تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813112809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق ایران باعث پیشروی داعش شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
توافق ایران باعث پیشروی داعش شد
ادعای وزیر خارجه سوئیس:
توافق ایران باعث پیشروی داعش شد وزیر خارجه سوئیس مدعی شد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ، ابعاد جنگ سوریه را دستخوش تغییر کرده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، دیدیه بورخالتر، وزیر خارجه سوئیس، در مصاحبه با روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی گفت: توافق هسته ای ایران و قدرتهای بزرگ، تحرک وپویائی حل بحران سوریه را دستخوش تغییر کرد و پس از آن با حملات روسیه به خاک سوریه، این بحران بسیار پیچیده شده است. 
 
وی مدعی شد: توافق هسته ای ایران با قدرتهای بزرگ، تحرک وپویائی حل بحران سوریه را دستخوش تغییر کرد و ملاحظات وداده های جدیدی را بر این بحران، که سالها همچنان به قوت ادامه دارد، تحمیل کرده است. همچنین این بحران پس از حملات روسیه به خاک سوریه بسیار پیچیده شده است.
 
وزیر خارجه سوئیس در این مصاحبه ادعا کرد: پس از امضای توافق هسته‌ای ایران با قدرت های بزرگ، رویدادها و تحولات با روند فزاینده ای سرعت گرفت. این توافق بود که باعث شد تا گفتگو میان روسیه و آمریکا از سر گرفته شود. همچنین باعث پیشروی داعش و بحران پناهندگان و مهاجرت شد؛ بحرانی که ابعاد جنگ در سوریه را تغییر داد.
 
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: روس‌ها از همه این تحولات و رویدادها، برای دخالت در خاک سوریه به منظور حمایت از نظام این کشور بهره برداری کردند.  
 
دیدیه بورخالتر خاطر نشان کرد اعتقاد راسخ دارد که هیچ راه حلی برای بحران سوریه بجز ورود دیپلماتیک بین المللی و بازگشت به میز گفتگو و احترام به اراده ملت سوریه وجود ندارد؛ ملتی که جنگ برای آنها رمقی باقی نگذاشته تا برای تغییر و راه حل مسالمت آمیز اقدامی کنند.
 
وی در ادامه گفت: با بسیاری از طرف های موثر در بحران سوریه مانند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و جان کری، همتای آمریکائی اش، دیدار و گفتگو کرده است  وموضع سوئیس را در این زمینه به آنها گفته است. 
 
وزیر خارجه سوئیس همچنین گفت: میان حوادثی که اکنون در سوریه جریان دارد و حوادث اوکراین، نوعی نزدیکی و شباهت وجود دارد.
 
 وی افزود: حل بحران سوریه باید با کمک همه طرف های ذینفع که در سوریه نفوذی دارند وهمچنین قدرت های بزرگ در منطقه مانند کشورهای خلیج (فارس) و روسیه، محقق شود.
 


منبع: باشگاه خبرنگاران


94/7/20 - 11:19 - 2015-10-12 11:19:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن