تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815616387
دستاورد ایران از دوسالانه ونیز
واضح آرشیو وب فارسی:فریادگر: در نشست بررسی دستاورد ایران از پنجاه وششمین دوسالانه ونیز، بر نبودن دیدگاه سیاسی در انتخاب هنرمندان و مدیریت این رویداد تأکید شد. به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، نشست بررسی دستاورد حضور ایران در پنجاه وششمین دوسالانه هنر ونیز ۲۰۱۵ با حضور مزدک فیض نیا (کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه ونیز) و مارکو منگوتزو (منتقد هنری و دیگر کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه ونیز) و بدون حضور مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. فیض نیا با بیان این که توجه خبری به این دوره از دوسالانه ونیز بسیار بیشتر از دوره های قبل بود، گفت: اولین بار بود که ایران مدیریت این رویداد را به این شکل اجرا کرد. ما پیش از انقلاب و در سال های ۱۹۵۶، ۱۹۵۸، ۱۹۶۰، ۱۹۶۲ و ۱۹۶۶ در دوسالانه ونیز شرکت کردیم. بعد از انقلاب هم در سال های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ در ونیز حضو ر داشتیم و امسال با حضور بخش خصوصی غیرانتفاعی این حضور در ونیز رقم خورد. روزانه ۲۰۰ نفر مخاطب داشتیم او ادامه داد: از جمله دستاوردهای این اتفاق می توان به مخاطبان آن اشاره کرد؛ ما روزانه به شکل میانگین ۲۰۰ نفر مخاطب داشتیم. با این که یک ماه بیشتر به پایان دوسالانه ونیز باقی نمانده است ، پیش بینی می کنیم که مخاطبان مان در این مدت به بالای ۱۵۰ هزار نفر برسند که این، یک موفقیت است. یکی از دلایل این موفقیت نیز موقعیت جغرافیایی غرفه ایران است. این تعداد مخاطبی که از آن ها یاد کردیم، مخاطبانی هستند که به واسطه محل غرفه ایران فقط برای دیدن پاویون ما به آنجا می آمدند. در واقع، این محل برای ما یک موقعیت استراتژیک بود. حضور مخاطبان و منتقدان در این دوره از دوسالانه، یک حضور بی سابقه به شمار می آید. کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه ونیز به حضور هنرمندان خارجی در میان هنرمندانی که از طرف ایران در این رویداد شرکت کرده بودند، اشاره و اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان غیرایرانی جزو سوپراستارهای کشورهای خودشان هستند. ایران تنها کشور منطقه است که از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پتانسیل بالایی دارد و می تواند در این گونه رویدادها خوش بدرخشد. ما برای این نمایشگاه، دو کاتالوگ جداگانه برای دو بخش «بازی بزرگ» و «برگزیده ایران» در نظر گرفتیم. کاتالوگ های ایران در کنار کاتالوگ اصلی دوسالانه در کتاب فروشی ها وجود داشت. فیض نیا ادامه داد: ما تنها غرفه ای بودیم که دو پروژه جمعی برای دوسالانه تعریف کردیم؛ یکی از پرمخاطب ترین بخش های دوسالانه ونیز بخش معماری بود. ما تنها پاویونی بودیم که به صورت مستقیم مکانی را در غرفه به بچه های ونیز اختصاص دادیم، چون نمی خواستیم فقط مهمان شهر ونیز باشیم، بلکه می خواستیم برای بچه ها که سفیران آینده کشورشان هستند، فرهنگ ایران را نشان دهیم. وی با بیان این که هنرمندانی از هر رده سنی در دوسالانه ونیز حضور داشتند، گفت: اگر فهرست اسامی و تاریخ تولد هنرمندان را نگاه کنید ، متوجه می شوید که ما از رده های سنی مختلف در این دوسالانه هنرمند داشتیم. همچنین فقط ما نبودیم که کیوریتور خارجی داشتیم. اگر کلیت اتفاق ونیز را ببینیم، ۲۶ کشور کیوریتور خارجی داشتند. ما اگر از دریچه داخلی به یک اتفاق بین المللی نگاه کنیم، اشتباه کرده ایم. نقش صادق خرازی چه بود؟ او در پاسخ به این که نقش صادق خرازی در این دوسالانه چه بود؟ اظهار کرد: خیلی روشن و شفاف است که از همه کسانی که از ما حمایت مادی و معنوی کردند تشکر کنیم و دست شان را بفشاریم. صادق خرازی به عنوان یک وزنه سیاسی - فرهنگی در این پروژه حامی ما بود و پروژه بعدی ما هم که با ایشان در ایتالیا رقم خواهد خورد، مربوط به کلکسیون قرآن هایی است که بخشی از زیبایی شناسی ایران را نسبت به اسلام نشان می دهد. بنابراین همکاری ما با دکتر صادق خرازی به واسطه وزنه بودن ایشان در مسائل فرهنگی بوده و بس. درباره حضور نداشتن خبرنگاران از دولتی ها بپرسید فیض نیا با بیان این که حضور خبرنگاران در این دوسالانه می توانست بسیار موثر باشد، گفت: آقای ملانوروزی و موزه هنرهای معاصر اعلام کرده بودند که ترتیب حضور خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری ها را در دوسالانه ونیز می دهند و اکنون پرسش ها در این زمینه را باید از مسؤولان دولتی بپرسید. او همچننی بیان کرد: زمانی که وزیر ارشاد برای بازدید از دوسالانه ونیز به ایتالیا آمد، به او گفتم که با بال شکسته پرگشودن، هنر است. ما با وجود تحریم ها توانستیم این مسیر را پیش ببریم. به نظر من، ما از لحاظ بازخورد به نتیجه رسیده ایم. روزی که آقای جنتی به غرفه ایران آمد، در مقابل یکی از هنرمندان معروف عراقی ایستادیم. بدون این که از او کار سفارشی خواسته باشیم، اثری آورده بود که عنوان آن «سقوط صدام» بود. چه دستاوردی برای جمهوری اسلامی بالاتر از این که در غرفه ایران، یک هنرمند عراقی اثری ارائه کند که این عنوان را داشته باشد. پشت انتخاب های مان دیدگاه سیاسی نداشتیم در بخش دیگری از این نشست، مارکو منگوتزو - دیگر کیوریتور ایران در دوسالانه ونیز - اظهار کرد: باور داریم که نمایشگاه خوب و صحیحی را برگزار کردیم. دوسالانه ونیز حکم یک ویترین بزرگ بین المللی را دارد. فکر کردیم ببینیم چه کار می توانیم برای ارائه بهتر هنر ایران در آن بکنیم. آنچه به دنبالش بودیم این بود که فقط چند هنرمند ایرانی به ونیز نبریم، بلکه هنرمندانی را ببریم که به عنوان سفیر و ارائه کننده فرهنگ ایرانی در جهان عمل می کنند و به مثابه سفیران هنر ایران باشند. او ادامه داد: این سوال پیش می آید که چرا من به عنوان یک خارجی باید سفیر فرهنگ ایران باشم؟ من و مزدک فیض نیا این هدف را دنبال می کردیم که تلفیقی از یک نگاه داخلی و خارجی را در این دوسالانه پیاده کنیم. من در رفت وآمدهایی که به ایران داشتم، توانستم به شناختی از سیستم هنری جامعه برسم تا بتوانیم با تلفیق یک نگاه داخلی و خارجی به یک دید متوازن از آنچه نمود و فرهنگ هنری ایران است، برسیم. این منتقد هنری همچنین گفت: تعداد زیادی از هنرمندان را انتخاب کردیم تا کسانی که به عنوان بازدیدکننده وارد غرفه ایران می شوند، با تنوع بالایی مواجه باشند، نه این که فقط چند اثر از چند هنرمند گذاشته شود. طبیعتا هر کسی می تواند انتخاب کند که چه اثری را دوست دارد و از آن دیدن کند. آنچه ما می خواستیم ارائه کنیم انبوهی از آثار قابل نقد بود که معرف شرایط شکوفای هنر ایران باشد. ما در غرفه ایران، از چند هنرمند ایرانی مقیم خارج هم دعوت کردیم، چون احساس می کردیم آن ها هم جزو ایران هستند. کیوریتور غرفه ایران در دوسالانه ونیز درباره این پرسش که چرا از چند هنرمند غیرایرانی در دوسالانه ونیز دعوت شد؟ توضیح داد: فرهنگی که به عنوان فرهنگ ایران از آن یاد می شود ، محدود به مرزهای جغرافیایی تعریف شده امروز نیست. اتفاقی نبوده که بخشی را با عنوان «بازی بزرگ» در این دوسالانه ترتیب دادیم. این عنوان، ارجاع به زمانی است که مرزهای ایران بسیار گسترده تر از امروز بود. رشد و ثبت فرهنگ یک کشور در محیط جهانی منوط به قد علم کردن در این محیط است. ساعت ها می توان درباره ی مزیت ها و مشکلات جهانی شدن صحبت کرد، اما جهانی شدن دیر یا زود اتفاق می افتد و هر کشوری باید این توانایی را داشته باشد که فرهنگ جذاب خود را بروز بدهد. منگوتزو ادامه داد: نباید فراموش کرد که این پروژه، یک پروژه کیوریتوری است و ما یک ایده اولیه داشتیم. درست است که نظر مخاطب هم وجود دارد، اما با همان ایده اولیه، کارمان را آغاز کردیم و به دنبال کسانی بودیم که با آن همخوانی داشته باشند و هنر منطقه را در این برهه زمانی بازتاب بدهند. ادعا نمی کنیم که همه چیز فرهنگ و هنر ایران را در پاویون نشان دادیم، اما آنچه عرضه شد پاسخی به توجه دیگران است. ممکن است در دوره های آینده هنرمندان دیگری در ونیز حضور داشته باشند و یک نفر از سوی ایران در غرفه مطرح شود، اما اگر همان یک نفر هم آثارش دیده شود ، همه می دانند که پشت او، هنرمندان متعددی وجود داشته اند. او همچنین اضافه کرد: صحیح برگزار شدن این نمایشگاه دو معنی دارد؛ یکی این که مفید و کارکردی بوده و دیگر این که صادقانه و منصفانه است. ممکن است ما در انتخاب های مان اشتباه کرده باشیم، اما هیچ دیدگاه استراتژیک ، سیاسی و زیرکانه ای پشت انتخاب ها نبوده است. صادق خرازی نیز یک آدم فرهنگی و یک مجموعه دار است که اطلاعات خوبی نسبت به آنچه در دنیا اتفاق می افتد، دارد. ما فقط درپی عرضه فرهنگ ایران بودیم. کار ما معرفی فرهنگ ایران است. اگر ۵۰ هنرمند به ونیز می رفتند ۵۰۰ هنرمند که نمی رفتند ممکن بود بگویند خوب نبوده و اگر ۵۰۰ هنرمند می رفتند، ۵۰۰۰ هنرمندی که نرفته بودند می گفتند خوب نبوده است. بنابراین نمی توان روی حرف های دیگران قضاوت کرد. انتهای پیام منگوتزو درباره همکاری با صادق خرازی در دوسالانه ونیز گفت: خرازی آدم بسیار با فرهنگ و یک مجموعه دار بزرگ و عمیقا ایرانی است که اطلاعات خوبی نسبت به آنچه در دنیا اتفاق می افتد دارد همکاری ما فراتر از فردی و اقلیمی بود. منگوتزو گفت: کیوریتور و هنرمند با هم متفاوت هستند هر کس باید وظیفه خودش را انجام بدهد در دوره های قبل که هنرمندانی به عنوان کیوریتور حضور داشتند شاهد فاجعه بودیم هنرمند باید اثر خودش را بیاورد و کیوریتور کسی است که ویژگی ها و دلایل هر کدام از آثار هنری را بررسی می کند.
دوشنبه ، ۲۰مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فریادگر]
[مشاهده در: www.faryadgar.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]
صفحات پیشنهادی
دستاورد ایران از دوسالانه ونیز چه بود؟
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۷ در نشست بررسی دستاورد ایران از پنجاهوششمین دوسالانه ونیز بر نبودن دیدگاه سیاسی در انتخاب هنرمندان و مدیریت این رویداد تأکید شد به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا نشست بررسی دستاورد حضور ایران در پنجاهوششمین دوسالانه هنر ونیز 2015 با حضور مزنشست خبری دست آورد حضور ایران در پنجاه و ششمین دوسالانه هنر ونیز
نشست خبری دست آورد حضور ایران در پنجاه و ششمین دوسالانه هنر ونیزنشست خبری دست آورد حضور ایران در پنجاه و ششمین دوسالانه هنر ونیز ۲۰۱۵ صبح دوشنبه بیستم مهرماه با حضور مارکو منگوتزو نمایشگاه گردان ایتالیایی غرفه ایران و مزدک فیض نیا نماینده بنیاد فیض نیا در غرفه ایران بینال ونیز دردستاوردهای آمریکا از برجام در جنگ با ایران هم به دست نمی آمد
آیت الله جنتی در اصفهان دستاوردهای آمریکا از برجام در جنگ با ایران هم به دست نمی آمد شناسهٔ خبر 2933205 - سهشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۶ سیاست > سایر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت بر مردم انقلابی و ولایی ایران فرض است که بیش از پیش هوشیار بوده و چهرههای خط امامی را بردستاورد محققان ایرانی در کاهش دوره های شیمی درمانی مبتلایان به سرطان
محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه تهران با سنتز نانو ذرات اکسید آهن حامل داروی ضد سرطان موفق به ابداع روشی برای کاهش تعداد دوره های شیمی درمانی شدند گروه علمی تیتریک دکتر سمیده خویی از محققان این طرح خاطرنشان کرد نانو ذرات اکسید آهن تولید شده در ااخبار ایران و جهان | - اختتامیه اولین نمایشگاه دوسالانه بسته بندی کشور
اختتامیه اولین نمایشگاه دوسالانه بسته بندی کشور مراسم اهدا جوایز اولین نمایشگاه دوسالانه بسته بندی کشور عصر امروز جمعه در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد مجید حق دوست ۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۲۱ ۴۹ برچسبها بسته بندی خانه هنرمندان مراسم اختتامیهوزیر دادگستری:دستاوردهای ایران در مذاکرات قابل توجه و اتکاست
وزیر دادگستری دستاوردهای ایران در مذاکرات قابل توجه و اتکاست وزیر دادگستری گفت دستاوردهای جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای قابل توجه و اتکاست به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شدستاوردهای آمریکا از برجام در جنگ با ایران هم به دست نمیآمد
دستاوردهای آمریکا از برجام در جنگ با ایران هم به دست نمیآمد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت بر مردم انقلابی و ولایی ایران فرض است که بیش از پیش هوشیار بوده و چهرههای خط امامی را برای انتخابات آتی بشناسند و از آنها حمایت کنند مهر آیتالله احمد جنتی دوشنبه شب در مراسمی ککاهش دوره های شیمی درمانی با دستاورد جدید محققان ایرانی
محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه تهران با سنتز نانو ذرات اکسید آهن حامل داروی ضد سرطان موفق به ابداع روشی برای کاهش تعداد دوره های شیمی درمانی شدند به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا دکتر سمیده خویی از محققان این طرح در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کدستاوردهای ایران در مذاکرات قابل توجه و اتکاست
به گزارش "ناصرون " حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه و سازمان تعزیرات حکومتی به دستاوردهای مثبت ایران در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود ازنمایندگان مجلس که با دقت فراست و هوشمندی و تذکرات و هشدارهای به جا کلیات اینوزیر فرهنگ الجزایر: ایرانیان دستاوردهای مهمی را به جهانیان عرضه کرده اند
وزیر فرهنگ الجزایر ایرانیان دستاوردهای مهمی را به جهانیان عرضه کرده اند تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ الجزایر با بیان این که ایرانیان دستاوردهای مهمی را به جهانیان عرضه کرده اند گفت فرهنگ غنی ایران ملت ها را به هم نزدیک تر می کند به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا عزالدین مهیوبی-
گوناگون
پربازدیدترینها