تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820845277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش مبادلات نفتي ايران قبل از برداشته شدن تحريم‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳ق.ظ)
افزايش مبادلات نفتي ايران قبل از برداشته شدن تحريم‌ها موج - تعدادي از منابع در دوبي ادعا مي‌کنند که ايران منتظر برداشته شدن تحريم‌ها نمانده و مبادلات نفتي خود را از بندرگاه‌هاي دوبي که ارتباط تنگاتنگي با اربابان آمريکايي خود دارند، بيشتر کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، ايران صادرات نفت کوره خود را از دوبي افزايش داده و واردات بنزين را با وجود تحريم‌هاي غربي دو برابر کرده است.
به گفته چند منبع دولتي و ديپلماتيک امارات در مصاحبه با رويترز، وزارت امور خارجه آمريکا به تازگي پيام‌هايي مبني بر پابرجا بودن تحريم‌هاي ايران به سراسر جهان مخابره کرده است، اما؛ در پشت صحنه، ايران و شرکاي تجاري مشتاق اين کشور بي سر و صدا خود را براي دوران جديد پس از تحريم‌ها آماده مي‌کنند که بعد از توافق هسته‌اي ماه ژوئيه حادث شد.
از سرگيري صادرات مستقيم فراورده‌هاي نفتي پالايشگاهي از بندر ماهشهر ايران به بندر فجيره امارات، در مقابل روش‌هاي پيچيده‌اي قرار دارد که تا همين چند ماه پيش تهران براي صدور محصولات خود مجبور بود آن‌ها را طي کند.
به گفته منابع تجاري، محموله‌هاي نفت کوره از ايران همچنان با مدارکي صادر مي‌شوند که ظاهرا از مبادي عراقي آمده‌اند. نفت کوره به عنوان سوخت در کشتي‌ها و همچنين توليد برق استفاده مي‌شود.
اين منابع آگاه گفتند: شرکت ملي نفت ايران در حال حاضر محصولات خود را در حجمي بيشتر و با تخفيف‌هاي بسيار جذاب ارائه مي‌دهد.
همچنين اين شرکت از کشتي‌هاي حمل نفت و محصولات نفتي خود براي صدور اين محصولات به صورت مستقيم به فجيره استفاده مي‌کند که با اين کار از هزينه‌هاي هنگفت حمل‌ونقل مي‌کاهد و خود را براي دوران بعد از تحريم‌ها که انتظار مي‌رود از سال بعد باشد، آماده مي‌کند.
به گفته يکي از اين منابع، حالا که آن‌ها فکر مي‌کنند که تحريم‌ها برداشته شده‌اند، محموله‌هاي بيشتري را راهي آب‌هاي آزاد مي‌کنند.
وي گفت: گاهي آن‌ها از کشتي‌هاي خودشان استفاده مي‌کنند. آن‌ها مجبورند حتي قبل از برداشته شدن تحريم‌ها اين کار را بکنند. با توجه به تخفيف‌هاي ۲ تا ۳ دلاري که آن‌ها براي کالاهاي خود ارائه مي‌دهند، هميشه خريداراني پيدا مي‌کنند.
اين منابع تجاري مي‌گويند که صادرات نفت کوره ايران حدود ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن در ماه از سپتامبر تا اکتبر خواهد بود.
مقام‌هاي شرکت ملي نفت ايران و بندر فجيره امارات در مورد اين گزارش اظهار نظري نکرده‌اند.
يک منبع ديگر تجاري نيز گفت: ايراني‌ها در داخل کشور بيشتر گاز را براي توليد برق استفاده مي‌کنند. در نتيجه، صادرات نفت کوره در سطح بالايي انجام مي‌شود.
يک منبع سوم گفت: محموله‌هاي نفت کوره از ايران در پايانه دوم نفت‌کش‌هاي فجيره بارگيري مي‌شود، اما؛ از آنجا که سپس به مقاصد مختلف در آسيا مي‌رود، مقررات اين بندر آسان‌تر از زماني است که قرار است اين محموله‌ها در امارات باقي بمانند.
اطلاعات رديابي کشتي‌ها (AIS) نشان داد که يک نفت‌کش به نام افرامکس انرژي A در هشتم سپتامبر در بندر امام خميني يا بندر ماهشهر در نزديکي پالايشگاه آبادان بود.
بر اساس اين اطلاعات، در ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر اين نفت‌کش از پايانه ۲ فجيره ترخيص شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن