تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815613211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد گروه‌هاي تندرو و افراطي در جهت اسلام هراسي و سياه نمايي اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۱۰ب.ظ)
ولايتي: ايجاد گروه‌هاي تندرو و افراطي در جهت اسلام هراسي و سياه نمايي اسلام است موج - رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه گروه‌هاي تکفيري و افراطي توسط عوامل خارجي و دشمنان در منطقه ايجاد شده‌اند، گفت: انديشمندان جهان اسلام بايد براي ايجاد وحدت، مبارزه با افراط گرايي و تروريسم تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر ولايتي در ديدار رئيس و تعدادي از از اعضاي انجمن دوستي ايران و تونس که به ايران سفر کرده‌اند در خصوص همکاري‌هاي فيمابين به ويژه در زمينه‌هاي علمي و تحقيقاتي به بحث و تبادل نظر پرداخت.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سابقه تمدني ايران و تونس و روابط دو کشور گفت: دو کشور ايران و تونس داراي سابقه ارزشمند تاريخي و تمدني هستند و تونس در شمال آفريقا با تمدن اسلامي عجين بوده و رابطه ديرينه اي ميان دو طرف وجود داشته که بايد براي ارتقا و رشد اين روابط تلاش کرد.
وي در ادامه با اشاره به برخي از مشکلات و معضلاتي که جامعه اسلامي را فرا گرفته است، گفت: عوامل خارجي در تلاش براي برهم زدن صلح و ثبات در جهان اسلام هستند و نمونه آن را در ايجاد گروه‌هاي تکفيري و افراطي مي‌توان ملاحظه کرد.
ولايتي خاطر نشان کرد: اختلافات مذهبي و طايفه اي توسط بيگانگان و با تحريک دشمنان و دامن زدن به برخي اختلافات در ميان امت اسلامي ايجاد مي‌شود و روز به روز بر دامنه آن با حمايت توطئه گران و دشمنان افزوده مي‌شود.
وي ادامه داد: بايد تلاش کرد با استفاده از نقطه نظرات انديشمندان و فرهيختگان دلسوز و علاقه مندان جهان اسلام زمينه‌هاي وحدت و مبارزه با اين مشکلات را فراهم کرد و انجمن‌هاي فرهنگي، اجتماعي و علمي در اين زمينه مي‌توانند مؤثر و تاثيرگذار باشند.
دبير کل مجمع بيداري اسلامي تاکيد کرد: ايجاد و راه اندازي گروه‌هاي تندرو و افراطي مانند القاعده و داعش نه تنها موجبات آزار و نگراني مسلمانان شده بلکه اين گروه‌ها باعث بي آبرويي مسلمانان در منظر جهانيان هستند و در جهت اسلام هراسي و سياه نمايي اسلام که دين رأفت، دوستي، صلح و انساندوستي است گام بر مي‌دارند.
ولايتي اضافه کرد: يقيناً در اين زمينه بيگانگان و توطئه گران پشت صحنه اين افراطيون و گروه‌هاي تکفيري قرار دارند که بايد براي معرفي چهره واقعي اسلام و وحدت هرچه بيشتر ميان امت اسلامي تلاش کرد.
وي همچنين به نقش برخي کشورهاي غربي در دامن زدن به اين اختلافات و حمايت از گروه‌هاي افراطي اشاره کرد و افزود: اين گروه‌ها با اعمال خشونت، جنايت و اعمال وحشيانه که نمونه آن را نمي‌توان در هيچ کجا ملاحظه کرد ادعاي اسلام را دارند و چهره غير واقعي و متناسب با خواسته غربي‌ها را ترويج مي‌کنند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: اين اعمال وحشيانه گروه‌هاي افراطي براي ايجاد ترس و اسلام هراسي در جهان بارها از رسانه‌هاي غربي پخش و منعکس مي‌شود که نمونه آن را مي‌توان در سوزاندن خلبان سوري، اعدام‌هاي دسته جمعي، گردن زدن‌ها، جنايت بر عليه زنان و کودکان و... مشاهده کرد.
ولايتي ادامه داد: رسانه‌هاي غربي به دنبال اين هستند تا چهره اسلام را بدين گونه و با رفتار گروهک‌هاي افراطي نمايش دهند که اين بر خلاف ارزش‌ها و آموزه‌هاي صريح دين اسلام است.
در اين ديدار هيات تونسي گزارشي از سطح روابط دو کشور در زمينه‌هاي مختلف، برنامه‌هاي پيش بيني شده و اقدامات انجمن ارائه کرد و در ادامه زمينه‌هاي همکاري‌هاي دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن