تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806377144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايه سنگين حملات هوايي روسيه بر سر ائتلاف آمريکايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
سايه سنگين حملات هوايي روسيه بر سر ائتلاف آمريکايي موج - گروه بين الملل
بيش از يک سال از آغاز حملات ايالات متحده و متحدانش در قالب ائتلاف ضدداعش به مواضع اين گروه تروريستي مي گذرد، اما با اين وجود نه تنها اين حملات تابحال منجر به پيشرفتي نشده بلکه در اين مدت گروه تروريستي داعش نفوذ و کنترل خود بر مناطق تحت اشغال را بيشتر کرده است.
بسياري از منتقدان دليل اين امر را عدم پيشرفت حملات پنتاگون در سوريه و بي ميلي اوباما براي استفاده از نهايت توان هوايي مي دانند، چنانچه لارا سليگمان، تحليلگر سايت Defence News مي نويسد: «به عنوان مثال، ائتلاف ضدداعش به رهبري آمريکا روز پنج شنبه (8 اکتبر – 16 مهر) تنها دو حمله هوايي عليه مواضع اين گروه تروريستي در سوريه ترتيب داده که در مقابل، حملات هوايي روسيه به تروريست ها در همين روز يک رکورد جديد ثبت کرد و طي 67 حمله موفق به انهدام 60 موضع تروريست ها شد.
با افزايش موفقيت هاي روسيه در بمباران تروريست ها در سوريه، منتقدان ايالات متحده بيش از پيش عملکرد حملات هوايي ائتلاف آمريکايي را با عملکرد روسيه در همين مدت زمان کوتاه مقايسه مي کنند و تاکيد اين انتقادات همواره بر اين است که چرا تعداد حملات ائتلاف آمريکايي ضدداعش تا اين حد کم بوده است؟
سليگمان در ادامه تحليل خود نوشت: «مجموع حملات هوايي ائتلاف آمريکايي در عراق و سوريه تا تاريخ 6 اکتبر (14 مهر) سال جاري، به 7323 حمله هوايي رسيد؛ که از اين ميان 4701 حمله در عراق و 2622 حمله در سوريه صورت گرفته و بدين ترتيب اين ائتلاف به طور ميانگين روزانه 13 حمله در عراق و 7 حمله در سوريه انجام داده است... اين در حالي است که در طول حملات 42 روزه آمريکا به رژيم صدام در سال 1991، جنگنده هاي ائتلاف در مجموع 48 هزار و 224 حمله را ترتيب دادند که اين رقم از ميانگين 1100 حمله در روز حکايت دارد. از سوي ديگر دوازده سال پيش در حمله 31 روزه به عراق، آمريکا به طور ميانگين در هر روز بيش از 800 حمله هوايي به اين کشور را ترتيب داد.»
اين تحليلگر با ارائه اين آمار اين فرضيه را مطرح مي کند که «اين اختلاف فاحش ميان تعداد حملات در اين سه عمليات، گمانه زني ها در مورد اهداف واقعي دولت آمريکا از تشکيل اين ائتلاف را بيشتر مي کند.»
ژنرال بازنشسته ديو دپتولا، مدير اسبق چندي از نهادهاي اطلاعاتي آمريکا در گفتگو با Defence News گفت: «عمليات هوايي آمريکا و ائتلاف تحت فرماندهي ژنرال جيمز تري، فرمانده نيروهاي زميني انجام مي شود و سوال مهم آن است که بر اساس اظهارنظر مقامات و دولت واشنگتن، هدف از اين عمليات بيرون کردن داعش از مواضع خود، تنها از طريق حملات هوايي است، چرا فرماندهي اين عمليات به يک فرمانده نيروي زميني سپرده شده است؟»
دپتولا در اين گفتگو تصريح کرد که از نظر وي دولت باراک اوباما تاکيد بسياري بر جلوگيري از تلفات در ميان اعضاي ائتلاف و پايين آوردن ضريب خطا در حملات دارد؛ در حالي که شدت اين تاکيد به حدي زياد است که اهداف عمليات را تحت تاثير قرار داده و در مقابل گروه تروريستي داعش همچنان مشغول قرباني کردن شهروندان بيشتري است!
ژنرال بازنشسته رابرت اوتو، مقام اسبق سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا نيز تاکيد کرد: «يک نکته مايوس کننده در مورد نيروي هوايي ايالات متحده، فقدان حمايت هاي زميني و عدم شناسايي و اطلاعات کافي از مناطق مورد نظر است. آژانس هاي امنيتي ايالات متحده و نيروهاي ائتلاف نياز به اطلاعات کامل تر و کارآمدي بيشتر در شناسايي منطقه دارند تا از اين طريق، قدرت تمييز و تشخيص مواضع گروه هاي تروريستي از مناطق مسکوني غيرنظامي را داشته باشند.»
اين در حالي است که ايالات متحده در عمليات هوايي در سوريه از جنگنده هاي بسيار پيشرفته و قابل اعتماد F-22 Raptor بهره مي برد. ژنرال اوتو در اين باره گفت: «جنگنده F-22 Raptor از هر نظر کاملا قابل اعتماد و در نوع خود بهترين است. علاوه بر اين ايالات متحده در اين عمليات از هواپيماهاي بدون سرنشين فوق پيشرفته MQ-1 Predator و MQ-9 Reaper استفاده مي کند که قابليت فيلمبرداري ويدئويي از منطقه مورد نظر را دارند، ولي با وجود بهره گيري از جديدترين تکنولوژي هاي نظامي، ايالات متحده و متحدانش توفيقي در اين مدت نداشته اند.»
با لحاظ کردن اين موارد، تنها دو دليل مي توان براي ناکامي ايالات متحده و متحدانش در مقابله با داعش برشمرد؛ نخست آنکه غرب و در راس آن آمريکا تمايلي براي نابودي داعش ندارد و اين حملات تنها براي ارائه تصويري غيرواقعي براي مخاطب جهاني و از سوي ديگر پوششي براي تداوم حضور نظامي آنها در منطقه است؛ و دوم آنکه آمريکا و متحدانش توان نابودي داعش بواسطه حملات هوايي را ندارند.
آنچه مي توان گفت آنکه در صورت بروز هر يک از فرضيات، آمريکا بايد نگران حملات روسيه به داعش در سوريه بوده و همواره به آن اعتراض کند؛ چرا که در صورت واقعي بودن فرضيه نخست، نه تنها عدم تمايل آمريکا به نابودي داعش بر همگان آشکار مي شود بلکه موقعيت روسيه در منطقه به مراتب مستحکم تر از آمريکا خواهد شد. از سوي ديگر در مورد فرضيه دوم نيز بايد گفت در صورت موفقيت روسيه در مقابله با داعش (که بسيار محتمل است) ناکارآمدي نظامي آمريکا در اين مورد ثابت خواهد شد.


تهيه و تنظيم: مهدي قاسمي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن