تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798606087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مجلس کسی مخالف برجام نیست؛ راه های سوء استفاده دشمن باید بسته شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در مجلس کسی مخالف برجام نیست؛ راه های سوء استفاده دشمن باید بسته شود
ر حالی امروز مجلس وارد اولین روز بررسی جزئیات اجرای برجام می شود که عمده رسانه ها و فعالان سیاسی موافق و مخالف اصل برجام ، از یک نکته غفلت کرده اند و آن این است که آنچه در روزهای گذشته و امروز و احتمالا روزهای آینده در مجلس وجود دارد، مخالفت یا موافقت با اصل برجام نیست...
کد خبر: ۵۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ - 13 October 2015


در حالی امروز مجلس شورای اسلامی وارد اولین روز بررسی جزئیات اجرای برجام می شود که عمده رسانه ها و فعالان سیاسی موافق و مخالف اصل برجام ، از یک نکته غفلت کرده اند و آن این است که  آنچه در روزهای گذشته و امروز و احتمالا روزهای آینده در مجلس وجود دارد، مخالفت یا موافقت با اصل برجام نیست، بلکه مخالفینی که این روزها در مجلس وجود دارند، در مورد شیوه اجرای آن مخالفت می کنند و نه با اصل برجام. 


به گزارش «تابناک» اگر برجام یک توافقنامه است که به گفته سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایرانی، یا باید به صورت کامل از سوی ایران تصویب و یا رد شود و نمی توان بندهایی به آن اضافه یا کم کرد، مشخص است که مجلس شورای اسلامی آن را تایید کرده است، اما در مورد شیوه اجرای آن نظرات محکم و قابل توجهی دارد. 


پس اول اینکه امروز و احتمالا روزهای آینده، دستور کار مجلس در مورد تایید یا رد برجام نیست، چرا که کسی در مجلس به دنبال رد برجام نیست، بلکه فعالیت های این روزهای مجلس ناظر به بررسی جزئیات اجرای برجام است.


دوم اینکه افرادی که این روزها به عنوان مخالف برجام در جریان مذاکرات مجلس از آنها نام برده می شود، آنان نیز مخالفتی با اصل برجام ندارند، بلکه در مورد شیوه اجرای آن توسط ایران استدلالاتی دارند و معتقدند که باید مجلس شرایط را به گونه ای برای دولت مهیا کند که دولت بتواند بیشترین دستاورد را از این توافقنامه داشته باشد و در صورتی که با بد عهدی هایی از سوی طرف های غربی مواجه شد، بتواند با استفاده از قانون مجلس، عکس العمل بهینه و نه انفعالی نشان دهد. 
همانگونه که وزیر امور خارجه در مجلس اشاره کرد نمره برجام هر چه باشد؛ پنج باشد یا نود، اگر درست اجرا نشود و درست از آن بهره برداری نشود، مایه خسران ایرانیان خواهد بود. 


این چند روز شرایط حساسی پیش روی مجلس، دولتی ها و رسانه هاست. همه باید کمک کنند که اجرای برجام توسط کشورمان در بهترین حالت ممکن صورت پذیرد و اگر کاستی هایی در خود برجام وجود دارد که قطعا وجود دارد، با تدوین یک قانون محکم و قوی از سوی مجلس، به حداقل ممکن برسد. 


لذا این روزها کسانی را که در مجلس مخالفت هایی می کنند، مخالفت آنان نه با دولت یا برجام، بلکه مخالفت با بندهایی از طرح شیوه اجرای برجام است که تصور می شود این طرح نمی تواند تضمینی قدرتمند برای شیوه اجرای برجام در آینده باشد. 


دولت نباید خود را در مقابل این افراد بگذارد، اتفاقا دولت اگر دنبال برداشت بهینه از این توافق است باید خود را در کنار این افراد بگذارد و از آنها هم سپاسگذار باشد که به دنبال تصویب طرحی برای کمک به اجرای قوی تر برجام هستند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن