تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814762279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم مازاد عرضه در بازار نفت/اوپک از متعادل شدن بازار نفت در سال ۲۰۱۶ اطمينان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۴۷ق.ظ)
دبير کل اوپک: تداوم مازاد عرضه در بازار نفت/اوپک از متعادل شدن بازار نفت در سال ۲۰۱۶ اطمينان دارد موج - دبير کل اوپک با اشاره به تداوم مازاد عرضه در بازار نفت گفت: هم اکنون ثبات مهم‌ترين دغدغه بازاري است که روزهاي بسيار سختي را پشت سر گذاشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالله سالم البدري در نمايشگاه و کنفرانس نفت و گاز کويت گفت: اوپک مطمئن است که سال ۲۰۱۶ توازن بيشتري ميان عرضه و تقاضا را در بازار نفت شاهد خواهيم بود.
دبير کل اوپک اظهار داشت: اوپک اطمينان دارد که تعادل ميان عرضه و تقاضا سال آينده بيشتر مي‌شود؛ زيرا توليد کشورهاي غير عضو اين سازمان کاهش و تقاضاي براي نفت اوپک افزايش مي‌يابد.
وي گفت: در ماه‌هاي اخير توليد نفت خام کشورهاي غير عضو اوپک نسبت به گذشته رشد کمتري داشته در حالي که تقاضا براي نفت خام رو به رشد گزارش شده است.
با اين حال البدري با اشاره به تداوم مازاد عرضه در بازار نفت، تأکيد کرد: هم اکنون ثبات مهم‌ترين دغدغه بازاري است که روزهاي بسيار سختي را پشت سر گذاشته است.
دبير کل اوپک گفت: سطح پايين و افت قيمت‌هاي جهاني نفت خام به دليل تغييرهاي بنيادهاي بازار (عرضه و تقاضا) به وجود نيامده است، قيمت نفت خام از ژوئن ۲۰۱۴ با ۶۰ درصد افت همراه بوده است.
وي با بيان اين‌که پيش‌بيني مي‌شود تقاضا در بازار به ۱۱۰ ميليون بشکه در روز تا سال ۲۰۴۰ برسد که رقم کنوني آن ۹۳ ميليون بشکه در روز است، اين موضوع نشان مي‌دهد که از هم اکنون تا آن زمان يک سرمايه‌گذاري ۱۰ تريليون دلاري نياز است.
در همين حال، محمد بن صالح الساده، وزير صنعت و انرژي قطر که هم اکنون نايب رئيس اوپک است، گفته بود: نشانه‌هايي از رشد قيمت‌ها در سال آينده وجود دارد و قيمت‌هاي نفت در بازارهاي جهاني به پايين‌ترين حد خود رسيده است.
وي گفت: رشد توليد ناخالص داخلي جهان در سال ۲۰۱۶، ۳, ۴ درصد خواهد بود که اين رقم براي سال ۲۰۱۵، ۳.۱ درصد در جهان برآورد شده است و اين شرايط در نتيجه رشد روزانه يک ميليون و ۳۰۰ هزار تا يک ميليون ۵۰۰ هزار بشکه‌اي تقاضاي جهاني نفت خام رخ خواهد داد.
رشد عرضه از سوي توليدکنندگان غير عضو اوپک در پنج سال گذشته قيمت نفت را به شدت در سال ۲۰۱۵ کاهش داده است، اما؛ به نظر مي‌رسد اين رشد در سال ۲۰۱۶ به نزديک به صفر برسد.
ونزوئلا که به شدت در تلاش است تا توليدکنندگان نفت را هماهنگ کند تا براي بالا بردن قيمت‌هاي نفت اقدامي کنند، روز پنج‌شنبه (۱۶ مهر ماه) هفته گذشته اعلام کرد که يک نشست فني با حضور کارشناس کشورهاي عضو و غير عضو اوپک ۲۱ اکتبر (۲۹ مهرماه) برگزار شود.
البدري نيز پيش از آن اين نشست را تأييد کرده و گفته بود: اين ديدار در سطح کارشناسان برگزار مي‌شود و توليدکنندگان عضو و غير عضو اوپک در آن شرکت خواهند کرد.
وي همچنين تصريح کرده بود که اوپک آماده همکاري با توليدکنندگان غير عضو اين سازمان براي حل مشکل مازاد عرضه است.
البدري گفت: هيچ پيشنهاد خاصي براي اين نشست فني مطرح نيست، اما؛ کارشناسان به دنبال يک راه حل براي بازار کنوني خواهند گشت.
وي ادامه داد: اوپک معتقد است که مشکل کنوني در بازار نفت از سوي همه توليدکنندگان ايجاد شده است، اما؛ بيشتر تقصير بر دوش توليدکنندگان غير عضو اوپک است که توليد خود را به ناگاه به شدت افزايش دادند.
دبير کل اوپک گفت: اين توليدکنندگان طي ۶ سال گذشته توليد خود را ۶ ميليون بشکه در روز افزايش داده‌اند و اوپک معتقد است که اين موضوع دليل مازاد عرضه در بازار نفت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن