک عراق است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن