تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805095338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار متن کامل پيشنهادات نمايندگان مبني بر الزامات و تکاليف اجراي برجام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۸ب.ظ)
انتشار متن کامل پيشنهادات نمايندگان مبني بر الزامات و تکاليف اجراي برجام موج-جمعي از نمايندگان در روز گذشته متن کامل پيشنهاداتي در راستاي رعايت الزامات و تکاليف مربوط به اجراي برجام را آماده کرده بودند که اجازه قرائت آن از سوي هيات رئيسه داده نشد.
به گزارش خبرگزاري موج، جمعي از نمايندگان در روند بررسي طرح برجام در جلسه روز گذشته صحن علني متن پيشنهاداتي مبني بر رعايت الزامات و احکام اجراي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)را که توسط عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران و رئيس کميسيون ويژه بررسي برجام مجلس شوراي اسلامي آماده شده بود منتشر کردند که اجازه قرائت آن در صحن علني از سوي هيات رئيسه داده نشد.
با توجه به اينکه متن طرح پيشنهادي داراي 8 بند است و 2 بند آن به تصويب رسيد، بنا بر اين بوده است که 6 بند ديگر آن از سوي اعضا به عنوان نظرات تخصصي اصلاح شده ارائه و در نهايت به طرح تبديل شود که هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي روز گذشته اجازه قرائت آن را نداد.
متن کامل پيشنهادات به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
متن پيشنهاد
ماده واحده:
دولت در چهارچوب مصوبات شورايعالي امنيت ملي در صورتي مي‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکاليف زير را در فرآيند اجرا رعايت نمايد.
دولت مکلف است برنامه دراز مدت هسته‌اي ايران را با قابليت دستيابي حداقل 190 هزار سو تا پايان سال 1410 هجري شمسي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم غني‌سازي تا سقف مورد نياز جنبه‌هاي مختلف صلح آميز هسته‌اي مد نظر از جمله راکتورهاي تحقيقاتي و قدرت کشور، برابر حقوق اساسي ايران در پادمان را حداکثر ظرف دو ماه از ابلاغ اين قانون آماده نموده و بعد از تصويب شوراي عالي امنيت ملي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ارائه نمايد.
دولت در راستاي انجام اقدامات کشورهاي اطراف برجام و نهادهاي بين المللي مسوول در اين توافقنامه مي‌بايست اقدامات عملي خود را برابر لغو و تعليق تحريم‌ها مطابق با الگوي زير انجام دهد.
الف) دولت موظف است هرگونه اقدام عملي در اجراي تعهدات درج شده در برجام را بعد از گزارش آژانس انرژي اتمي پيرامون حل مسائل گذشته و حال مورد ادعاي اين نهاد بين المللي و بسته شدن اين پرونده در آژانس انرژي اتمي انجام دهد.
ب) تعليق فعاليت‌هاي فراتر از فعاليت 5060 سانتريفيوژ در مرکز غني سازي شهيد احمدي روشن (نطنز) و 348 سانتريفيوژ در مرکز غني‌سازي شهيد علي محمدي (فردو) در برابر لغو مشروط تحريم‌هاي شوراي امنيت، لغو دستورات اجرايي رييس جمهور آمريکا و تعليق ساير تحريم‌هاي هسته اي در اروپا و آمريکا انجام پذيرد.
ج) تعهدات مربوط به ايران در نطنز و فردو در صورت لغو همه قوانين و آيين نامه‌هاي تحريمي اتحاديه اروپا در روز اجرا صورت پذيرد.
د) اقدامات پيرامون راکتور اراک و کاهش ذخاير اورانيم غني شده مورد نظر بايد در برابر تعليق تحريم‌هاي ايالتي آمريکا و کنگره آمريکا توسط رئيس جمهور آمريکا انجام گيرد.
تبصره 1: آغاز اقدامات مندرج در مراحل چهارگانه فوق‌الذکر توسط دولت، منوط به ارائه گزارش به صحن علني مجلس در ارتباط با رعايت شروط ذکر شده و انجام تمهيدات لازم و کسب مجوز از مجلس شوراي اسلامي براي آغاز هر سطح از اقدامات است.
تبصره 2: وضع هر نوع تحريم، در هر سطح و به هر بهانه اي از جمله تروريسم و حقوق بشر توسط هر يک از کشورهاي طرف ايران (5+1) نقض عهد محسوب خواهد شد و در اين صورت دولت مي‌بايست طبق ظرفيت سازي و برنامه ريزي صورت گرفته قبلي، تمهيدات لازم براي کسب ظرفيت 190 هزار سو در سريع‌ترين فرصت ممکن حداکثر ظرف 3 سال فراهم آورد.
دولت و قواي مسلح موظف هستند جهت تقويت و صيانت از حوزه‌هاي امنيتي و دفاعي کشورو حمايت از متحدين ايران اسلامي در مقابله با تروريسم، نسبت به توسعه کمي و کيفي برنامه‌هاي آفندي، پدافندي از جمله هوايي، دريايي، زميني، موشکي و ايجاد آمادگي‌هاي لازم در برابر حملات هسته اي و ساخت پيش­ران ها، باطري‌هاي هسته اي، تصويربرداري نوتروني و ساير حوزه‌هاي فن آوري و خدماتي برنامه ريزي و اقدام نمايند.
رعايت سازوکارها و موانع تقويت دفاعي و امنيتي کشور در برجام به ويژه در مسير خريد کالاهاي دوگانه که کاربردهاي دفاعي و امنيتي دارند مطلقاً ممنوع است و در خصوص ساير حوزه‌هاي توسعه فن آوري و دانش در کشور نيز رعايت اين بخش با لحاظ کردن جنبه‌هاي حفاظتي و امنيتي و در صورت عدم ايجاد مانع براي پيشرفت علمي کشور مقدور است.
ورود بيگانگان به حصار دفاعي و امنيتي کشور و بازرسي و نظارت از اين مراکز به هر بهانه اي و نيز مصاحبه با دانشمندان کشور مطلقاً ممنوع بوده و در خصوص مراکز حياتي و حساس نيز فقط با مصوبه موردي از شوراي عالي امنيت ملي امکان پذير خواهد بود.
دولت موظف است منابع مالي آزاد شده را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي و رونق توليد، سرمايه گذاري‌هاي ضروري و با الويت نيازهاي بخش خصوصي و تقويت صندوق توسعه ملي صرف کند.
دولت موظف است سياست خلع سلاح هسته‌اي جهاني را به طور فعال دنبال نموده و در کليه تلاش‌هاي بين المللي، حقوقي و ديپلماتيک براي نجات بشريت از خطر سلاح‌هاي هسته‌اي و اشاعه آن‌ها، از جمله از طريق ايجاد مناطق عاري از سلاح هسته‌اي بويژه در شمال آفريقا و غرب آسيا (خاورميانه) فعالانه مشارکت نمايد.
کميسيون تخصصي مشترک نظارت براجراي برجام در طول اجراي اين توافق تشکيل خواهد شد. ترکيب اين کميسيون با حضور 7 نفر از منتخبين کميسيون‌هاي امنيت ملي و سياست خارجي، آموزش و تحقيقات، انرژي، حقوقي و قضايي، فرهنگي، اقتصادي و صنايع و 16 نفر از نمايندگان منتخب صحن مجلس شوراي اسلامي تشکيل خواهد شد.
وزير امور خارجه موظف است روند اجراي توافقنامه را هر سه ماه يکبار به کميسيون مشترک نظارت بر اجراي برجام ارائه داده و کميسيون نيز با تحقيق و نظارت بر روند اجراي درست اين توافقنامه گزارش‌هاي نوبه اي سه ماهه را در اختيار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار دهند.
دولت مجاز است به مدت يک سال از تاريخ ابلاغ اين قانون پروتکل الحاقي را داوطلبانه اجرا نموده و سپس ساليانه تا پايان سال هشتم با ارائه گزارش پيشرفت اجراي برجام به مجلس شوراي اسلامي و تقديم لايحه، تمديد مجوزها را بطور سالانه را در اين خصوص دريافت نمايد.
تبصره: با ارائه مجوزهاي سالانه مجلس شوراي اسلامي در خصوص اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي «قانون الزام دولت به تعليق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع با گزارش روند هسته اي به شوراي امنيت» مصوب 1384 و بند دوم قانون «الزام دولت بر حفظ دستاوردها و حقوق هسته اي ملت ايران» مصوب تير 1394 به طور موقت ملغي الاثر خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن