تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821192779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي حضور شرکت‌‌هاي راه سازي ايراني در ترکمنستان گام‌هاي نهايي برداشته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۴ب.ظ)
براي حضور شرکت‌‌هاي راه سازي ايراني در ترکمنستان گام‌هاي نهايي برداشته مي‌شود موج - به دنبال سفر سال گذشته رئيس جمهور به ترکمنستان و واگذاري تعدادي از پروژه‌هاي راه‌سازي اين کشور به جمهوري اسلامي ايران، جلسه‌اي در شرکت ساخت و توسعه با حضور سفير ايران در ترکمنستان، معاون وزير راه و شهرسازي و شرکت‌هاي راه‌سازي بين‌المللي داخلي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور، جلسه‌اي با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، سفير ايران در ترکمنستان و شرکت‌هاي راه‌سازي بين‌المللي داخلي در شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور برگزار شد و پيرامون چگونگي حضور اين شرکت‌ها در پروژه‌هاي راه‌سازي ترکمنستان بحث و گفت و گو صورت گرفت.
در اين جلسه معاون وزير راه و شهرسازي بهسازي راه سرخس-تجن و احداث آزادراه عشق آباد-ترکمن آباد را از پروژه‌هاي پيشنهادي ترکمنستان براي اجرا توسط پيمانکاران ايراني عنوان کرد و گفت: در اسفند ۱۳۹۳ تفاهم‌نامه‌اي بين مقامات عالي رتبه دو کشور براي تأمين مالي پروژه‌هاي راه‌سازي مورد نياز ترکمنستان به وسيله شرکت‌هاي پيمانکار ايراني از محل تهاتر بدهي گاز به ترکمنستان منعقد شد که به دنبال اين تفاهم‌نامه هياتي از شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور براي تعيين نحوه همکاري در پروژه‌ها در سال جاري به اين کشور سفر کردند.
علي نورزاد افزود: در اين سفر طي مذاکرات صورت گرفته بر اولويت بهسازي راه سرخس-تجن تأکيد شد و به دنبال آن در مرداد نشستي در محل وزارت راه و شهرسازي با حضور مسوولان راه‌سازي ترکمنستان و تعدادي از شرکت‌هاي توانمند راه‌سازي ايران برگزار شد و براي بررسي امکانات شرکت‌هاي ايراني و نحوه همکاري آن‌ها در پروژه‌هاي داخل ترکمنستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور با بيان اينکه مطالعات مقدماتي پروژه راه سرخس - تجن از خرداد سال جاري آغاز شده است اظهار اميدواري کرد: تا با انتخاب شرکت‌هاي پيمانکاري واجد صلاحيت هر چه سريع‌تر شاهد آغاز عمليات اجرايي اين پروژه باشيم.
سفير ايران در ترکمنستان نيز در ادامه با اشاره به اهميت کشور ترکمنستان به عنوان يکي از همسايگان کشور گفت: ترکمنستان يک کشور در حال توسعه است و ساخت و توسعه راه‌ها در اين کشور به عنوان عرصه‌اي مناسب براي صدور خدمات فني و مهندسي و تجلي هنر و پيشرفت ايران در زمينه ساخت انواع راه‌ها به حساب مي‌آيد. علاوه بر اين روابط و تعاملات گسترده اقتصادي ايران با ترکمنستان زمينه مناسبي را براي همکاري‌هاي دو جانبه در اين حوزه فراهم کرده است.
سيد محمد موسي هاشمي گلپايگاني حضور کشورهاي ديگر در اين زمينه را سبب به وجود آمدن فضاي رقابتي عنوان و اضافه کرد: شرکت‌هاي بين‌المللي بسياري علاقه‌مند به انجام پروژه‌هاي راه‌سازي در کشور ترکمنستان هستند که همين امر ما را ملزم به تسريع در روند انجام کارها مي‌کند.
وي يادآور شد: در سفر رياست محترم جمهور جناب آقاي روحاني به ترکمنستان هفت پروتکل ميان روساي جمهور دو کشور به امضا رسيد که بر مبناي آن ظرف ۱۰ سال آينده ميان دو کشور بالغ بر ۶۰ ميليارد دلار روابط دوجانبه صورت گيرد، بر همين اساس امروز قرار است تا بهسازي راه سرخس-تجن توسط شرکت‌هاي ايراني به انجام برسد.
در ادامه اين جلسه مديران عامل هر يک از شرکت‌هاي راه‌سازي سوالات خود در زمينه چگونگي همکاري در پروژه‌هاي راه‌سازي ترکمنستان را مطرح و معاون وزير راه و شهرسازي، سفير ايران در ترکمنستان و معاون ساخت و توسعه راه‌ها به اين سوالات پاسخ دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن