تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805137900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ریزی اوباما برای مواجه شدن با روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برنامه ریزی اوباما برای مواجه شدن با روحانی


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ظریف در نشست امروز این کمیسیون گفت که به نظر می‌رسد اوباما نه برای دست دادن با من بلکه برای دست دادن با رئیس جمهور روحانی برنامه‌ریزی کرده بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف در نشست امروز این کمیسیون گفت که به نظر می‌رسد اوباما نه برای دست دادن با من بلکه برای دست دادن با دکتر روحانی برنامه‌ریزی کرده بود؛ پس دست دادن من با رئیس جمهور آمریکا اتفاقی بود اما آنها برای رو به رو شدن با رئیس جمهور ایران برنامه داشتند که البته میسر نشد.

نوذر شفیعی  در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به حضور وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس، تصریح کرد: در این نشست سؤال مقیمی نماینده بهشهر و نکاء و گلوگاه درباره علت دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا مطرح شد که ظریف در پاسخ اعلام کرد که معمولا روسای جمهور پس از سخنرانی ، صحنه را ترک می‌کنند. اوباما هم پس از سخنرانی خود، جلسه مجمع را ترک کرد.

شفیعی گفت: ظریف در این جلسه تصریح کرد بنابراین دست دادن من با اوباما رسم ادب اسلامی بود چرا که رئیس جمهور آمریکا به طرف من آمد و دست داد. 

به گفته ظریف این کار ، مجموعا یک دقیقه طول کشید، از طرف دیگر اوباما گفت که در خصوص برجام زحمت زیادی کشیده شده و باید در اجرای آن کوشا باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: در این نشست همچنین قاضی زاده هاشمی در سؤال خود مطرح کرد که چرا کشتی نجات که قرار بود به کمک مردم یمن بشتابد، از پهلو گرفتن در بندر الحدیده خودداری کرد و به سمت جیبوتی رفت؟ گفته می شود تماس تلفنی آقای کری وزیر خارجه آمریکا با شما باعث این کار شد.

شفیعی اضافه کرد: ظریف در پاسخ به این سؤال تأکید کرد که هیچ تماس تلفنی بین من و کری در این ارتباط صورت نگرفت. انحراف مسیر کشتی نجات از بندر الحدیده به سمت جیبوتی یک تصمیم کاملا داخلی بود و موضوع از قبل برنامه‌ریزی شده بود. تنها تماس تلفنی که در ارتباط با کشتی نجات با من گرفته شد، تماس دبیرکل سازمان ملل متحد بود که من هم نپذیرفتم. ایشان از همان ابتدا تقاضا داشتند که کشتی نجات اعزام نشود. ارتباط ما و آمریکا فقط محدود به مسائل هسته ای است و درباره هیچ موضوع دیگری مذاکره نمی‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره سؤال ندیمی نماینده مردم لاهیجان از ظریف، گفت: ندیمی در نشست امروز گفت که چرا در فرودگاه‌های عربستان از تیم‌های فوتبال ایران انگشت نگاری به عمل می‌آید؟  ظریف هم در پاسخ گفت رفتار کشورها در روابط بین الملل مبتنی بر اصل رفتار متقابل است. اگر سعودی‌ها انگشت نگاری کردند ما هم از ورزشکاران آن‌ها انگشت نگاری کردیم.

وی تصریح کرد: در مجموع شش سوال از وزیر خارجه پرسیده شد که در نهایت قادری، خانم طبیب زاده نوری، قاضی زاده هاشمی و ندیمی قانع شدند ولی آقایان مقیمی و قاضی پور قانع نشدند.

شفیعی در ادامه با ابراز نگرانی اعضای این کمیسیون از رفتار ناشایست شیخ نشین امارات با معلمان ایرانی، گفت: از دید این کمیسیون این قبیل رفتارها متاثر از تاثیرپذیری شیخ نشین‌های خلیج فارس از عربستان سعودی بوده و خلاف حقوق و نزاکت بین المللی است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان صدا و سیما بر  جنگ نرم تاکید کردند و مردم و مسئولان را از آن آگاه فرمودند، از این رو در این نشست وظایف کمیسیون امنیت ملی در این باره و راه‌های پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم بررسی شد.



سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن