تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805193074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار مجلس در موضوع برجام نگرانی‌ها را رفع کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رفتار مجلس در موضوع برجام نگرانی‌ها را رفع کرد
کد خبر: ۵۳۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ - 13 October 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام منافع ملت ایران را تامین می‌کند.

به گزارش خانه ملت، کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز سه‌شنبه (21 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار مهمی برای کشور بود و رفتار مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام نگرانی‌ها را رفع کرد. امروز دولت ما می‌تواند در مقابل دشمنان محکم بایستد و دست دشمنان ما از آنچه در گذشته به عنوان اجماع بر علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کردند خالی شد و با تصمیم تاریخی‌ای که مجلس شورای اسلامی اتخاذ کرد، عملا دست آن‌ها از ادعاهای گذشته خالی شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مامور اجرای این طرح شد و مجلس شورای اسلامی نیز طبعا به این اجرا نظارت می‌کند، افزود: امروز با اطمینان می‌توان گفت قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام منافع ملت ایران را تامین می‌کند و جلوی توطئه‌ها و فریبکاری‌های طرف مقابل را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر روز یکشنبه دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد. شاید برخی حواشی که در مجلس وجود داشت افکار عمومی را آزرده‌خاطر کرده باشد اما در هر حال این موضوع نمایش داده شد که بحث مردم سالاری و دموکراسی در جمهوری اسلامی بحثی جدی است.

جلالی با بیان اینکه در پارلمان جهوری اسلامی ایران بحث ها به صورت جدی مطرح شد، تصریح کرد،:افراد از طیف های مختلف نقطه نظرات خود را رادر مجلس مطرح کردند، فراکسیون رهروان ولایت کاملا به منافع ملی و شکستن جبهه متحد دشمنان علیه کشور می‌اندیشیده و در این راه نیز ناملایمات بسیاری را تحمل کرده‌ایم؛ اعم از ناملایمات رسانه‌ای و ساماندهی پیامک‌های انبوه که برای نمایندگان ارسال می‌شد، عده ای تلاش داشتند که این موضوع را به جنگ یزید وامام حسین(ع) تبدیل کنند در حالی که مجلس محل اجتهاد و فهم است و محل دعواهای اینگونه نیست و نباید به غیر از منافع ملت ایران به موضوع دیگری در داخل مجلس شورای اسلامی اندیشید.

وی با بیان اینکه کار قانونگذاری و دیپلماتیک در موضوع هسته ای با موفقیت به طور همزمان به سرانجام رسیده است، عنوان کرد: دی÷لمات ها و مجلس فعالیت های فشرده ای را انجام دادند که موفقیت‌های امروز نظام قطعا مرهون هدایت‌ها و دوراندیشی‌های مقام معظم رهبری است و مدیریت دستگاه قانونگذاری نیز در دست کسانی بوده که در زمینه مسائل بین‌المللی و شیوه مواجهه در مصاف با قدرت‌های جهانی دارای تجربه ورزیدگی بوده‌اند و این سرمایه مهمی بود که در طول مدیریت کار در داخل دستگاه قانونگذاری کشور صورت گرفت.

جلالی ضمن تشکر از موافقان و مخالفان این طرح، گفت: ما برخلاف مشی دوستانمان که دیگران را متهم به خیانت می‌کنند چنین روشی نداریم و معتقدیم همه فرزندان انقلاب هستیم و اگر مجادله‌ای می‌شود، برای تامین منافع ملی است.

پیشنهاد توافق شده‌ای از طرف زاکانی و زارعی مطرح نشده بود

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در ادامه و در پاسخ به سئوال یکی ازخبرنگاران درباره جلسه دیروز وی با بروجردی، زاکانی و شمخانی و نیز محتوای تفاهم حاصل شده و گلایه امروز برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان از عدم اجرای این تفاهم، اظهار داشت: در این جلسه که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد، نظر دبیرخانه این بود که همین متن مورد توافق است و سه مورد نیز پیشنهاد داشتند که امروز در قالب پیشنهاد نمایندگان اعمال شد.

جلالی در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهاد دیگری از طرف آقایان زاکانی و زارعی وجود داشته است که بر روی آنها توافق شده باشد، تصریح کرد: خیر؛ پیشنهاد توافق شده‌ای نداشته‌ایم که مطرح نشده باشد، اما اینکه دوستان خودشان پیشنهاداتی داشته و علاقه داشتند که مطرح کنند، مقوله دیگری است.

وی درباره علت عدم بررسی همه پیشنهادات اصلاحی نمایندگان در جلسه امروز مطابق روال جلسات گذشته نیز تاکید کرد: بحث این بود که همین تغییرات توافق شده، اعمال شود و در رابطه با مطرح نشدن همه پیشنهادات طبق روال مرسوم نیز ما مسئول مجلس نیستیم که درباره حقوق نمایندگان تصمیم بگیریم و توافق بر روی متن بوده است.

کمیسیون برجام دیگر وجود ندارد که گزارش طرح به آن ارجاع شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با عدم ارجاع گزارش طرح کمیسیون امنیت به کمیسیون ویژه برجام حتی به عنوان کمیسیون فرعی موافق بوده‌اید، تصریح کرد: بله؛ برای اینکه ما باید قانونگرا باشیم، مجلس ماموریت رسیدگی به موضوع برجام را به کمیسیون ویژه داد وزمانی که گزارش این کمیسیون قرائت شد، کار آن به اتمام رسید و کار هر کمیسیون نیز مدت زمان مشخص دارد و کمیسیون امنیت ملی از ابتدا موضوع هسته ای را بررسی کرده است.

جلالی در ادامه با اشاره به بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی، گفت: قانون تصمیم‌گیری برای ارجاع طرح‌ها به کمیسیون‌ها را به هیات رئیسه مجلس واگذار کرده و در این رابطه نیز هیات رئیسه تصمیم گرفته است و کمیسیون در این رابطه جلسات مختلفی با مقامات ارشد تیم هسته ای داشته است و در طول 2.5 سال گذشته تعداد جلسات افزایش یافته است.

وی درباره عدم ارجاع طرح به کمیسیون برجام، افزود: اشتباه شما این است که تصور می‌کنید کمیسیون برجام وجود دارد؛ عمر این کمیسیون با قرائت گزارش در صحن به پایان رسید و این مستند به مصوبه مجلس است که عنوان کمیسیون را کمیسیون ویژه بررسی برجام خوانده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: باید توجه کرد که بعدها مجلس تصویب کرد که کمیسیون حمایت از تولید ملی نیز ویژه باقی بماند و اگر دوستان ما علاقه‌مند هستند که کمیسیون برجام باقی بماند، باید از مجلس مصوبه بگیرند.

 هیچ‌کس در این مسئله مهم ملی منفعت شخصی و گاوبندی ندارد

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به سئوال دیگری  درباره ایرادات احتمالی شورای نگهبان به مصوبه امروز و تدبیر مجلس برای رفع سریع ایرادات، تاکید کرد: این مسئله در اختیار مدیریت مجلس است، اما قاعدتا مجلس تلاش می‌کند که جلسه خود را در اسرع وقت تشکیل دهد.

جلالی درباره برآورد خود نسبت به نظر نهایی شورای نگهبان به مصوبه امروز مجلس، عنوان کرد: نمی‌دانم؛ چون مدافع طرح هستم ایرادی نمی‌بینم، ضمن اینکه هماهنگی و چکش‌کاری لازم نیز انجام شده است و ایرادات اساسی اکنون وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه هیچ‌کس در این مسئله مهم ملی منفعت شخصی و گاوبندی ندارد، در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره علت اصرار فراکسیون اصولگرایان برای ارائه طرح جداگانه، گفت: یکی از مشکلات ما با دوستانمان در این فراکسیون همین است که وقتی ما مذاکره می‌کنیم آقای لاریجانی محور ماست و همه می‌پذیرند، اما دوستان ما در فراکسیون اصولگرایان چون از طیف‌های مختلفی هستند، درون خودشان نیز از یک آدم محوری حرف‌شنوی ندارند.

جلالی در همین رابطه با اشاره به جلسه سه‌شنبه دو هفته قبل میان وی و رئیس کمیسیون ویژه برجام در حضور رئیس مجلس، گفت: در آن جلسه طرح برجام را مرور کردیم، اما صبح فردای آن روز آقای زاکانی گفت که دوستان فراکسیون ما می‌خواهند با خود آقای لاریجانی جلسه داشته باشند که رئیس مجلس نیز قبول کرد و از ساعت ۸:۵۰تا ۱۰:۴۰با دوستان مذاکره کردند و در آن جلسه فقط یک نفر گفت هدف من رد برجام است و بقیه گفتند که چنین نظری ندارند و تاکید کردند که می‌خواهیم از این مرحله عبور کنیم.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه و جمعه نیز که مصادف با عید غدیر بود، ما که نماینده شهرستان هستیم نرفتیم و به جلسه رسیدیم؛ در این جلسه من و آقایان حقیقت‌پور و بروجردی از فراکسیون رهروان و آقایان توکلی، زارعی، زاکانی و بذرپاش از فراکسیون اصولگرایان حاضر شدند که از ساعت ۱۰صبح تا ۱۴بحث کردیم و بخشی از جلسه را آقای زاکانی رفت و گفت که در همدان سخنرانی دارد؛ روز جمعه هم از ۱۶تا ۲۰جلسه گذاشتیم که باز آقای زاکانی نبود.

نماینده مردم شاهرود افزود: در روز شنبه بعد از آن نیز آقای لاریجانی پس از شرکت در مراسم تشییع شهدای منا از ساعت ۱۴تا ۱۷برای جلسه وقت گذاشت و در آخر جلسه دوستان پای صورت جلسه طرح را امضا نکردند و گفتند که برخی دوستان شما می‌خواهند آبستراکسیون کنند تا گزارش کمیسیون برجام خوانده نشود که آقای لاریجانی تاکید کرد که حتما باید جلسه فردا تشکیل شود و این گزارش خوانده شود.

جلالی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره علت غیبت حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در این جلسات، گفت: این را نمی‌دانم از خودشان بپرسید؛ البته جلسه چهارشنبه دو هفته قبل با حضور ایشان تشکیل و مقرر شد سه نفر از هر فراکسیون مامور بررسی طرح شوند.

وی درباره نظر رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره طرح تهیه شده نیز گفت: طبیعی است که وقتی کسانی از طرف این فراکسیون می‌آیند، نماینده رئیس فراکسیون هستند.

همچنین جلالی افزود:روح الله حسینیان در جلسه امروز حضور داشت و به من گفتند که وصیت کرده بودم که اگر از دنیا رفتم مقصر آقای لاریجانی و صالحی نبودند بلکه 2 روز فراموش کرده ام که داروهایم را مصرف کنم.

اگر غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند، ما هم عمل نمی‌کنیم

جلالی در ادامه و در پاسخ به سئوالی درباره روند رفع تحریم‌ها پس از آغاز اجرای برجام، گفت: آنچه ظاهرا توافق شده این است که پس از زمان رسیدن به اجرا، رئیس جمهور آمریکا بیانیه می‌دهد و تحریم‌ها را لغو می‌کند و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های خود را لغو خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دو ماه زمان وجود دارد که آنها آیین‌نامه‌های لغو تحریم‌هایشان را بنویسند و ما نیز قرارداد رآکتور آب‌سنگین و تبادل سوخت را بببندیم و دولت نیز سانتریفیوژها را بر اساس عدد اعلام شده تنظیم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: پس از دو ماه وارد مرحله عملیاتی شدن کار می‌شویم که در آن زمان نظارت بر اقدامات ما توسط آژانس و بر اقدامات آمریکایی‌ها برای لغو تحریم‌ها توسط جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

جلالی تاکید کرد: تصمیم عاقلانه‌ای گرفته‌ایم، اما اگر آنها به تعهداتشان عمل نکنند، دلیلی ندارد که ما عمل کنیم؛ آنچه که به شکل تصنعی ایجاد کرده بودند از هم ÷اشید و امروز کشورهای دنیا به آن شکل در کنار آمریکایی ها نیستند، ما محکم ایستاده‌ایم و از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم و اگر مسیر جنگ را پیش بروند یا مسیر تحریم، محکم ایستاده‌ایم.

وی همچنین درباره ماجرای تماس تلفنی لاریجانی با گوشی وی در صحن مجلس و در جلسه روز یکشنبه هفته جاری تصریح کرد: چیز مهمی نبود؛ اگر کسی دستش را در دماغش هم بکند خبرساز می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: این تماس از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم نبود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن