تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820101523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان حال و هواي محرمي گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱ب.ظ)
لرستان حال و هواي محرمي گرفت موج - خرم آباد - با نزديک شدن به ماه محرم و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) اين روزها بازار شهرهاي لرستان حال و هواي محرم به خود گرفته و عاشقان اهل بيت (ع) براي تهيه ادوات عزاداري ثار الله به تکاپو افتاده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين روزها با آغاز ماه محرم، نواي نوحه هاي عاشورايي در دل کوچه پس کوچه ها، خبر از آمدن ماهي مي دهد که اسلام را در دل تاريخ زنده نگه داشته است،عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) از کوچک و بزرگ در کوچه بس کوچه‌هاي با نصب پرچم‌هاي عزا و آماده کردن مساجد براي برگزاري برنامه‌هاي حسيني در لرستان آماده مي‌شوند.
در ماه محرم لرستان همزمان با سراسر کشور نواي حسيني مي‌گيرد و مراسم عزاداري‌ها در سراسر استان در برخي شهرستان‌ها بر اساس رسومات خاصي برگزار مي‌شود.
آداب و رسوم عزاداري ماه محرم يكي از اين موارد است، اقوام يا ساكنان مناطق مختلف لرستان از ديرباز آيين هاي عزاداري و سوگواري ماه محرم را با شور و كيفيت خاصي برگزار مي كردند در واقع در هر كدام از اين مناطق يا در بين اقوام، آييني از مراسم هاي ماه محرم به صورت ويژه برگزار مي شد و ساير آيين ها نيز تقريبا يكسان و تا حدودي شبيه به هم برپا مي شد.
پير و جوان و کوچک و بزرگ، را مي بيبيني که به عشق مولاي خود کمر همت بسته تا خود را براي پذيرايي از زائران حسيني و اجراي آيين عرض ارادت به سرور و سالار شهيدان آماده مي کنند.
بر اساس اين گزارش، اکنون کوچه ها و معابر، تکايا و حسينه هاي اين استان نيز در حال سياهپوش شدن است و چادرهاي عزا در اين مکان ها برپا شده است.
اغلب مغازه هاي شهر مملو از بيرق و پرچم هاي سبز و سياه، زنجير، سنج و طبل شده است.
اما به خاطر داشته باشيم که ياد امام حسين عليه السلام فقط مخصوص يک روز ، يک دهه و يک ماه نيست و بايد يک زندگي، او را در قلب و ذهن مان داشته باشيم. نبايد شور عزاداري را بر شعور ترجيح داد و اين دو در کنار هم مي توانند فرهنگ حسيني در جامعه ايجاد کند. آنچه که در اين ميان مهم است پيرو راه حسين(ع) و ياران حسين(ع) بودن است و به عبارت ديگر باور کردن به «کل يوم کربلا و کل ارض کربلا».














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن