تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير عامل بانک مسکن با وزير امور شهرسازي افغانستان ديدار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۸ق.ظ)
مدير عامل بانک مسکن با وزير امور شهرسازي افغانستان ديدار کرد موج - وزير امور شهرسازي افغانستان به منظور حل مشکل مسکن در افغانستان با استفاده از تجربيات بانک مسکن در بخش تأمين مالي مسکن با توجه به قدمت 76ساله بانک، با مدير عامل و اعضاي هيات مديره اين بانک ديدار و از بانک مسکن درخواست همياري کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمدهاشم بت شکن، مدير عامل بانک مسکن، در اين ديدار گفت: آماده هر نوع همکاري درزمينه آموزش و انتقال تجربه به کشور افغانستان هستيم تا اين کشورنيز به توسعه لازم در بخش مسکن و ساختمان برسد.
وي در ادامه با ارائه تاريخچه اي از فعاليت و خدمات بانک مسکن با اشاره به فعاليت 76 ساله اين بانک در حوزه مسکن و ساختمان گفت: بعد از انقلاب اسلامي 21 ميليون واحد مسکوني درکشور ساخته شده است که تأمين مالي يک سوم اين واحدها توسط بانک مسکن انجام شده است.
بت شکن افزود: بانک مسکن در حال حاضر از حيث مانده تسهيلات بزرگ ترين بانک کشور است. ويژگي هاي اصلي بانک مسکن از نظر تسهيلات را طولاني بودن سررسيد تسهيلات و نرخ سود پايين عنوان کرد و حوزه فعاليت بانک مسکن در بخش تسهيلات را در سه حوزه پرداخت تسهيلات خريد و ساخت براي افراد جامعه، پرداخت تسهيلات به توليدکنندگان و انبوه سازان و پرداخت تسهيلات به توليدکنندگان مصالح ساختماني برشمرد.
مدير عامل بانک مسکن با تاکيد بر ابزارهاي لازم براي تأمين مالي و تجهيز منابع در بانک مسکن گفت: بانک مسکن بر اساس تجارب کشورهايي مثل آلمان و انگليس صندوق هاي پس انداز و تسهيلات مسکن راه اندازي کرد تا افراد بتوانند با سپرده گذاري و طي مدت انتظار مورد نظر از تسهيلات لازم براي خريد واحد مسکوني بهره مند شوند. روش ديگر خطوط اعتباري است که بانک مرکزي مي دهد. از آنجايي که بانک مسکن يک بانک دولتي است و طبق قانون جمهوري اسلامي ايران مقرر شده به عنوان يک بانک تخصصي توسعه اي، دولتي باقي بماند و از طرفي داراي شبکه دسترسي وسيع حدود 1300 شعبه با تقريباً 14 هزار نفر پرسنل امکان ارائه خدمات در کل کشور را دارد، مشمول اين روش شده است.
بت شکن همچنين طرح مسکن مهر را به عنوان يکي ديگر از مدل هاي تأمين مالي عنوان کرد که حدود دو ميليون و 370هزار واحد مسکوني با اعتباري معادل 450 هزار ميليارد ريال ساخته شده است.
وي مدل ديگر تأمين مالي در بانک مسکن را مدل رقابتي يا نرخ هاي آزاد برشمرد که بر اين اساس سپرده به شکل رقابتي از بازار جذب و به نرخ رقابتي به مشتري ارايه مي شود. اين مدل براي افرادي که نمي خواهند از امکانات دولت استفاده کنند کاربرد دارد.
بت شکن با اشاره به اينکه در حال حاضر تمامي بانک هاي کشور مجوز اعطاي تسهيلات خريد و ساخت مسکن را دارند، افزود: با توجه به امکانات موجود و توان پس انداز بخشي از مردم عمده توجه بانک مسکن به اقشار متوسط جامعه است.
مديرعامل بانک مسکن تصريح کرد:اين بانک علاوه بر فعاليت اصلي خود شرکت تأمين سرمايه به منظور تأمين مالي پروژه هاي ساخت و ساز از طريق بازار سرمايه و با انتشار اوراق بهادار ايجاد کرده است.
وي با اشاره به وجود اقشار با توان مالي پايين در کشور افغانستان گفت: چنانچه دولت افغانستان وارد عمل شده و با دادن منابع به بانک هاي افغانستان و يا يارانه نرخ سود تسهيلات امکان تأمين مسکن براي مردم افغانستان را فراهم نمايد، بخشي از مشکل مسکن حل خواهد شد.
بت شکن همچنين پيشنهاد داد نهادهاي تخصصي مالي منطقه اي در بخش مسکن در افغانستان راه اندازي شود تا بر اساس ساختار و ويژگي هاي هر منطقه ساخت و ساز انجام شود.
ابوالقاسم رحيمي انارکي، عضو هيات مديره بانک مسکن، نيز طي سخناني به بيان تاريخچه و نحوه شکل گيري صندوق هاي پس انداز مسکن پرداخت.
وي با اشاره به افتتاح صندوق پس انداز مسکن در سال 1337گفت: اين صندوق فراز و فرودهايي تا قبل و بعد از انقلاب اسلامي داشت و با اجراي قانون عمليات بانکي بدون ربا فعاليت آن متوقف گرديد و مجدداً در سال 1369 اين صندوق احيا شد و توانست انواع مختلف تسهيلات به متقاضيان پرداخت کند.
وي صندوق پس انداز مسکن ويژه کارکنان دولت،صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب سپرده ممتاز را از ديگر روشهاي بانک مسکن در حوزه تامين مالي بخش مسکن عنوان کرد و به بيان مزاياي هريک از اين صندوق ها پرداخت.
رحيمي انارکي با اشاره به احتمال مواجه شدن اين صندوق ها با کسري منابع افزود: انتشار اوراق رهن ثانويه يکي از موارد پيشگيري از کمبود منابع در اين صندوق ها است تا از اين طريق بانک ها دارايي هاي خود که در رهن است را فروخته و تبديل به پول نمايند.
وي با اشاره به پرداخت بيش از 3ميليون فقره تسهيلات خريد و ساخت واحد مسکوني در قالب صندوق پس انداز مسکن و نيز حساب ممتاز از سال 1369 به بعد تاکيد کرد :در اين روش ها سعي داريم علاوه بر تسهيلات بانک از سپرده خود مردم و ساير دارائيهاي آنها در تأمين مالي مورد نياز مسکن آنها استفاده کنيم.
در ادامه اين ديدار سيد سعادت منصور نادري وزير امور شهرسازي افغانستان نيز طي سخناني يکي از اهداف سفر به ايران را ديدار با مسوولان بانک مسکن واستفاده از تجارب آنها در بخش مسکن و ساختمان برشمرد.
وي بانک مسکن را بزرگترين بانک در ايران در بخش ساختمان و مسکن قلمداد کرد و تأکيد کرد: ابزارهاي مورد استفاده بانک مسکن در اين بخش مي تواند به حل مشکل مسکن در کشور افغانستان کمک کند.
وزير امور شهرسازي افغانستان با اشاره به نياز 100 هزار واحد مسکوني در اين کشور بر اجراي طرح هايي همچون مسکن مهر در تأمين اين واحدهاي مسکوني در افغانستان تأکيد کرد.
وي بيشترين اقشار کشور افغانستان را ضعيف عنوان کرد و ابراز اميدواري کرد با تأمين مسکن اين اقشار با حمايت هاي بانک مسکن بتوان اين اقشار را از ضعيف به متوسط ارتقا داد.
وزير امور شهرسازي افغانستان در ادامه سخنان خود همکاري بانک مسکن در انتقال تجارب خود به کشور افغانستان و رونق ساخت و ساز در اين کشور را خواستار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن