تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید ایران و اندونزی بر پیشگیری از تکرار فاجعه منا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تاکید ایران و اندونزی بر پیشگیری از تکرار فاجعه منا


وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در تهران با هم ملاقات کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، محمد جواد ظریف و خانم رتنو مرسودی در این نشست راهکارهای افزایش همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه سیاسی و اقتصادی را بررسی می کنند.

رایزنی درباره همکاری های منطقه ای محور دیگر رایزنی های وزرای امور خارجه دو کشور اعلام شده است.
  در پایان این دیدار، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با وزیرخارجه اندونزی گفت: دو کشور به عنوان کشورهای مهم جهان اسلام، دیدگاه های مشترکی دارند و امروز درباره فاجعه منا و روش های جلوگیری از تکرار آن صحبت کردیم.

وی افزود: اندونزی نیز بیش از 113 جانباخته در این فاجعه بسیار بزرگ داشته است و مردم این کشور نیز از این فاجعه خسارت دیده اند و ضروری است همکاری ها برای جلوگیری از تکرار این وقایع ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی  روابط ایران و اندونزی را در عرصه سیاسی و بین المللی همواره بسیار خوب دانست و اضافه کرد: دو طرف به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی و اعضای غیرمتعهدها و نیز مجموعه های مشترک فراوان، دیدگاه های بسیار نزدیکی داشته و دارند.

ظریف ادامه داد: ایران و اندونزی در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، جنبش غیرمتعهدها همکاری های بسیار خوبی دارند و در چارچوب مناسبات با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و «آ سه آن» نیز روابط دو جانبه بسیار خوب است.

وی گفت: روابط دو جانبه سیاسی مطلوب و همکاری های مناسبی داریم.

ظریف افزود: هر دو کشور از گسترش افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم نگرانی جدی و البته همکاری های مناسب دارند.

وی همچنین با اشاره به زمینه های مناسب همکاری ایران و اندونزی در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: دو کشور به همکاری های جدی در این عرصه وارد شده اند و امسال پس از 7 سال کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور قابل توجه مسئولان برپا شد.

وزیر امورخارجه افزود: آقای روحانی در سفر اخیرش به جاکارتا ضمن شرکت در اجلاس سران آسیا- آفریقا با رئیس جمهور اندونزی دیدار داشت که در گسترش روابط دو کشور بسیار تعیین کننده بود و نشان دهنده عزم دو کشور برای گسترش روابط است.

ظریف ابراز امیدواری کرد: زمینه همکاری های گسترده ایران و اندونزی در عرصه های زیربنایی مانند نفت و گاز، انرژی و فناوری فراهم شود.

وی افزود: ایران و اندونزی از کشورهایی هستند که در این عرصه ها توفیقات زیادی کسب کرده اند و از پیشگامان فناوری هستند و می توانند در این زمینه ها همکاری بیشتری داشته باشند.

ظریف گفت: بخش خصوصی دو کشور فعال شده و نیاز است که در حوزه بانکی، پولی و سرویس های پولی همکاری های نزدیکتری داشته باشیم.

وی افزود: شرکت های ایرانی بسیار علاقه مندند که در حوزه های زیربنایی اندونزی حضور فعالتری داشته باشند گرچه اکنون نیز برخی شرکت های ما در این کشور حضور خوبی دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد: با رفع برخی موانع، همکاری های دو کشور در این عرصه ها گسترش یابد.   وزیر امور خارجه اندونزی امروز در صدر هیاتی سیاسی اقتصادی به منظور دیدار و مذاکره با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

وزیرانرژی و منابع معدنی، نماینده ویژه رئیس جمهور اندونزی در امور خاورمیانه و رئیس شرکت نفت این کشور، خانم مرسودی را همراهی می کنند.


چهار شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن