تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820332486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردهمایی بزرگ روحانیون استان سمنان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
گردهمایی بزرگ روحانیون استان سمنان برگزار شد

گردهمایی روحانیان استان سمنان


شناسهٔ خبر: 2939139 - دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
استانها > سمنان

شاهرود - گردهمایی بزرگ علما، روحانیان و طلاب استان سمنان با هدف ارتقاء سطح علمی روحانیان و تبادل نظر درباره مسائل روز در آستانه ماه محرم الحرام برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، دومین گردهمایی روحانیان استان سمنان در سال۹۴، ظهر دوشنبه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و تنی چند از علما، روحانیان و طلاب سراسر استان سمنان در سالن همایش های مجموعه البرز شرقی در شاهرود برگزار شد. امام جمعه شاهرود در این مراسم، با اشاره به لزوم برگزاری گردهمایی روحانیان در طول سال با هدف بحث و تبادل نظر، تغذیه فکری و ارتقاء سطح آگاهی های روحانیان، گفت: برگزاری گردهمایی علما و روحانیان در آستانه ماه های رمضان و محرم اقدامی در خور توجه است.

حجت الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه علما باید در مراسم عزاداری ماه محرم فعالانه حضور داشته باشند، بیان داشت: صرف سخنرانی و بیان مصیبت از سوی روحانیان و مبلغان در ایام ماه محرم کافی نیست لذا روحانیان می بایست در هیئات مذهبی حضور فیزیکی داشته باشند، در اشاعه فرهنگ دینی تلاش کنند و بعضا به سوالات مردم پاسخ دهند. وی افزود: در برخی موارد به دلیل تعدد مجالس عزاداری و یا انجام وظیفه در چند نقطه به صورت همزمان ممکن است روحانیان برای حضور در هیئات عزاداری امام حسین(ع) با معزوریت هایی روبرو شوند اما همین حضور صرف فیزیکی در جلوی هیئات سینه زنی و عزاداری توسط روحانیان می تواند اثر گذار باشد. محرم فرصت طلایی برای اشاعه فرهنگ حسینی امام جمعه شاهرود خطاب به روحانیان با تاکید بر اینکه محرم فرصتی طلایی برای اشاعه فرهنگ دینی است، گفت: از روحانیان تقاضا دارم تا در این ماه برای اشاعه فرهنگ و نهضت حسینی و تبلور آن در زندگی امروز جامعه مسلمان ایران اسلامی وقت بیشتری صرف کنند. ترابی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان داشت: با وجود تهاجم فرهنگی دشمنان، کار برای انجام دادن بسیار است که روحانیان می توانند با در اختیار قرار دادن وقت بیشتر برای حضور در مجالس عزاداری حسین(ع) به این منظور دست یابند. وی ادامه داد: روحانیان در زمره اقشار بسیار تاثیرگذار در جامعه هستند و حضورشان در کنار مردم و در راس هیئات مذهبی می تواند در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم و بویژه نسل جوان مفید به فایده باشد.

ولی فقیه حجیت بخش است امام جمعه شاهرود همچنین همدلی و همزبانی، تبعیت از اوامر رهبری و حمایت از دولت را از جمله موارد مورد توجه روحانیان دانست و تاکید کرد: امروز باید راه شهدا که همان اطلاعت از ولایت فقیه ایت را در معنای واقعی کلمه ادامه دهیم.  ترابی خطاب به روحانیان، بیان داشت: نگذاریم همه بار امور بر دوش بزرگان مملکت باشد و در آنجا که برخلاف نظرات رهبری عمل می شود، موضع گیری صریح لازم است و می بایست به میدان آمد پس نگوییم اعلام نظر و مواضع آن بزرگواران و مسئولانی که در راس امور هستند کفایت می کند لذا نباید بزرگان کشور را تنها گذاشت. وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از ولایت فقیه است، افزود: چرا که ولی فقیه حجیت بخش است پس باید قدردان آن بود پس آنجا که ولایت فقیه از ما می خواهد می بایست با حضور در صحنه دین خود را به انقلاب ادا کنیم. مردم استان سمنان ریشه عمیق مذهبی دارند مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در ابتدای این همایش، با بیان اینکه مردم استان از ریشه های عمیق فرهنگی برخوردارند، گفت: در استان پتانسیل های ویژه ای از جمله روحانیان و علمای بزرگ وجود دارد و فعالیت ۱۴مدرسه و حوزه علمیه ویژه برادران و ۱۲حوزه علمیه و مدرسه ویژه خواهران با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰طلبه شاهد مثال این مدعا است. حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت خوب شبکه تبلیغی برخوردار است، گفت: ۶۲خانه عالم روستایی، ۲۸۰مبلغ سنتی تحت آموزش، قریب به یک هزار و ۳۰۰هیئت مذهبی و یک هزار و ۸۰۰مداح شناسنامه دار نشان دهنده ظرفیت بالای شبکه تبلیغی در سطح استان است. وی همچنین با بیان اینکه هنوز در برخی موارد استان سمنان با کمبود مبلغ و روحانی مواجه است، افزود: برای مثال از ۷۲۰مسجد موجود در این استان، ۴۳۰مسجد فعال و مابقی نیازمند مبلغ هستند همچنین ۵۰درصد از مدارس استان نیازمند امام جماعت و صنایع، کارخانجات و مجامع صنعتی استان نیز نیازمند حضور روحانی در مجموعه خود هستند.

امر به معروف و زکات مورد توجه قرار گیرد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین خطاب به روحانیان، گفت: در آستانه ماه محرم، مبلغان، روحانیان و مبلغان بانو می بایست نسبت به دو موضوع امر به معروف و نهی از منکر و همچنین زکات به عنوان دو رکن اساسی در نظام اسلامی برای مردم آگاهی رسانی کنند. شکری افزود: روحانیان می بایست از فرصت طلایی بدست آمده در ایام محرم برای ترویج این دو مقوله مهم استفاده کنند و به خصوص روحانیان مستقر در روستاها می توانند با اشاعه فرهنگ زکات در بین مردم، نسبت به ترویج این فریضه اقدام کنند. وی در خاتمه، بیان داشت: همچنین روحانیان در نظر داشته باشند که هفته نخست از دهه اول ماه محرم طبق نامگذاری شورای فرهنگ عمومی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است لذا با ترویج این مهم در بین مساجد و اقشار مختلف مردم زمینه ساز اشاعه این فریضه مهم باشید. این همایش یکروزه با هدف ارتقاء سطح آگاهی های روحانیان در آستانه ماه محرم، با برگزاری برنامه های فرهنگی، مداحی، تلاوت قرآن مجید و ادعیه متبرکه خاتمه یافت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن