تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات مجلس دو مرحله ای باقی ماند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
انتخابات مجلس دو مرحله ای باقی ماند




نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس تصویب کردند که فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل 20 درصد از کل آرا را کسب کند.





خبرگزاری ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس تصویب کردند که فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل 20 درصد از کل آرا را کسب کند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ماده 2 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را با 146 رای موافق؛ 33 مخالف؛ 8 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ در انتخابات مجلس شورای اسلامی فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل 20 درصد از کل آرا را کسب کند و انتخابات در مرحله دوم و همچنین انتخابات میان دوره ای با کسب اکثریت نسبی با هر میزان لحاظ می شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب این ماده گفت:تصویب این ماده بدین معنی است که مرحله اول منتخبان باید 20 درصد آرا را کسب کنند و در مرحله دوم به صورت نسبی می شود.

کمال علی پور خنکداری نماینده سوادکوه در مخالفت با این ماده گفت: زمانی که حد نصاب 20 درصد شود در واقع اکثریت نسبی زیر سوال می رود، لذا ما در این طرح به دنبال آن بودیم تا اگر فردی اکثریت نسبی را کسب کند بتواند به عنوان نماینده مردم انتخاب شود.

محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در موافقت با این ماده گفت: زمانی معیار انتخاب در انتخابات مجلس کسب رأ ی 50 درصد بود که پس از مدتی به یک سوم و در نهایت به 25 درصد تغییر پیدا کرد. حال در این پیشنهاد قرار است کسب آرا به 20 درصد برسد که این اتفاق می تواند به نفع مردم نیز باشد.






تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن