تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسفالت نامناسب خيابان هاي هويزه، داد مردم اين شهر را در آورده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۳ب.ظ)
آسفالت نامناسب خيابان هاي هويزه، داد مردم اين شهر را در آورده است موج-هويزه-شهر هويزه از شهرهاي مهم نفت خيز مناطق جنوب محسوب مي شود، اما آسفالت بي کيفيت معابر و خيابان ها برازنده اين شهر نفت خيز نبوده و نيست.
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، شهر هويزه از شهرهاي مهم نفت خيز مناطق جنوب محسوب مي شود، اما آسفالت بي کيفيت معابر و خيابان ها برازنده اين شهر نفت خيز نبوده و نيست.
کيفيت معابر شهري يکي از عوامل موثر بر کيفيت زندگي شهروندان و همچنين يکي از شاخصهاي رضايت از عملکرد شهرداري ها محسوب مي شود.
البته اين دغدغه ذهني تنها مربوط به رانندگان نبوده و نيست، بلکه شهروندان را نيز درگير خود کرده، به طوري که بارها و بارها از اين وضعيت ابراز نارضايتي کرده‌اند.
کافي است سوار وسيله نقليه‌‌اي باشي تا در مسير مبدأ تا مقصد، بارها و بارها بالا و پايين رفتن خود را در فرورفتگي و برآمدگي خيابان‌ها ببيني؛ آنجاست که حتي اگر با صداي بلند از اين وضعيت ابراز گلايه‌مندي نکني، زير لب و يا حداقل در درون خودت، از اين وضعيت شاکي مي‌شوي.
اغلب مردم ديگر به اين وضعيت عادت کرده‌اند به خاطر اينکه ديگر اعتراضي به اين وضعيت ندارند؛ شايد هم معترض هستند اما وقتي مي‌بينند هيچ اتفاقي رخ نمي‌دهد، سکوت را ترجيح مي‌دهند.
جهت بررسي اين مشکل شهر به ميان مردم رفتيم تا نظر آنها را در مورد وضعيت نامناسب آسفالت شهر هويزه جويا شويم.
شهروندي در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص مشکلات معابر شهري مي گويد: اکثر خيابان هاي هويزه وضعيت بسيار بدي دارند، چاله هاي بزرگ در وسط خيابان ها هم به وسايل نقليه آسيب مي رساند، و هم نماي زشتي به شهر مي دهد. او ادامه مي دهد: اين وضعيت معابر شايسته شهري که سالانه نفت زيادي از آن استخراج مي شود نيست.
يک راننده تاکسي در پاسخ به مشکلات معابر و خيابان هاي شهر هويزه مي گويد: شرايط آسفالت شهر بسيار بد است، آخر ما چه گناهي کرده ايم که راننده تاکسي شده ايم، هرچه در مي آوريم بايد خرج تعمير جلوبندي ماشين کنيم.
وي ادامه مي دهد: وقتي به شهر هاي ديگر مي روم افسوس مي خورم، کاش مسئولين شهري هويزه اندکي به مردم فکر مي کردند.
شهروندي ديگري در اين خصوص اظهار داشت: در خيابان هاي هويزه چاله چوله ها بسيار زياد است، البته بعضي چاله ها، چاه هستند.
يک شهروند ديگر در رابطه با مشکلات آسفالت خيابان هاي شهر گفت: مدت‌هاست آسفالت خيابان‌هاي هويزه در وضعيت نامناسبي قرار دارد، به طوري که مي‌توان آن را به لباسي تشبيه کرد که صد جاي آن وصله‌دوزي شده است. وي ادامه داد: امروز دغدغه اکثر مردم شهر وضعيت نامناسب خيابان ها است.
يکي ديگر از عوامل اصلي کيفيت پايين معابر شهري، کنده کاري خيابان ها و معابر توسط سازمان هاي مختلف از قبيل آب و فاضلاب، مخابرات و ساير ارگان ها است. اين حفاري هاي مداوم و بي پايان يکي از مهم ترين عوامل تخريب آسفالت خيابان هاست و متاسفانه شهرداري در اين حوزه دخالت و کارايي چنداني ندارد؛ زيرا مشکل اصلي مربوط به زيرساخت هاي شهري و عبور بسياري از تاسيسات از زير خاک است. با اين حال، در اين حوزه مشکل اصلي عدم هماهنگي ميان اين سازمان ها با شهرداري ها است که هنگام حفاري خيابانها زمان تعمير مجدد آن را افزايش مي دهد.
نکته ديگر مربوط به غفلت از معابر فرعي شهر و توجه بيش از حد به معابر اصلي است. شهرداري ها به طور اعم سعي مي کنند معابري که بيشتر در معرض ديد هستند را همواره در وضعيت ايده آل نگهداري کنند، تا مورد هجمه کمتري از نارضايتي ها قرار گيرند. اما نکته اصلي در اينجاست که صرف بخش عمده اي از بودجه در چند معبر اصلي به لحاظ بودجه اي امکان توجه به ساير معابر را از شهرداري سلب مي کند. بنابراين، اولويت بندي معابر و بهبود کيفيت آسفالت معابر مي تواند مانع از دوباره کاري هاي سالانه و صرف هزينه هاي صرفه جويي شده در معابر فرعي گردد.
در هر حال بايد گفت کيفيت نامطلوب آسفالت خيابان‌هاي شهر هويزه محل گله مشترک بيشتر شهروندان هويزه است که رفع اين مشکل، همت مسوولان شهري را مي‌طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن