تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاترين نرخ فروش ماهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
از شب يلدا تا شب عيد؛ بالاترين نرخ فروش ماهي موج - رئيس هيأت مديره اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي استان مازندران اظهار داشت: پرورش ماهيان گرمابي در استان مازندران در اسفند سال گذشته آغاز شده و تا برداشت کامل محصول اين پروژه تا اواخر آبان سال جاري ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، فصل رشد کامل ماهيان گرمابي در آبان به اتمام مي‌رسد اما پرورش دهندگان ماهيان را دپو کرده تا بتوانند در فصل پيک فروش که معمولاً از شب يلدا شروع مي‌شود و تا شب عيد نوروز ادامه دارد، با بالاترين نرخ ماهيان خود را به فروش برسانند.
رئيس هيأت مديره اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي استان مازندران اظهار داشت: پرورش ماهيان گرمابي در استان مازندران در اسفند سال گذشته آغاز شده و تا برداشت کامل محصول اين پروژه تا اواخر آبان سال جاري ادامه خواهد داشت.
محمد گشتاسب زاده، در ادامه بيان کرد: هر ساله با شروع فصل گردشگري در استان مازندران، برداشت ماهيان پرورشي از ارديبهشت آغاز مي‌شود.
اين مقام مسوول در اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي استان مازندران گفت: به اين ترتيب پرورش دهندگان با فروش محصولات خود به رستوران‌ها و گردشگران مي‌توانند نقدينگي کافي براي تأمين غذاي با کيفيت و ساير ملزومات پرورش را به دست آورند.
وي تصريح کرد: فصل رشد کامل ماهيان گرمابي در آبان ماه به اتمام مي‌رسد اما پرورش دهندگان ماهيان را دپو کرده تا بتوانند در فصل پيک فروش که معمولاً از شب يلدا شروع مي‌شود و تا شب عيد نوروز ادامه دارد، با بالاترين نرخ ماهيان خود را به فروش برسانند.
گشتاسب زاده با اشاره به اينکه بازار فروش ماهيان در پايان فصل توليد براي پرورش دهندگان بازار مطمئني نيست، اظهار داشت: همانطور که به دليل گراني‌ها، ميزان مصرف لبنيات و گوشت و ميوه در سبد غذايي مردم روز به روز کاهش مي‌يابد، ماهي نيز از اين امر مستثنا نيست.

ضرورت افزايش سرانه مصرف ماهي در ميان مردم
وي تاکيد کرد: آمارها حاکي از آن است سرانه مصرف ماهي در ايران به شدت روبه کاهش است که دليل اصلي آن عدم توان خريد مردم عنوان شده است.
رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي استان مازندران اذعان داشت: سازمان شيلات ايران به عنوان متولي اصلي اين امر بايد نهايت تلاش خود را براي فرهنگ سازي مصرف آبزيان در ميان مردم انجام دهد تا بتوانيم به زودي به نرم جهاني سرانه مصرف آبزيان دست يابيم.
به گفته وي، افزاش سرانه مصرف ماهي در ميان مردم باعث خواهد شد تا با افزايش توليد در مقابل افزايش تقاضا شاهد رونق هر چه بيشتر صنعت پرورش ماهي باشيم.
وي گفت: همچنين افزايش سرانه باعث رونق هر چه بيشتر صنايع شيلاتي براي توليد محصولات آبزيان با تنوع بيشتر خواهد شد.
اين مقام مسوول در اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي در ادامه گفته‌هاي خود خاطرنشان کرد: در استخرهاي پرورشي استان مازندران چهار گونه آزاد، سرگنده، آمور و کپور توسط پرورش دهندگان بخش خصوصي پرورش داده مي‌شوند.

شيوع آلودگي در استخرهاي پرورش ماهي حوزه هراز
رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ماهيان گرمابي متذکر شد: امسال در استخرهاي پرورشي ماهيان گرمابي واقع در حوزه هراز به دليل آلودگي، مشکلاتي براي پرورش دهندگان به وجود آمد که اميدواريم با تدابيري که از سوي دولت تدبير و اميد انديشيده مي‌شود، هر چه سريع‌تر شاهد رفع اين مشکلات باشيم.
گشتاسب زاده اظهار اميدواري کرد: ظرف دو سال آينده شاهد رونق هر چه بيشتر پرورش ماهيان گرمابي به دور از شيوع هر نوع بيماري در مزارع استان مازندران و کشور باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن