تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814749434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط توليد انبوه اژدر پيشرفته «والفجر» افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۰ق.ظ)
با حضور وزير دفاع خط توليد انبوه اژدر پيشرفته «والفجر» افتتاح شد موج - خط توليد انبوه اژدر پيشرفته والفجر با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع افتتاح و بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، خط توليد انبوه اژدر پيشرفته والفجر با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع افتتاح و بهره‌برداري رسيد.
سردار دهقان در مراسم افتتاح خط توليد اژدر پيشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طي سخناني اظهار داشت: يکي از اولويت‌هاي اصلي وزارت دفاع تجهيز نيروهاي دريايي ارتش و سپاه به تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبير و تأکيد فرمانده معظم کل قوا بعنوان دستان بلند جمهوري اسلامي ايران ضمن دفاع از حريم دريايي کشور، تهديد هر خصم متجاوزي را با قاطعيت درهم کوبند.
وزير دفاع گفت: در اجراي اين اولويت راهبردي، دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع با روحيه و تلاش جهادي اقدام به طراحي، ساخت و فراهم‌سازي توليد انبوه اژدر والفجر کرده و با بهره‌گيري از فناوري‌هاي بسيار پيشرفته موفق شدند اين پروژه مهم را به نتيجه برسانند.
دهقان در تشريح اين اژدر بومي اظهار داشت: اژدر پيشرفته والفجر با ويژگي‌هاي هوشمندي، قابليت ضد فريب، سرعت زياد و سرجنگي با قدرت انفجاري و تخريب بسيار بالا قادر است با غافلگيري ظرف چند ثانيه اهداف و شناورهاي بزرگ دريايي را بطور کامل منهدم و غرق کند.
وي افزود: از ويژگي‌هايي که اژدر والفجر را نسبت به ساير محصولات مشابه در دنيا متمايز کرده، زمان کوتاه آماده‌سازي در يگان‌هاي پشتيباني کننده و يگان‌هاي شليک‌کننده است که موجب افزايش فوق‌العاده توان تاکتيکي، سرعت عمل و واکنش سريع يگان‌هاي رزمي سطحي و زير سطحي نيروي‌هاي دريايي ارتش و سپاه مي‌شود.
دهقان تصريح کرد: افتتاح اين خط توليدي نشان از عزم وزارت دفاع و دولت يازدهم در پشتيباني مؤثر و همه جانبه از نيروهاي مسلح براي تحقق اصل بازدارندگي و اجراي آيه شريفه ترهبون به عدوالله و عدوکم دارد؛ که فرمانده معظم کل قوا در ديدار اخير کارکنان نيروهاي دريايي سپاه با معظم له، بدان تأکيد وي‍ژه‌اي داشتند.
وزير دفاع با بيان اينکه اين تجهيزات و تسليحات پيشرفته صرفاً جنبه دفاعي دارد، گفت: گلوله‌ها، موشک‌ها و اژدرهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران فقط به سمت کساني نشانه روي و شليک خواهد شد که قصد تعرض به اين آب و خاک را داشته باشند.
وزير دفاع تأکيد کرد: ما بر مبناي تهديدات محتمل پيش روي ملت ايران با تمام توان نسبت به تقويت بنيه دفاعي خود اقدام خواهيم کرد و هيچ قطعنامه اي نمي تواند مانع افزايش توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران شود. حتي اگر زماني تهديداتي در فراجو را محتمل بدانيم خود را قادر مي دانيم تا در اين زمينه نيز وارد شده و پيش بيني هاي لازم دفاعي را بعمل آوريم. آنچه که براي ما مهم است تضمين امنيت پايدار ملي و منطقه اي است.
دهقان با تبريک اين موفقيت و دستاورد بزرگ به ملت رشيد ايران و فرماندهي معظم کل قوا که همواره در مسير خودکفايي صنعت دفاعي هادي و حامي بوده‌اند؛ از زحمات و تلاش مديران، دانشمندان، متخصصان و کارگران افتخارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع که با طراحي و ساخت اين اژدر پيشرفته برگ زرين ديگري به مجموع افتخارات وزارت دفاع و صنعت دفاعي افزودند تشکر و قدرداني و تاکيد کرد: روند تعالي و پيشرفت براي خلق و ابداع فناوري‌هاي جديد با سرعت ادامه داشته و لحظه‌اي دچار توقف نخواهد شد.
در ادامه امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز طي سخناني با تشکر و قدرداني از وزارت دفاع که با پشتيباني هاي موثر، نيروي راهبردي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران را به انواع سلاح هاي پيشرفته مجهز مي کند، گفت: يکي از سلاح هاي موثر و ارزشمند در تقويت توان رزم دريايي اژدر است و اژدر پيشرفته والفجر که به دست متخصصان صنايع دريايي وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است نسبت به اژدرهايي که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته از برد مناسب تر، دقت و قدرت انفجار و تخريب بالاتر برخوردار است.
وي در ادامه افزود: اين سلاح که بيشترين کاربرد را در زير دريايي ها دارد با استفاده از رادار و سونار قادر است اهداف را شناسايي و به صورت هوشمند مورد تعقيب قرار داده و با قدرت تخريب بسيار زياد آن را منهدم کند.
سياري در پايان گفت: اين موفقيت بزرگ را به همکارانم در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع تبريک عرض مي کنم و براي آنها آرزوي موفقيت دارم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن