تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816883117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش پارک های فناوری در رشد اقتصاد کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نقش پارک های فناوری در رشد اقتصاد کشور


الزامات رشد و توسعه اقتصادی همراه با توسعه تکنولوژی و فناوری ملزم می کند تا از آموخته های فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت صحیح و علمی استفاده شود. پارک های فناوری میتوانند محلی مناسب برای استفاده از پژوهش های علمی باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر خسرو پیری با حضور در برنامه پیشخوان درباره وظایف پارک های فناوری گفت: پارک های فناوری نهادهای هستند که اخیرا شکل گرفتند. عمر این پارک ها در ایران 12 سال و در جهان نیز 30 تا 40 سال است. پارک های فناوری پلی بین دانشگاه ها و بخش خصوصی هستند. پارک های فناوری را در ایران از شهرک علمی فناوری اصفهان شروع کردیم و در حال حاضر در همه استان ها یک پارک علم و فناوری داریم. پارک ها مستقل و زیر نظر وزارت علوم هستند. تعدادی از پارک ها در دانشگاه ها و تعدادی از آنها هم در دستگاه های اجرایی دولتی هستند. بنابراین در ایران کل پارک ها دولتی اند؛ اما در جهان بیشتر آنها خصوصی اند؛ زیرا نقش پارک یک ماهیت خصوصی دارد. پارک ها بستر ایده های نو به دست متخصصان است، ایده به محصول و در نهایت به ثروت منجر می شود. هم اکنون 156 مرکز رشد در دستگاه های اجرایی و در دانشگا ه های کشور داریم.  
پیری

پیری افزود: تفاوت محصولات پارک ها و شرکت های شهرک های صنعتی این است که در پارک ها بیشترین درصد ثروت باید حاصل نوآوری و فکر باشد، و دارای ارزش افزوده بالایی باشد. محصولات پارک ها باید کاملا انحصاری و داراری فناوری پیشرفته باشد. هدف نهایی ما تکنولوژی پیشرفته است، محصولی که تولید می شود، بیش از 50 درصد آن حاصل فکر و باقی ابزار است به همین علت درآمد بالایی دارد. دو شرط اصلی جذب فکر در پارک ها نوآوری و قابلیت تجاری شدن است.

در ادامه برنامه پیشخوان، حسین صابری، معاون فناوری پارک پردیس در گفتگو تلفنی در باره اهداف جشنواره این پارک گفت: این پارک مدت 12 سال است اعضای خود را مورد ارزیابی قرار می دهد و در 8 حوزه اعضای برتر را انتخاب می کند. فردا سیزدهمین اجلاس پارک است و در این هشت حوزه، برترین شرکت عضو پارک را انتخاب و معرفی می کنیم.
او درباره کمک این اجلاس ها به ارتقای سطح پارک های فناوری افزود: وقتی فعالیت شرکت ها را هرسال رصد و توانمندی های آنها را به جامعه معرفی می کنیم، باعث ارتقا و رفع مشکلات شرکت ها می شود.  
معاون پارک فناوری پردیس

دکتر پیری در ادامه برنامه به ارزیابی مشکلات پارک ها پرداخت و گفت: یکی از مشکلات مهم پارک ها بحث زیرساخت هاست. زیر ساخت های فیزیکی پارک  باید جایی باشد که شرکت های آنها مستقر شود. هم اکنون تعدادی از پارک ها قدیمی هستند؛ اما بیشتر پارک ها از سال 88 شکل گرفتند و جوان هستند. این زمین ها مشکل دارند، برای ساخت مصوبه سازمان مدیریت برنامه ریزی و حمایت مالی و تامین اعتبار می خواهد، ما با وجود این مشکلات، توانستیم بیش از 3000 شرکت دانش بنیان و فناور بالقوه ایجاد کنیم. او با انتقاد از مبلغ بودجه در نظر گرفته شده برای پارک های کشور گفت: این بودجه نزدیک به 130 میلیارد تومان است، یعنی به اندازه بودجه یک نهاد آموزش عالی. ما با زحمت خودمان شرکت ها را  شکل می دهیم. پیری درباره صادرات این شرکت ها افزود: خوشبختانه در مسیر صادرات هستیم. طبق آخرین آمار نزدیک به 80 میلیارد دلار، از مجموع پارک ها از سال 92 تا حال صادرات داشتیم. الان یکی از برنامه های وزات علوم که در قالب اسناد بالادستی دولت و سیاست های رهبر معظم انقلاب حرکت می کند، بحث ایجاد و تعامل بین المللی برای انتقال تکنولوژی است.  
دانلود

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن