تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفت عربستان در لهستان، ضربه جدیدی به بازار نفت روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رویترز:‌ نفت عربستان در لهستان، ضربه جدیدی به بازار نفت روسیه ایگور سچین Igor Setchine مدیر شرکت روسنفت روسیه اعلام کرد عربستان تامین نفت خام لهستان را آغاز کرده است و بار دیگر یک کشور تولید کننده نفت در غرب آسیا وارد بازاری می شود که به طور سنتی متعلق به روسیه است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر ساعت 08:46

خبرگزاری پانا+

 به گزارش پانارویترز اعلام کرد جنگ برای داشتن سهم در بازار کشورهای صادر کننده نفت را در سراسر جهان مقابل هم قرارداده و کشورهای ثروتمند -مانند عربستان- قیمت های خود را کاهش دادند تا وارد بازارهای جدید شوند و غالبا این اقدام به ضرر روسیه است. به گفته کارشناسان بازار نفت، مجارستان نیز به ویژه واردات نفت خود را از کردستان عراق افزایش داده است، که این اقدام به سود نفت اورال روسیه نیست.
سچین در کنفرانس سرمایه گذاران در مسکو ، گفت:«با تحویل نفت که از طریق بندر گدانسک انجام شد، عربستان اولین اقدام خود را در بازار لهستان انجام داد.» به گفته منبع آگاه از بازار نفت دست کم سه ناو، نفت عربستان را با تخفیف استثنایی نسبت به بهای نفت اورال روسیه به لهستان تحویل دادند.
به عقیده مدیر روسنفت، ریاض اقدام به آزادسازی (دامپینگ) قیمت می کند، که موجب تفاوت قیمت در مقیاس جهانی می شود.وی با اشاره به جنگ برای بازار، گفت:«ما باید از تمام قدرت برای جلوگیری از کاهش سهم خود در بازار عرضه نفت استفاده کنیم.»
افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب کاهش بهای نفت در بازار های جهانی شده است.همچنین یکی دیگر از متغییر ها در بازار این است که ایران پس از توافق در مورد موضوع هسته ای با کشورهای غربی می تواند به تدریج صادرات نفت خود را افزایش دهد.
یکی از کارشناسان بازار که خواست نامش منتشر نشود گفت که عربستان تلاش می کند با هدف قرار دادن بازار های جدید و اطمینان بخشیدن به حضور طولانی مدت خود در این بازار ها سعی دارند از رقبا خود جلوتر باشند.
عربستان اولین صادر کننده نفت جهان و عضو با نفوذ سازمان کشورهای صادر کننده نفت؛ اوپک، از کاهش تولید خودداری کرد. روسیه نیز دومین صادر کننده نفت است که عضو اوپک نیست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن